Toon posts:

JS imagefolder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heel simpel;

Ik wil een plaatje in mn scherm en als je er op klikt komt het volgende plaatje.

Ik zei het toch: heel simpel.
Maar: Ik zoek een javascriptje dat ieder plaatje zelf uit de folder haalt waar ze in staan. Of moet je dan al gaan serverscripten? Ik denk dat mn provider dat niet ondersteunt namelijk.

Het zijn te veel plaatjes om apart in te voeren...

Verwijderd

Ik zoek een javascriptje ...
... en dan zit je hier dus fout. Eigenlijk ook heel simpel.

Als je een scriptje 'zoekt' dan is dit forum dus niet voor jou bedoeld. Hier maken we het gewoon zelf. En daarmee bedoelen we ook meteen voor onszelf en niet voor jou.

Uiteraard zijn de mensen hier wel bereid je vragen te beantwoorden, als je tenminste concrete vragen hebt. :)

Maar als je plaatjes geen namen hebben die op één of andere manier te genereren zijn, dan heb je dus inderdaad een server-side taal nodig om te kunnen bepalen welke bestanden er in een directory staan. Dat gaat niet via het HTTP protocol.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk; zelf alles uitvinden is leuker bovendien. Toch heb je me wel geholpen, het is een tijdje geleden dat ik zelf aan scriptjes heb lopen sleutelen, ben ook zelf niet echt programmeur oid.

Maar als ik je goed begrijp zou je dus een waarde aan elk plaatje (1.jpg, 2.jpg,3.jpg etc.) kunnen geven en dan met JS de waarde in laten vullen voor *.jpg ?

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 10:28
Ja, een array bijvoorbeeld
bla = new Array();
bla[0] = 'image1.jpg';
bla[1] = 'images/source/bla.jpg';

Icons are overrated

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 15:37:
Je hebt helemaal gelijk; zelf alles uitvinden is leuker bovendien. Toch heb je me wel geholpen, het is een tijdje geleden dat ik zelf aan scriptjes heb lopen sleutelen, ben ook zelf niet echt programmeur oid.

Maar als ik je goed begrijp zou je dus een waarde aan elk plaatje (1.jpg, 2.jpg,3.jpg etc.) kunnen geven en dan met JS de waarde in laten vullen voor *.jpg ?
Als je op die manier je afbeeldingen een naam geeft, kun je een loopje maken die telkens de afbeelding met het volgende nummer binnenhaalt, net zolang tot dat niet meer lukt. Met de onerror event handler of de complete property van het Image object (in combinatie met een soort timeout) kun je nagaan of het downloaden van een afbeelding is gelukt (eventueel binnen een bepaalde tijd). Nadeel is dat de client ze eigenlijk allemaal moet downloaden, maar als het toch al moet, kun je meteen van het voordeel gebruik maken dat je ze toch al "preloaded" hebt.

Verwijderd

Topicstarter
thnx

var counter = 0
function changer(){
counter +=1
if(counter == 5){
counter=0
}
document.images[0].src=counter+".jpg"
}

<a href="#" onClick="changer()">
<image src="0.jpg" border="0"></a>

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu lukt het me alleen nog niet om in het script naar een specifieke map te verwijzen. Ik wil het html-bestand liever niet in de imagefolder plaatsen namelijk

Edit: sorry, ik heb hem al, plusje vergeten:

document.images[0].src="images/"+counter+".jpg"

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 20:30 ]

Pagina: 1