DVD-rom speler

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Banaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 09:37
M'n huidige cdromspeler is nogal oud en begint wat probjes te vertonen. Ik ga dus een nieuwe kopen en heb besloten om meteen maar een dvd-rom speler te kopen.

Enige suggesties welke te kopen?
Zelf denk ik aan of de AOpen DVD-1040 Pro (10x/40x - slot in) of de Pioneer DVD-104S 10x40x IDE (slot-in). Is dit inderdaad een goeie en zijn deze trouwens regio-vrij te maken?

Alvast bedankt..

Verwijderd

Ik heb die pioneer... Is NIET regiovrij te maken maar de prestaties zijn naar mijn idee goed... Bij de retail werd ook Baldur's Gate op DVD bijgegooid (niet dat ik die speel nu maar toch) en bij die Aopen niks voor zover ik weet voor de zelfde prijs... Alleen wel irri, dat ding heeft geen tray je moet je schijffies er inschuiven :(

• Banaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 09:37
ik heb dacht ik ooit ergens gelezen dat slot-in juist beter was op hogere snelheden dan een tray? betere stabiliteit ofzo?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Welke dvdspelers zijn eigenlijk regio vrij of heel makkelijk te kraken?

Verwijderd

Is dat zo van die slot-in? Was ff wennen aan het begin en had angst dat er krassen op me cdtjes zouden komen maar dat viel wel mee :)
Geen id welke spelers er nog verkrijgbaar zijn die regiovrij zijn....

Verwijderd

morgoth: op www.dvdutils.com staat een mooi lijstje

Verwijderd

AOpen DVD-1040 Pro (10x/40x - slot in) is wel regio vrij te maken met een firmware van pioneer. Welke precies weet ik niet.
kijk maar op www.dvdutils.com of www.dvdpiracy.com als ze nog bestaan

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Ik wou zeggen,...die pioneer is zeker wel regio vrij te maken, vriend van me heeft hem, voor de firmware moet je me maar ff mailen.

Maar goed wat ze nu dus gaan doen is de regiocodering hardwarematig inbakken. En dan valt er weinig meer te doen met een firmware of dvdgenie.

Laatst opzoek geweest naar pioneer dvd speler. Bij veel winkels waren deze dvdspelers uitverkocht omdat veel mensen nog even snel een dvdspeler wilden kopen die ze nog regiovrij konden maken.

Maar je moet gewoon in de winkel even vragen als ze bv die pioneer hebben of daar al hardwarematige regiocodering inzit, want dan kun je dus nog beter even verder zoeken naar een andere,....

• White Feather
  • Laatst online: 16:32
Oké, en nu komt de grote vraag! Waarom maken de DVD-fabrikanten regiovrij DVD's? Welke druk kan Hollywood nu op de fabrikanten uitoefenen? Dat Hollywood het regiovrij wil snap ik, maar waarom iedereen daarin meegaat?

BTW, ik geloof dat je een jumpertje op die aopen en pioneer kunt doen en dan begint hij niet met aftellen, welke normaal na 5 keer ophoudt. Er is ook een flash-update waarmee je hem volledig regiovrij krijgt.

Verwijderd

De Pioneer en de A-Open zijn beide volledig regiovrij te maken met een flash van de firmware door een regiovrije versie, dus geen gekloot met jumpers e.d.. Bovendien zijn de beide drives 99% identiek (A-Open koopt kale drives van Pioneer en zet er hun naam op) dus er is geen verschil in kwaliteit, de firmware is wel iets anders, daarom moet je ff opletten dat je wel de goeie download.
Heb zelf de Pioneer A04SZ (retail slot-in met in de doos DVD's van Baldur's Gate en X-Files) en ben zeer tevreden, alleen bij het opspinnen van DVD's maakt ie vrij veel geluid (zal bij de AOpen hetzelfde zijn)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Pioneer 104S.

Ik vind zo'n slot wel handig eigenlijk, zo'n laatje is gewoon heel erg overbodig.

Is gewoon regio-vrij te maken, gewoon even de firmware updaten met zo'n regio-vrije.

Grappig: het device heet daarna 104F (van Free)!

Verwijderd

de DVD-spelers van Afreey zijn ook regio-vrij, maar van de kwaliteit weet ik niets.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:13
White Feather:
Ik dacht dat de electronicaindustrie en de filmindustrie samen de standaard hebben opgezet. De fimindustrie is er bij betrokken om dat ze dreigden geen films op DVD uit te brengen en dat zou de standaard om zee helpen. Elke producent van DVD spelers heeft een licentie nodig en een voorwaarde om de licentie te krijgen is dat de speler een regio lock moet hebben. Als ze dat niet doen kunnen ze aangeklaagd worden en kunnen de spelers van de markt gehaald worden. :(

• White Feather
  • Laatst online: 16:32
Ik hoorde ook dat de filmindustrie vrij veel hooggeplaatste vriendjes heeft in Amerika, komt tenslotte uit Hollywood, en de DVD-producenten zijn veelal aziatische bedrijven. Go figure: Die en die producent verziekt onze mooie Amerikaanse markt, help ons, sluit de grenzen of leg meer importrestricties/importrechten op.

Verwijderd

Quote:

M4SS4CR3
"Ik heb die pioneer... Is NIET regiovrij te maken"

Zucht, als je iets niet zeker weet zet dat er dan bij. Dit soort quasi zelfbewuste ononderbouwde adviezen wordt niemand beter van.

Verder is M4SS4CR3 de eerste die ik hoor klagen over een slot-in. Heb jij die drive eigenlijk wel, M4SS4CR3?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
mijne is ook regio vrij zolang je maar niet een de jumpertjes zit
en dat is de pioneer 303s
scsi 6x32x ( en dan bedoel ik ook echt 32x )
is een perfect gevalletje en is nog te koop bij mycom

.

Verwijderd

Ik weet niet of je een brander hebt, maar anders zou ik goed naar de snelheid van de DVD kijken. ik heb een Aopen 32x6x slot-in (WAT SUPER RELAXED IS) maarre on the fly op 6x keer doet de DVD NIET :( de DVD kan de data maar op 5x aanbieden terwijl het een 32x keer is :(
Pagina: 1