Toon posts:

iPod soft problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een G3 iPod van 40 GB, werkte prima tot eergisteren plots een schrijffout werd gemeld door iTunes. Ik heb via de update utility de iPod meermaals proberen te restoren, met halverwege telkens een lockup en de melding dat er een probleem was bij het formatteren van de schijf. Dan wilde hij plots niet meer booten, altijd het appeltje, en als het menu verschijnt herstart ie (zelfde bij het docken).

Dus heb ik hem eens gereset in disk mode gezet, wat ng wel werkt. Maar tevergeefs, ook in Disk Mode werkt de update utility niet meer. Zodra ik de iPod link gaat er een cirkelsymbool draaien in de linkerbovenhoek (waarschijnlijk gewoon de schijf die werkt), en klaagt elk programma dat ik gebruik dat de schijf in gebruik is en niet vergrendeld kan worden (ook voor de updater). Overigens als ik de iPod zelf z'n schijf laat scannen in diagnostics mode, komt hij prima door de test (de andere hw ook)!

Ik ben ten einde raad, heeft er iemand ervaring met dit soort probleem? Zou zonde zijn een 40GB weg te kieperen omdat de soft niet meer werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

wat bedoel je met 'soft'?

Je disk is stuk, je enige optie is garantie, danwel de HD vervangen, danwel een nieuwe te kopen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 02 oktober 2004 @ 15:31:
wat bedoel je met 'soft'?

Je disk is stuk, je enige optie is garantie, danwel de HD vervangen, danwel een nieuwe te kopen.
Ik denk niet dat je goed gelezen hebt wat ik geschreven heb.. Als ik de iPod zelf z'n schijf laat scannen meld hij geen fouten, op het einde komt er een schijf met een vinkje, het probleem zat hem denk ik eerder in het filesystem.. Ik zoek gewoon een oplossing voor het nog resterende "kan iPod niet vergrendelen" probleem, daarna zien we wel weer :)

Heb overigens alles alle programma's uitgezet die iets doen, buiten iPodService die nodig is voor de communicatie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

kan je hem niet formateren? en dan restoren?! gebruik je een Mac of Windows?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qorne schreef op 02 oktober 2004 @ 18:39:
kan je hem niet formateren? en dan restoren?! gebruik je een Mac of Windows?!
Ik zit op Windows XP, als ik de drive formatteer dan ontkoppelt format alle ingangen en lijkt te werken, echter aan 99% stopt hij en klaagt dat de drive te groot is :( Heb ook al geprobeerd met PM8 bvb maar die ziet enkel mijn vaste hdd :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem uiteindelijk opgelost gekregen, dus dacht ik zal de snelle oplossing maar even neertypen :)

Het was dus wel degelijk een soft error. Ik vermoed dat de iPod bleef herstarten omdat hij het bestandssysteem niet kon benaderen (omdat er fouten in zaten). Daarom kon hij ook niet linken, en ook in disk mode bleef hij waarschijnlijk vergrendeld in een poging van Windows om toch maar de inhoud te ontcijferen.

Ten einde raad had ik even "Schijfbeheer" geopend, waar de schijf wel zichtbaar was EN correct geformatteerd kon worden. Daar heb ik de FAT32 partitie als NTFS geformatteerd, en toen ik daarna de iPod resette kon ik hem wel correct linken in Disk Mode EN de updater kon zijn werk weer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 22:59:
Heb het probleem uiteindelijk opgelost gekregen, dus dacht ik zal de snelle oplossing maar even neertypen :)

Het was dus wel degelijk een soft error. Ik vermoed dat de iPod bleef herstarten omdat hij het bestandssysteem niet kon benaderen (omdat er fouten in zaten). Daarom kon hij ook niet linken, en ook in disk mode bleef hij waarschijnlijk vergrendeld in een poging van Windows om toch maar de inhoud te ontcijferen.

Ten einde raad had ik even "Schijfbeheer" geopend, waar de schijf wel zichtbaar was EN correct geformatteerd kon worden. Daar heb ik de FAT32 partitie als NTFS geformatteerd, en toen ik daarna de iPod resette kon ik hem wel correct linken in Disk Mode EN de updater kon zijn werk weer doen :)
misschien is ut een idee om je probleem ook even naar Apple te mailen + je oplossing, misschien kunnen ze er iets mee :P
Pagina: 1