Toon posts:

[XP SP2] Wireless aanmelden op win20003 domain server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In een bedrijf hebben ze 5 nieuwe laptops, 4 nieuwe pc's en 1 nieuwe server, nu wilde ik de laptops via wireless laten inloggen op het netwerk.

Dit lijkt goed te gaan, maar hij maakt geen gebruik meer van de inlog scripts, en volgensmij synchroniseert hij niet meer met de server (niet zeker daarover)

Het zit hem volgensmij erin dat hij eerst inlogt, en daarna pas aanmeld op het accesspoint en een verbinding maakt.

Is dit op te lossen?

Alle clients draaien windows XP Pro
en de server draait op windows 2003

De laptops zijn trouwens dell latitude's d800's,
ik heb trouwens ook al geprobeerd om de webkey uit te zetten, dit had geen effect.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat komt omdat de meeste WLAN meuk in usercontext loopt.
Als je dat wil voorkomen en @ startup zonder userlogon al een wlan verbinding tot stand wil brengen kun je op zoek gaan naar wat documentatie bij MS zelf.

http://www.microsoft.com/...ty/guidance/peap_int.mspx

Ik heb iig gekozen voor een RADIUS oplossing dmv 802.1x + EAP-TLS en machine-based certificaten + een wireless policy op de server.
Gelukkig beschik ik over hardware die dat ook support (AP met radius support), dus let daar ook op want niet elk hakkietakkie-oewa AP heeft die mogelijkheden.

Kijk eens in je opties van je ProSet software ;)

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 02-10-2004 16:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik gebruik altijd het wireless gedeelte wat in windows XP zelf zit (en dus niet de tools die de fabrikant meeleverd want dat spul draait in usermode), het wireless gedeelte van windows zelf start al op zodra de pc aangezet wordt (en je computerpolicy's worden dan ook nog netjes uitgevoerd)

A wise man's life is based around fuck you