Toon posts:

rm bestanden vinden en rippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo waarde GoT-goeroes,

Ik heb een klein vraagje.. Ik wil een paar stukjes uit een op internet aangeboden .rm file hebben. Nu heb ik Realplayer gedownload (na onderzoek of er geen ander alternatief was voor dit ** programma), en hierin speelt deze file natuurlijk prima, maar ik wil eigenlijk niet het hele ding spelen, maar er een klein stukje uit hebben als bestand op mijn pc. Hier komt het eerste probleem: kan ik die file ergens vinden op mijn computer? Aangezien je, als je een .rm file probeert te "save as"en, een bestandje van een paar kb's vind.. Maar na de file in realplayer afgespeeld te hebben kan je vrij en zonder vertraging voor- en achteruit scrollen, wat dan weer suggereert dat'ie toch ergens op je comp opgeslagen staat..

Mijn tweede vraag, mocht ik die file ergens kunnen vinden, is, kan ik hier kleine stukjes uit halen en die in een apart bestandje op mijn computer opslaan? En, is het ook mogelijk om audio en video te scheiden zodat ik alleen de audio krijg, aangezien het originele bestand een filmpje met geluid is?

Alvast bedankt,

Joris

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt wel realalternative maar daar heb ik nog geen streams mee kunnen spelen, weenie of dat kan.

Je zou wel met een screencap programma het kunnen capturen :)

specs

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

Super_ik

haklust!

al gezocht naar een rm ripper ofzo? k geloof wel dat ze er zijn

zoiets: 1e hit met google: klik

[ Voor 52% gewijzigd door Super_ik op 02-10-2004 12:00 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

gebruik Net Transport om streams te downloaden
om te editten misschien iets te vinden op www.doom9.org en meer van dat soort sites

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
thanks dudes :)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 12:03 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Welkom :)

Je kan Media Player Classic zo afregelen dat 'ie met real-bestanden overweg kan, kost wat moeite maar dan heb je ook wat :) Verder zoek je een streamripper. En afaik: een .rm-bestand bevat doorgaans een (cleartext) link naar een .ram met de daadwerkelijke data, het wil nog wel 'ns lukken om die .ram wél rechtstreeks op te slaan (hoewel een beetje mediahoster tegen directe downloads beveiligt). En als 'ie op je PC staat moet je 'm in de cache kunnen terugvinden; gewoon zoeken naar recente bestanden (wel zorgen dat je hidden bestanden ook doorzoekt) should do the trick.

edit:
Anders ga ik eerst even koffie drinken of zo :z

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 02-10-2004 12:04 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1