Hallo allemaal!,
Ik heb laatst een aantal (4) oude Philips "Fizz" mobieltjes gesloopt

Zoals je kunt zien zijn deze lcd's voorzien van de "LPH7319-3" controller,
via via ben ik aan deze datasheet gekomen, waar de pinout van de LPH7319-3 beschreven staat.
(pagina 57)
Pinout:
1: VLCD (voeding LCD (internal dc/dc convertor))
2: LED1- (backlight?)
3: LED2- (backlight?)
4: SCL (Sclk i2c)
5: VC (contrast of iets?)
6: VDD (voeding lcd)
7: SDA (Sdata i2c)
8: GND (ground)
9: VBAT (?) lijkt mij niet nuttig verder
10: VO (?) lijkt mij niet nuttig verder
Wat zou de reset zijn?
Ik heb ondertussen Philips gemailt en om meer info gevraagd, maar er vanuitgaande dat ik niets van hun zal krijgen rest mij de vraag, in hoeverre zou ik informatie (timings etc) kunnen gebruiken van andere controllers uit dezelfde "familie".
En als ik mezelf er aan durf te wagen, waar kan ik dan het beste mee beginnen om gewoon bruteforce dit ding aan te sturen, natuurlijk eerst de voedingen (ik denk ook wel dat ik die kan achterhalen).
Ik zal deze thread up2date houden zodra ik meer info heb.. me PICje staat te springen om eens wat fatsoenlijks aan te sturen
Ik heb laatst een aantal (4) oude Philips "Fizz" mobieltjes gesloopt

Zoals je kunt zien zijn deze lcd's voorzien van de "LPH7319-3" controller,
via via ben ik aan deze datasheet gekomen, waar de pinout van de LPH7319-3 beschreven staat.
(pagina 57)
Pinout:
1: VLCD (voeding LCD (internal dc/dc convertor))
2: LED1- (backlight?)
3: LED2- (backlight?)
4: SCL (Sclk i2c)
5: VC (contrast of iets?)
6: VDD (voeding lcd)
7: SDA (Sdata i2c)
8: GND (ground)
9: VBAT (?) lijkt mij niet nuttig verder
10: VO (?) lijkt mij niet nuttig verder
Wat zou de reset zijn?
Ik heb ondertussen Philips gemailt en om meer info gevraagd, maar er vanuitgaande dat ik niets van hun zal krijgen rest mij de vraag, in hoeverre zou ik informatie (timings etc) kunnen gebruiken van andere controllers uit dezelfde "familie".
En als ik mezelf er aan durf te wagen, waar kan ik dan het beste mee beginnen om gewoon bruteforce dit ding aan te sturen, natuurlijk eerst de voedingen (ik denk ook wel dat ik die kan achterhalen).
Ik zal deze thread up2date houden zodra ik meer info heb.. me PICje staat te springen om eens wat fatsoenlijks aan te sturen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 14:12 ]