Met Pinnacle 9 een Video + foto cd maken

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-08 04:32
Hoi allemaal,

Wij hebben een bandje met daarop 1:30 uur beeldmateriaal.

Ik wil met Pinnacle Studio 9 daarvan nu een leuk DVDtje maken, alleen ik wil meer.

- een menu (ik weet hoe dit moet)
- als soort van bonusmaterials; heel veel extra foto's
- ik wil in het menu een soort van link hebben naar die foto's

Aangezien je met Pinnacle nogal wat beperkte opties hebt qua branden (je kan het slechts in één keer naar een DVD gooien), zijn tips welkom.

De enige optie die ik heb kunnen bedenken (en die ik niet wil gaan gebruiken), is om zeg maar iedere foto 5 sec te laten weergeven. Maar dat kan slechts in de videostream. Snap je me? Dan krijg je na een stukje film dus die foto's. Dat suckt dus. Ik wil gewoon een soort van extra menuutje waar je het bij kan doen.

Thx!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53
Met Nero kun je ook menu's maken toch?
Ik zou wat jij wil doen gewoon met Nero gemaakt hebben....

• Atomius
Dat kan toch niet... Hoe exporteer je al die losse filmpjes dan, en zet je ze in een menu!?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik vrees dat je het verkeerde programma gebruikt eigenlijk. Je wilt een soort foto cd erbij op zetten begrijp ik waar je zelf door de foto's kan bladeren? Pinnacle kan dit niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Atomius
Ja, dus én videofilmpjes (bewerkt) én foto's doorbladeren. In het menu moet het kunnen, sommige DVDs hebben dat ook.

Welk programma kan dat wel?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53
WizZie- schreef op 02 oktober 2004 @ 14:00:
Dat kan toch niet... Hoe exporteer je al die losse filmpjes dan, en zet je ze in een menu!?
Met nero kun je gewoon een menu maken hoor...

• Atomius
Heb al wat gevonden; Adobe Premier en iets van Ulead; kunnen die dat wel?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je bent nu gewoon op zoek naar een ander bewerkingspakket? Premiere en Ulead zijn echt stukken duurder hoor.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Je kan in Studio 9 een menu in elkaar flansen waar je een hoofdstuk (of meerdere) van film hebt, en een hoofdstuk foto's. Aan het eind van de film zet je dan een "return to menu".
Als de film nu afgelopen is keer je terug naar het menu, waar je dan vervolgens kunt kiezen om de fotosessie te starten.

Met deze variant moet je als nog een film maken van foto's, dus dat je elke foto x seconden te zien krijgt. Wil je dat je met de afstandsbediening naar de volgende foto gaat, dan wordt het nog al een gedoe in Studio 9. Wat je moet doen is voor elke foto een menu maken (de achtergrond van het menu is de foto) en op elk menu moet je een button maken die door verwijst naar het volgende menu. Maar dit lijkt me echt een baggeroplossing.

Verwijderd

Ik gebruik hiervoor Sonic Scenarist. Erg complete DVD suite, die (vrijwel) de hele DVD standaard ondersteunt. Wel een flink steile leercurve.
Een echte aanrader.

• Atomius
Je kan in Studio 9 een menu in elkaar flansen waar je een hoofdstuk (of meerdere) van film hebt, en een hoofdstuk foto's. Aan het eind van de film zet je dan een "return to menu".
Als de film nu afgelopen is keer je terug naar het menu, waar je dan vervolgens kunt kiezen om de fotosessie te starten.

Met deze variant moet je als nog een film maken van foto's, dus dat je elke foto x seconden te zien krijgt. Wil je dat je met de afstandsbediening naar de volgende foto gaat, dan wordt het nog al een gedoe in Studio 9. Wat je moet doen is voor elke foto een menu maken (de achtergrond van het menu is de foto) en op elk menu moet je een button maken die door verwijst naar het volgende menu. Maar dit lijkt me echt een baggeroplossing.
Maar hoe doen de makers het dan van bijvoorbeeld "The Corrs - Unplugged"??

Die hebben een menu met én een boel hoofdstukken video én een apart iets "Bonus features" met een foto sessie...

:( Dat wil ik ook...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

WizZie- schreef op 02 oktober 2004 @ 16:50:
[...]

Maar hoe doen de makers het dan van bijvoorbeeld "The Corrs - Unplugged"??

Die hebben een menu met én een boel hoofdstukken video én een apart iets "Bonus features" met een foto sessie...

:( Dat wil ik ook...
Misschien is het een goed idee dat je zelf wat programma's uitprobeert; of je vraag wat minder specifiek uitlegt. Wat wil je precies bereiken; welke programma's heb je al gevonden en wat mis je nog in deze programma's. Het topic gaat nu niet echt een kant op waarin je geholpen kunt worden. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
NeroVision Express 2 kan dat,
de foto's worden dan in een af andere map opgeslagen en daar wordt dan op een of andere manier achterelkaar afgespeeld ;)

• Atomius
Thx! Als dat niet wil baten, als dat niet geschiedt zoals ik het graag zou zien geschieden, dan zal aan mij geen andere mogelijkheid zijn dan mijn vraag her te formuleren ten behoeve van het begrip des medemens des forums. Amen.

• Atomius
Bedankt man! NeroVision 2 is echt goed! Alleen;

- Een paar gesavede NeroVision bestanden kan ie niet meer openen :S Dan heeft het programma een ongeldige bewerking uitgevoerd...

- Je kan Audio niet in- en uitfaden, nietwaar?

- Je kan geen 'leeg' stuk hebben en dan zomaar een videofile inplakken, er moet constant video zijn.

Is dit te verhelpen?
Pagina: 1