Ik heb laatst een UPS gekocht, een APC smart-ups 600. Plaatje:

Nu heb ik em gekocht omdat ie goedkoop was, en hij was goedkoop omdat ie kapot is
. Dus ik heb er een tijdje in zitten kijken, er is een accu kapot, er zijn wat printbanen stuk en er is een tor letterlijk afgebrand. Accu's kan ik gelukkig kopen, een printbaan repareren is ook niet zo moeilijk maar het probleem dat ik heb zit bij de tor. Er zitten er namelijk 12 in, allemaal dezelfde, type STP4310. Ik denk dat tijdens het bouwen van de UPS een pootje van de tor niet is afgeknipt, want dit was bij alle torren wel gebeurt behalve bij deze. En die poot heeft dus kortsluiting gemaakt met de kast, en nu is ie afgebrand
. Plaatje ter verduidelijking:

Links de 11 overige torren, rechts de kapotte. Als je goed kijkt tussen de 2 blauwe elco's rechtsonder zie je dat er ook n stuk printbaan stuk is.
Nu heb ik het type-nummer van het IC door google heen gehaalt en dan krijg ik 7 hits waar ik niets aan heb. Conrad verkoopt em niet, Farnell ook niet. Mijn vraag is dus, weet iemand een replacable IC voor de STP4310? Of is dit iets wat gewoon niet gaat lukken en kan ik die UPS beter naar de grijze bak verwijzen?

Nu heb ik em gekocht omdat ie goedkoop was, en hij was goedkoop omdat ie kapot is
Links de 11 overige torren, rechts de kapotte. Als je goed kijkt tussen de 2 blauwe elco's rechtsonder zie je dat er ook n stuk printbaan stuk is.
Nu heb ik het type-nummer van het IC door google heen gehaalt en dan krijg ik 7 hits waar ik niets aan heb. Conrad verkoopt em niet, Farnell ook niet. Mijn vraag is dus, weet iemand een replacable IC voor de STP4310? Of is dit iets wat gewoon niet gaat lukken en kan ik die UPS beter naar de grijze bak verwijzen?
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.