[Windows XP - Outlook Express 6] 1 berichtenmap importeren

Pagina: 1
Acties:

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb een black-out met betrekking tot het importeren van één enkele berichtenmap in Outlook Express 6. De situatie is als volgt:

Ik heb een berichtenmap van iemands computer naar mijn eigen computer gemaild. Het is de bedoeling dat deze berichten opgenomen wordt in Outlook Express 6. De berichtenmap is overigens ook afkomstig van dezelfde Outlook-versie. Nu weet ik niet meer hoe dat moet. :?

Via Bestand - Importeren - Berichten heb ik geprobeerd de berichtenmap aan te wijzen door de root op te geven waar de map zich bevindt, maar de melding die Outlook geeft is als volgt: "Kan geen berichten in deze map vinden". Als ik de map plaats in de Archief-map, roept ie: "Het berichtenarchief kan niet worden geopend. Het wordt waarschijnlijk gebruikt door Outlook".

Weet iemand hoe ik 1 enkele map alsnog kan toevoegen? _/-\o_

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maak een map aan met dezelfde naam, pleur er 1 mailtje in.
Sluit je mailclient af en start m weer op.
Nu weer afsluiten.
Vervang het <mapnaam>.dbx bestand door de te importeren <mapnaam>.dbx en start je client opnieuw op.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 02-10-2004 15:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
BackSlash32 schreef op 02 oktober 2004 @ 15:53:
Maak een map aan met dezelfde naam, pleur er 1 mailtje in.
Sluit je mailclient af en start m weer op.
Nu weer afsluiten.
Vervang het <mapnaam>.dbx bestand door de te importeren <mapnaam>.dbx en start je client opnieuw op.
Dank je! Een briljante oplossing! :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Graag gedaan :)

Rationale:

Outlook Express gebruikt een database-achtige structuur voor die mappen (de .dbx files).
Een .dbx file met minimaal 1 bericht erin wordt bij het afsluiten bijgewerkt in de hoofdindex dbx.

Vervolgens kun je daarna de dbx wel verwisselen met een .dbx van dezelfde versie met dezelfde naam.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Wat altijd werkt (ook als je naar een andere versie gaat),
is een leeg mapje maken, en dan vanuit je mail programma
alle mailtjes in een mailbox (inbox) te selecteren en te verslepen naar die map.
Dat werkt zelfs van Outlook Express naar Outlook (office) of andersom.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat werkt ook, maar dat wil je niet doen met een map waar een slordige 23.305 mails instaan ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Outlook Express zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Pagina: 1