[XP-SP2] Soms wel DHCP adres, soms niet*

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 22:17
Sinds ik service pack 2 heb geinstalleerd bij mijn schoonouders zijn er vaak problemen met de internet verbinding. De ene keer kan je wel verbinden met internet, en de andere keer niet.

Bij de lan verbinding staat, ongeacht of de verbinding wel of niet lukt, 'beperkte of geen verbindings mogelijkheden'.

Als de verbinding niet tot stand komt, komt dat omdat er geen ip adres kan worden toegewezen. Ik heb het even handmatig nagekeken met ipconfig /release en daarna /renew, en dat werkt niet. Dus dat klopt dan dus.

Het is een beetje vaag probleem, maar ik weet niet waar ik het moet zoeken. het is compleet sporadisch wanneer het wel of niet werkt. Het is echter wel zo dat toen het op een gegeven moment weer niet lukte, ik SP2 eraf heb gegooid, en toen ging het allemaal weer prima (en was dus ook die lan-fout weg).

Specs v/d computer:
athlon XP 2000+
256 MB
Win XP pro SP2
gebruikt firefox, spybot, en adaware tegen spyware

oh en de firewall (zonealarm en die van windows) staat uit uiteraard ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Pkunk op 02-10-2004 14:38 ]

Hallo met Tim

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Mischien handig om te weten welk internet je hebt ?
ADSL of KABEL ?...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nadat je sp2 erop hebt gezet heb je natuurlijk ook de nieuwste updates van zonealarm gedownload (die oudere werkt niet goed met sp2) :?

A wise man's life is based around fuck you

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik ken het probleem, heb het ook regelmatig met mijn laptop @ tu\e netwerk. Wat de oorzaak is weet ik niet. Maar wat helpt is bij "status" van de verbinding even op repair te klikken. Na zo'n 30 seconden werkt je verbinding weer.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

verwijder zonealarm eens in zijn geheel van het systeem, daarna ff rebooten
ws zit zonealarm nog ergens op de achtergrond een conflict oid te hebben met SP2-meuk..

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit zodat het OS erin staat, SP2 kan ook op NT4 en 2k van toepassing zijn :)

[SP2] Problemen met internet verbinding(lan) ==> [XP-SP2] Soms wel DHCP adres, soms niet*

[ Voor 14% gewijzigd door G33rt op 02-10-2004 18:51 . Reden: moet je wel de nieuwe vermelden 8)7 ]

• Henk007
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik zie nergens specs staan van de dhcp server in het netwerk.
Is in de logs van die server geen aanwijzing te vinden waarom het fout gaat ?

• Pkunk
Henk007 schreef op 02 oktober 2004 @ 19:11:
Ik zie nergens specs staan van de dhcp server in het netwerk.
Is in de logs van die server geen aanwijzing te vinden waarom het fout gaat ?
Dat kan ik niet helemaal volgen. Het is kabel internet. Dan is de dhcp server toch bij het kabelbedrijf? Hoe kom ik aan die specs dan?

Overigens wel de nieuwste updates van zonealarm erop staan. Maar ik denk niet dat het daarmee te maken heeft, want als het uit staat blijft het hetzelfde...

Hallo met Tim

• Henk007
  • Laatst online: 06-04-2025
Brokstuk schreef op 03 oktober 2004 @ 13:29:
[...]
Dat kan ik niet helemaal volgen. Het is kabel internet. Dan is de dhcp server toch bij het kabelbedrijf? Hoe kom ik aan die specs dan?
Dat wisten wij nog niet. Als je kabelmodem geen ip adres van de isp krijgt, is het een probleem van je kabelbedrijf, gewoon de servicedesk bellen/mailen dus.

• Pkunk
Henk007 schreef op 03 oktober 2004 @ 14:01:
[...]

Dat wisten wij nog niet. Als je kabelmodem geen ip adres van de isp krijgt, is het een probleem van je kabelbedrijf, gewoon de servicedesk bellen/mailen dus.
ok, maar dan blijft het vaag dat als ik sp2 eraf gooi ik nergens meer last van heb. Ik zal de helpdesk wel eens bellen.

Hallo met Tim

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

helpdesk zal je niet heel veel meer kunnen vertellen dan dat het een lokaal probleem is, je krijgt nl wel verbinding, dus het is geen dhcp probleem aan hun kant.

probeer eens voordat je SP2 installeert zonealarm, virusscanners en spyware van het systeem te halen. kijken hoe het dan gaat als je na de install weer alles herinstalleert...

Verwijderd

Ik heb daar ook een tijdje mee gezeten, ik kan je verzekeren dat het ergens aan je firewall instellingen ligt.

als je 100% zeker alle mogelijke instellingen na loopt en vooral alles met ICMP aanzet VOORDAT je je firewall disabled, zowel windows firewall als thirdparty
dan moet het werken.

LDiablo
( iemand die met soortgelijke problemen maanden heeft gelopen ;-)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Ah, deze topic lijkt veel op het probleem wat ik heb.. Ik heb een nieuwe Windows XP mét SP2 ingebouwd.. Afgelopen zondag schoon geïnstalleerd en Chello werkte meteen en goed.. Na een paar uurtjes knalde ineens de internetverbinding eruit (zonder dat er iets veranderde) en deze heb ik niet meer aan de praat gekregen.
Had inmiddels Norton erop staan, ge-deïnstalleerd, ook gefaseerd alle andere programma's eraf gehaald totdat ik weer met een kale windows-install zat.. En niets..
Windows firewall stond zéker helemaal uit (voor zover je het uit kunt zetten iig)..

Nou heb ik maandag Windows er maar weer helemaal opnieuw opgezet en kaal gelaten, en nog steeds NIETS.. Ik kan via DHCP wel een IP renewen, de modem is online alleen kan er niets door!? Ik kan niet gepingd worden, kan niet naar buiten pingen..

Chello helpdesk afgelopen dagen elke dag aan de telefoon gehad, vanalles geprobeerd (alle mogelijke settings) en zelfs nog even een nieuwe netwerkkaart geprobeerd.. Mocht niet baten.. De mensen bij de helpdesk zijn er van overtuigd dat mijn windows tóch op de één of andere manier ergens iets tegenhoudt, heeft iemand hier een idee wat dat zou kunnen zijn? Ik weet het namelijk niet meer.. Heb bij windows firewall ALLES uitgevinkt, deze doet echt niets meer.. Verder alles wat ik kon bedenken (tot het accepteren van alle cookies aan toe) maar in lopen stellen, maar niets..

Het gekke is dat het zondag wel heeft gewerkt met deze windows, maar er ineens mee stopte....

Hellup!? 8)7

• Toink
  • Niet online
Hé dit probleem heb ik ook /lurkpost....

Ik heb chello, een asus wl500g wireless router en twee 54g pci-kaartjes van asus. Op mijn pc krijg ik af en toe geen IP-adres, op de andere die ik hier heb staan wel. Beide nagenoeg dezelfde pc's met dezelfde software (geen externe firewall ofzo), zie voor specs mij sig, andere pc heeft alleen een ander moederbord. Verder win xp pro nl + SP2.

Als ik dan wacht en later nog een keer opnieuw start dan doet hij het ineens weer wel. Heeeeeel erg vaag. Om te testen staat nu de wlan-router naast de wlan-kaartjes zodat het bereik super is en ik weet dat het daar niet aan ligt. Als iemand hier iets voor vindt lees ik het wel :).

• Obi

Obi

Oh ja, mijn PC hangt gewoon direct aan de modem, daar kan het niet aan liggen..

• Pkunk
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 10:49:
Ik heb daar ook een tijdje mee gezeten, ik kan je verzekeren dat het ergens aan je firewall instellingen ligt.

als je 100% zeker alle mogelijke instellingen na loopt en vooral alles met ICMP aanzet VOORDAT je je firewall disabled, zowel windows firewall als thirdparty
dan moet het werken.

LDiablo
ICMP?
Kan me niet voorstellen dat ik verder iets vergeten ben uit te zetten.

Hallo met Tim

• Obi

Obi

[klein schopje aangezien ik er niet uikom en zonder internet zit thuis]

Anyone..? :>

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 10:49:

dan moet het werken.

LDiablo
sowieso in sp2 zijn hele gemene dingen in de beveiliging van windows geheel of gedeeltelijk dicht gegooit. Ik weiger hem er dan ook op te zetten. Kijk dus even goed in je standaard firewall instellingen en beveiligings instellingen van windows zelf.

( http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=34601&p=2 maar die opties zijn hier ook al besproken )

[ Voor 8% gewijzigd door miss_bleu op 07-10-2004 19:45 ]

Pagina: 1