Ul- en li-tags niet altijd afgesloten in de Meuktracker

Pagina: 1
Acties:

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet dat dit een oud topic is, maar het geeft precies aan wat het probleem is.
Ik kom bovenstaand probleem steeds vaker tegen in de meuktracker, en daardoor zijn de reacties onder een meuktracker-item verschoven naar rechts.

Bijv. meuktracker: eXtended Task Monitor 1.50
meuktracker: Kerio Personal Firewall 4.1.1
meuktracker: 3DMark05 build 110
meuktracker: PocoMail 3.2 build 2000

't viel me eerder op, slechts 1 persoon maakt deze fouten. Heb die persoon er eerder op aangesproken, maar het heeft niet geholpen, misschien dat dit werkt.

Ik gebruik dus Safari v1.2.3 welke gebruik maakt van de KHTML rendering engine, dus zowel Safari als Konqueror gebruikers hebben hier last van.

Zoals al aangegeven: IE en Gecko gebaseerde browsers hebben hier voor zover ik weet geen 'last' van.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Toch maar even afgesplitst van [rml][ BUG] Meuktracker: <ul>, <li> etc. worden niet afgesloten[/rml], er is geen enkele reden om in dat topic verder te gaan, zeeën van ruimte hier in FA :).

Ik heb de meukert in kwestie even op dit topic gewezen.

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:53

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik heb afgelopen maand 80% van alle meuk geschreven, dus het lijkt er misschien op af ik de enige ben, maar dat is volgens mij niet het geval. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze meuk. Ik ben ooit 1x aangesproken door iemand hierover en ik heb op zijn advies aanpassingen gemaakt. Ik ben dus enigzins verbaasd dat hier nu opeens een topic over wordt geopend.

Ik heb geen mac en bezit deze browser dus ook niet en het is voor mij lastig vast te stellen hoe mijn werk er op die browser uit ziet. De /ul en /li tags geven ongewenste extra witregels in 95% van de gebruikte browsers, dus ik gebruik ze leiver niet als het niet hoeft. Voor zover ik wist gaf de break-tag ook het einde van een opsomming aan. Blijkbaar niet dus.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• blackd
  • Niet online
Drobanir schreef op 03 oktober 2004 @ 18:42:
Ik heb afgelopen maand 80% van alle meuk geschreven, dus het lijkt er misschien op af ik de enige ben, maar dat is volgens mij niet het geval. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze meuk.
Die heeft het opgegeven probleem niet, omdat daar geen <ul> in staat, en dus de </ul> niet 'nodig' is. (of het correct is, is een ander verhaal)
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<div class=b4>
<li>Update EasyFlash utility [Alt-F2] version to "1.05" 
<li>Fixed PCI device cannt show IRQ assign status in help menu if PCI bus donnt have this device. 
<li>Update PC-DL ICH SATA RAID mode option ROM. 
<li>Fixed install NT4.0 cannt detect FDD. 
<li>Fixed install Linux Solaris 9 will show I/O port conflict issue.
</div>
Ik ben ooit 1x aangesproken door iemand hierover en ik heb op zijn advies aanpassingen gemaakt. Ik ben dus enigzins verbaasd dat hier nu opeens een topic over wordt geopend.
Klopt, dat was ik waarschijnlijk.
Destijds zijn een paar meuktracker items aangepast, maar daarna ging 't weer 'fout'.
Misschien dat we nu een lange-termijn oplossing kunnen verzinnen :P

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42572/thumb.png
Ik heb geen mac en bezit deze browser dus ook niet en het is voor mij lastig vast te stellen hoe mijn werk er op die browser uit ziet.
Niet alleen Safari (op Mac) heeft het probleem, ook Konqueror (onderdeel van KDE) gebruikt KHTML en heeft het probleem dus ook (zie ook het originele topic waar mijn post bij hoorde).

Natuurlijk verwacht ik niet van jullie dat elke meuktracker post gecheckt wordt met elke browser, maar misschien is hier wel een oplossing voor te verzinnen.
De /ul en /li tags geven ongewenste extra witregels in 95% van de gebruikte browsers, dus ik gebruik ze leiver niet als het niet hoeft. Voor zover ik wist gaf de break-tag ook het einde van een opsomming aan. Blijkbaar niet dus.
De W3C validator struikelt er ook over, wat aangeeft dat het syntactisch niet klopt. Dat IE en Mozilla er wat moois van maken (waarschijnlijk sluiten ze alles af wanneer ze een </div> tegen komen ofzo) betekent niet dat 't juist is.

En wat betreft die witregel: daar is css toch voor bedoeld?

[ Voor 10% gewijzigd door blackd op 03-10-2004 22:21 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor Drobanir: als je een opsomming maakt in de DSP kun je dat het beste zo doen:
HTML:
1
<ul><li>blaat</li><li>blaat 2</li><li>blaat 3</li></ul>
Dat levert dan dus het volgende op:
  • blaat
  • blaat 2
  • blaat 3
Als je het op die manier doet, heb je zowel geen last van extra witregels die de DSP toevoegt en heb je geen problemen zoals die in de TS beschreven worden. Als je dan toch extra witregels krijgt, moet je je daar IMHO niet zoveel van aantrekken. Dat is dan maar zo en er zijn maar weinig mensen die daar over vallen :P .

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het quoteveld pleurt alles automagisch alles achter elkaar, daarom staat er ook een mooi selectievakje naast zodat harde enters ook verwerkt kunnen worden.
Ik heb afgelopen maand 80% van alle meuk geschreven
Haal daar maar veertien procent van af.
Voor zover ik wist gaf de break-tag ook het einde van een opsomming aan. Blijkbaar niet dus.
De [break]-tag zorgt ervoor dat je in het quoteveld door kunt schrijven met de eigen tekst. Door deze tag weer af te sluiten kan er weer een quote worden ingevoegd. Die tag heeft nooit een ul-opsomming afgesloten, dat moet je nog steeds handmatig doen.

Verwijderd

omdat daar geen <ul> in staat, en dus de </ul> niet 'nodig' is.
Een LI is een onderdeel van een UL of OL element en mag niet zonder gebruikt worden.

Zowel Safari als Konqueror hebben dit zelfde probleem ook op het forum als gebruikers alleen [*] gebruiken zonder genest te zijn in [list] tags
blackd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:19:
[...]
Nee, dan is er geen sprake van het hier genoemde probleem.
Er zijn iig meerdere meldingen geweest op het forum waarbij het correct nesten van list + * tags de oplossing was voor Conquerer en verwanten...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 00:56 ]

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:38:
Een LI is een onderdeel van een UL of OL element en mag niet zonder gebruikt worden.
Vandaar ook de ' ' en de toevoeging: (of het correct is, is een ander verhaal)
Zowel Safari als Konqueror hebben dit zelfde probleem ook op het forum als gebruikers alleen [*] gebruiken zonder genest te zijn in [list] tags
Nee, dan is er geen sprake van het hier genoemde probleem.

Als ik het volgende neerzet:
code:
1
2
3
4
[*]bla1 
[*]bla2 
bla3
bla4

zijn bla3 en bla4 niet ingesprongen zoals wel het geval is bij de niet-afgesloten <ul> in de meuktracker (er staat namelijk geen <ul> in de code bij bovengenoemd forum voorbeeld).

Immers: met <ul> en zonder </ul> begint er wel een opsomming, maar wordt hij nooit afgesloten. Het eerder genoemde probleem treedt wel op.
Zonder <ul> en zonder </ul> begint er geen opsomming (maar mag een <li> niet gebruikt worden) en het probleem doet zich niet voor. Zie ook het voorbeeld dat Drobanir aangaf: meuktracker: Asus PC-DL 1006 final daar is er geen probleem (al klopt de HTML niet).

Snap jij 't nog ? :+

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ter illustratie:
[afbeelding]
Als ik zo eens naar dat screenshot kijk dan is er een hoop meer mis. Komt dat allemaal door die ontbrekende eind-tag of ziet T.net er op die browser van jouw altijd zo rot uit?

Kun je mij wat meer screenshots doen toekomen? Van zowel goede als foute posts, dan kan ik zien waar het hem bij mij fout gaat.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Drobanir schreef op 04 oktober 2004 @ 17:53:
[...]

Als ik zo eens naar dat screenshot kijk dan is er een hoop meer mis. Komt dat allemaal door die ontbrekende eind-tag of ziet T.net er op die browser van jouw altijd zo rot uit?
Ja, daar gaat het inderdaad door mis.
Drobanir schreef op 04 oktober 2004 @ 17:53:
Kun je mij wat meer screenshots doen toekomen? Van zowel goede als foute posts, dan kan ik zien waar het hem bij mij fout gaat.
Als je gewoon netjes een <ul>-tag ook afsluit, nadat je hem begonnen bent, is er geen enkel probleem en ziet het er in alle browsers goed uit :) .

• blackd
  • Niet online
Goede post:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42589/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42585/thumb.png
is volgens mij weinig mee mis, behalve de search dropdown (die ziet er hetzelfde uit als bij mijn eerste screenshot)

Foute post: (meuktracker: Kerio Personal Firewall 4.1.1)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42586/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42587/thumb.png

Post waar de layout goed is, maar de code fout, het voorbeeld gegeven door Drobanir:
(meuktracker: Asus PC-DL 1006 final)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42588/thumb.jpg
Harm schreef op 04 oktober 2004 @ 18:42:
Ja, daar gaat het inderdaad door mis.
Klopt.

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Dus dit lost alle problemen op?

• blackd
  • Niet online
Yep:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42598/thumb.jpg

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu moet je wel de [break]-tag zetten tussen de /ol- en center-tag, want anders centreer je het plaatje in het quoteveld en dat staat nou net niet in het midden :P. Ik heb de tag toegevoegd enzo \o/.

[ Voor 5% gewijzigd door Robin op 04-10-2004 19:33 ]

Pagina: 1