Toon posts:

Internet probleem: verbinding elke x seconden gereset!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een erg vervelend probleem. Mijni nternet is sinds ik voor het laatst geformatteerd heb, tergend langzaam en soms even snel. Heb alles al geprobeerd om het op te lossen:

- zone alarm erop gezet/ eraf gehaad
- sp2 geinstalleerd/gedeinstalleerd
- virusscan hele pc - geen resultaat
- spybot laten lopen
- andere drivers netwerkkaart

Soms deed het internet het weer ff 5 minuutjes nadat ik iets veranderd had, en daarna was het weer gewoon heeeeel langzaam.

Nu bekeek ik net toevallig de upload van de verbinding (via het pictogram dat je in de taakbalk kan zetten), en die geeft iets heel vreemds aan. Bij download staat gewoon ehet aantal verzonden pakketten, wat steeds verder oploopt. Maar bij de upload loopt het op van 1 naar 5, 6, tot 10, en begint dan weer opnieuw bij 1! Hieruit lijkt me dus duidelijk worden dat op een of andere manier de upload van de verbinding steeds wordt gereset, en dat zou ook mijn zeer trage internet kunnen verklaren.

Nu is mijn vraag: wie o wie kan mij hier mee helpen? Aangezien zelfs formatteren niet meer helpt, ben ik nogal radeloos! :/

ALvast bedankt!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Welke provider heb je?
Welke modem gebruik je?
Gebruik je een router?
Zijn er meerdere PC's op het netwerk aangesloten?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Welke provider heb je?
Ik ben aangesloten via de tuDelft

Welke modem gebruik je?
Onboard netwerkkaart 3com 3c910 integrated

Gebruik je een router?
Ja, router, merk kan ik niet vinden

Zijn er meerdere PC's op het netwerk aangesloten?
Jep, allemaal met windows xp, 3 pc's, kunnen elkaar wel vinden in netwerk (meestal)

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 14:20:
Jep, allemaal met windows xp, 3 pc's, kunnen elkaar wel vinden in netwerk (meestal)
En hebben die andere PC's ook de zelfde kuren m.b.t. de verbinding?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alleen mijn (onlangs geformatteerde) pc. de rest heeft vlekkeloos snel internet

Misschien nog handig: ik heb voor gmail de gmail notifiere, en die geeft vaak aan dat de connection gereset is, en hij daarom geen mail kan checken. Ook dit duid op een verbinding die de hele tijd opnieuw wordt ingesteld.

• Han
  • Niet online

Han

Probeer even een andere netwerkkaart van iemand te lenen en kijk of je met die andere kaart ook de zelfde problemen houdt. Ook zou ik even de bekabeling nakijken en indien mogelijk deze even tijdelijk vervangen, misschien dat het helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt, het lag inderdaad aan de onboard netwerkkaart, met apart kaartje werkt alles weer perfect!

Groeten Roel
Pagina: 1