Op wat voor Mac draai jij Final Cut Pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Topic title zegt in principe genoeg...

Waar draai jij Final Cut Pro mee en bevalt het je?
Ik stel deze vraag specifiek aan de mobile gebruikers van FCP,
maar ben ook benieuwd naar de desktop-systemen waar mensen FCP op draaien.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

En waarom vraag je dat?

Je kan gokken dat FCP op zo'n beetje elke geschikte Mac wel *ergens* gebruikt wordt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Chickendorp
  • Niet online
Voornamelijk om te kijken op welke systemen dan nog een beetje werkt!!
Ik verbaas me erover dat veel editors bij ons (1 van de publieke omroepen) het aangeleverde materiaal op een notebook monteren en vervolgens weer gemonteerd afleveren.
(erg handig bij het overzetten van het project, om tijdens het opstarten de "T" ingedrukt te houden, je notebook fungeert dan als externe HD)

Verwijderd

ik op me PB 1.33Ghz en iMac 1.25Ghz loopt goed hoor :)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:26

botoo

💀 too old to die young

Technical Specifications for Final Cut Pro HD
System Requirements

* Macintosh computer with 350MHz or faster PowerPC G4 or G5 processor and AGP graphics card
* Mac OS X v10.3.2 or later
* 384MB of RAM
* For Soundtrack, 500MHz or faster single processor or 450MHz or faster dual processors;512MB of RAM recommended
* For RT Extreme, single 500MHz or faster PowerPC G4 (550MHz for PowerBook G4) or any dual PowerPC G4 and 512MB of RAM
* For DVCPRO HD, 1GHz or faster single or dual processors and 1GB of RAM
Ze beginnen met zuinige systeemeisen, maar zodra je iets verder gaat loopt het snel op. Het word nog zwaarder als je Motion er bij wilt gebruiken (onderdeel van het 'Production Suite').
Minimum System Requirements

* Macintosh computer with 867MHz or faster PowerPC G4 or G5 processor
* 4X AGP slot
* 512MB of RAM (2GB or more recommended)

Recommended system

* Dual 2GHz Power Mac G5
* 2GB of RAM or more
* Mac OS X v10.3.5 or later
* ATI Radeon 9800 Pro graphics card or better
Veel ram is onontbeerlijk :)

Zelf gebruik ik FCP-HD op een 1.0GHz Powerbook (met 1024 Ram), en dat gaat wmb prima, maar ik maak er zelden meer dan leadertjes of filmpjes van max. 2 min. mee.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Chickendorp schreef op 02 oktober 2004 @ 17:48:
Voornamelijk om te kijken op welke systemen dan nog een beetje werkt!!
Ik verbaas me erover dat veel editors bij ons (1 van de publieke omroepen) het aangeleverde materiaal op een notebook monteren en vervolgens weer gemonteerd afleveren.
(erg handig bij het overzetten van het project, om tijdens het opstarten de "T" ingedrukt te houden, je notebook fungeert dan als externe HD)
Nou ik denk dat je mist dat je met FCP ook offline kan werken,
Je kan bijvoorbeeld op je iBook in een lagere resolutie editen.
Later kan dit naar het hogere kwaliteitsformaat geëxporteerd worden.
Ik was bij de presentatie van Apple vorig jaar en daar lieten ze dit offline werken zien op een 12" iBook G3.
Met FCP3 kan je volgens Apple 40 minuten DV video in 1Gb stoppen en kan je dus alles realtime bekijken en bewerken.
Na het bewerken hang je je iBook aan een mooie G5 met een flinke raid array en exporteren die hap. Dan worden alle alle effecten, titels, composities, audio- en andere bewerkingen op het orginele video materiaal doorgegeven.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:06
Ik draai het nu op een G4 2* 1Ghz met 2GB geheugen.
Gaat super, alleen het renderen van lange dingen duurt nog wel is (te) l a n g.
Volgende week ga ik misschien de G5 2* 2Ghz met 4GB halen dus dan kan ik je zeggen hoe snel het op die bak gaat :D

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Dragje
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Chickendorp schreef op 02 oktober 2004 @ 12:35:
Topic title zegt in principe genoeg...

Waar draai jij Final Cut Pro mee en bevalt het je?
Ik stel deze vraag specifiek aan de mobile gebruikers van FCP,
maar ben ook benieuwd naar de desktop-systemen waar mensen FCP op draaien.
ik draai FCP op mijn G4 15 inch laptop voor editing... voor de postproduktie draai ik het op mijn Dual G5 2x 2.0 ghz op mijn werk zeker als ik in combinatie werk met After Effects en soms met motion. Editing op een laptop gaat prima.... met een beetje geduld dan :) Maar zodra je met effekten aan de slag gaat no way...

• Dragje
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ballebek schreef op 09 oktober 2004 @ 10:54:
Ik draai het nu op een G4 2* 1Ghz met 2GB geheugen.
Gaat super, alleen het renderen van lange dingen duurt nog wel is (te) l a n g.
Volgende week ga ik misschien de G5 2* 2Ghz met 4GB halen dus dan kan ik je zeggen hoe snel het op die bak gaat :D
way sneller in ieder geval *mijn ervaring* :)

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:15

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

hey mac dudes,

wat ik van jullie wil weten is: WAT voor een hardware kaarten zijn er voor Apple, zodat je uncompressed video kan uitzenden naar Digitale Betacam ofzo?

Want ze spreken wel altijd over FCP als goei editing programma voor film enz. Maar je moet je films toch ook op band krijgen.

fCP op zich is toch gewoon puur een software packet zonder hardware (de G5 nie meetellend).

Zijn er hardware kaarten voor FCP speciaal? of moet je een bestaand merk kopen dat component uit heeft?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Chickendorp
  • Niet online
Bij ons bij een van de publieke omroepen gebruiken we een Declink Blackmagic kaart met SDI-aansluiting.
In de bandenkamer kunnen we dan met een video-router van THOR elk tapedeck selecteren die we willen. (laatst nog U-matic gebruikt, maar ook DIGIBETA, BETACAM SP en ga maar door)

Verwijderd

Chickendorp schreef op 15 oktober 2004 @ 00:40:
Bij ons bij een van de publieke omroepen gebruiken we een Declink Blackmagic kaart met SDI-aansluiting.
In de bandenkamer kunnen we dan met een video-router van THOR elk tapedeck selecteren die we willen. (laatst nog U-matic gebruikt, maar ook DIGIBETA, BETACAM SP en ga maar door)
Bij welke omroep zit je dan als ik mag vragen? gebruiken jullie Macs, of Wintel of nog iets anders :P

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:15

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Chickendorp schreef op 15 oktober 2004 @ 00:40:
wow nice cards.

http://www.videoguys.com/blackmagic.html

Welke kaart hebben jullie runnen? Die declink extreme kost maar 899$.
Is wel 10-bit.

De Declink HD Pro met dual link SDI kost 1999$. Nog altijd heel goed geprijsd voor een super kaart met HDTV support.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 14:30

waxle

Schavuit & Schobbejak

Heb een Dual G5 1.8 met 1,5 Gig onboard. FCP draait als een tierelier, fijn batchcapturen, uurtje DV is zo weggeschreven, heb tot op heden alleen direct naar DVD of DV geproduceerd, maar ben ook wel benieuwd wat er te halen valt op het gebied van HD, nu FCP met een HD-update is gekomen.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Pagina: 1