Toon posts:

Windows Messenger pikt internetbronnen in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een crash van mijn PC en herinstallatie van Windows XP en MSN Messenger 6.2 heb ik problemen met Windows Messenger.

Al bij het aanmelden van een Windows Gebruiker doet de PC er minuten over om een profiel te laden, druk je tijdens het laden op CTRL-ALT-DLTE en sluit je bij processen het programma 'msmsgs.exe' (Windows Messenger) af dan is het opstarten direct gedaan.

Mocht je dit niet doen dan krijg je na die minuten wachten totdat het profiel is geladen gelijk weer problemen, zolang het programma 'msmsgs.exe' draait zal het internet op zo'n 90 % langzamer draaien. Ook zal MSN Messenger 6.2 'msnmsgs.exe' in conflict komen te staan met Windows Messenger.

Het programma 'msmsgs.exe' verwijderen uit 'Systeembeheer -> Services' heeft ook niet geholpen. En via 'Software -> Windows Onderdelen verwijderen' is er tegenwoordig alleen de mogelijkheid om de vermelding in de Start lijst te verwijderen en niet de complete deinstallatie van het programma.

Heeft iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat bij de volgende start van Windows het programma 'msmsgs.exe' niet meer gestart wordt?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 14:13:
Na een crash van mijn PC en herinstallatie van Windows XP en MSN Messenger 6.2 heb ik problemen met Windows Messenger.

Al bij het aanmelden van een Windows Gebruiker doet de PC er minuten over om een profiel te laden, druk je tijdens het laden op CTRL-ALT-DLTE en sluit je bij processen het programma 'msmsgs.exe' (Windows Messenger) af dan is het opstarten direct gedaan.

Mocht je dit niet doen dan krijg je na die minuten wachten totdat het profiel is geladen gelijk weer problemen, zolang het programma 'msmsgs.exe' draait zal het internet op zo'n 90 % langzamer draaien. Ook zal MSN Messenger 6.2 'msnmsgs.exe' in conflict komen te staan met Windows Messenger.

Het programma 'msmsgs.exe' verwijderen uit 'Systeembeheer -> Services' heeft ook niet geholpen. En via 'Software -> Windows Onderdelen verwijderen' is er tegenwoordig alleen de mogelijkheid om de vermelding in de Start lijst te verwijderen en niet de complete deinstallatie van het programma.

Heeft iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat bij de volgende start van Windows het programma 'msmsgs.exe' niet meer gestart wordt?
Gewoon heel lomp het bestand renamen? ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 22:43

job

start > uitvoeren >
code:
1
 RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

[ Voor 24% gewijzigd door job op 02-10-2004 14:17 ]

Verwijderd

start > uitvoeren > gpedit.msc > administrative components > windows components > windows messenger > do not allow windows messenger to run op enabled zetten en do not start windows messeger idem dito

zo heb je de policie ingesteld ervoor

\/ nee sorry werkt alleen op xp pro versie's

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
job, je code werkt wel en Windows Messenger wordt ook succesvol verwijderd. Probleem is echter dat bij de volgende start van Windows weer 'msmsgs.exe' mijn internet in pikt, bij het nogmaals uitvoeren van jouw code zegt Windows mij echter wel dat Messenger al is verwijderd.

icecone, jouw methode werkt niet bij mij Windows XP Home Edition NL, misschien is er een andere manier voor de nederlandse versie?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 22:43

job

gpedit.msc werkt niet bij de home versie. :(
Dat het de nl versie is maakt verder niet uit :)

En als je nou eens msmsgs.exe verwijderd? (of tijdelijk even hernoemd om te testen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen dat het niet de 'msmsgs.exe' van /Program Files/Windows Messenger is maar een 'msmsgs.exe' wat in mijn /Windows/system32 staat. Het bestand werkt samen met een 'wmplayer.exe' file die ook in de /Windows/system32 map staat. Beide bestanden worden niet herkend door Recente virusscanners. Wanneer ik de PC opstart is het bestand 'wmplayer.exe' geladen en zal hij zodra het internet wordt gestart volgende programma's aanmaken en laden:
- update2.exe
- setup.exe
Ook wordt dan het programma 'msmsgs.exe' geinstalleerd en staat hij er dus weer tussen en pikt hij dus weer mijn internetbronnen in.

Nu zou je natuurlijk denken, deinstalleer ik 'wmplayer.exe' en dan ben je er van af, probleem, 'wmplayer.exe' is nergens te vinden, niet tussen mijn bestanden en ook niet in het register.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 20:28:
Ik ben erachter gekomen dat het niet de 'msmsgs.exe' van /Program Files/Windows Messenger is maar een 'msmsgs.exe' wat in mijn /Windows/system32 staat. Het bestand werkt samen met een 'wmplayer.exe' file die ook in de /Windows/system32 map staat. Beide bestanden worden niet herkend door Recente virusscanners. Wanneer ik de PC opstart is het bestand 'wmplayer.exe' geladen en zal hij zodra het internet wordt gestart volgende programma's aanmaken en laden:
- update2.exe
- setup.exe
Ook wordt dan het programma 'msmsgs.exe' geinstalleerd en staat hij er dus weer tussen en pikt hij dus weer mijn internetbronnen in.

Nu zou je natuurlijk denken, deinstalleer ik 'wmplayer.exe' en dan ben je er van af, probleem, 'wmplayer.exe' is nergens te vinden, niet tussen mijn bestanden en ook niet in het register.
Bij iedereen met een iq boven de 10 zou nu het woord virus opkomen. ;)
Dus ga eens kijken in het BV forum en lees de FAQ's.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 20:28:
KNIP
Beide bestanden worden niet herkend door Recente virusscanners.
KNIP
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 20:34:
[...]
Bij iedereen met een iq boven de 10 zou nu het woord virus opkomen. ;)
Dus ga eens kijken in het BV forum en lees de FAQ's.
Ik zou eerder denken aan spyware, pc dus opstarten in veilige modus en adaware se installeren (als je dat nog niet hebt), laatste nieuwe reference-file downloaden en scannen maar..
Werkt het dan nog niet, draai dan eens HijackThis en als je zelf niet weet wat je daaruit kunt verwijderen, plaats de log dan hier maar geef wel aan wat je zelf verdacht vind en waarvan je twijfelt of het er ook hoort te staan.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1