Ik heb het volgende probleem op men werk. We werken al een tijdje met Windows 2003 Small Business Server met Exchange 2003. We maakten altijd gebruik van de Pop3 Connector die bijgeleverd zit. Dit werkte altijd perfect. De Pop3 connector haalde de email op en stuurde deze naar een distributie groep (infom), in deze groep zitten 3 gebruikers die deze email krijgen. Werkte altijd super. Maar nu ben ik afgelopen week bezig geweest met het opzetten van een smtp connector, alleen dat werkte niet na behoren omdat demon de email nog niet verstuurde naar ons ip adres. Na het verwijderen van de SMTP connector komt er nu geen mail meer binnen bij ons. Terwijl ik toch al een aantal test emails heb verzonden.
In de event log staat dat de pop3 connector goed werkt maar dat er geen email is.
Ik denk dus dat er toch email ergens verdwijnd binnen exchange.
Als ik kijk bij services dan zie ik dat Microsoft Exchange Routing Engine niet gestart is, maar volgens mij moet deze wel draaien. Handmatig starten gaat niet want dan komt er de volgende melding :
Error 1083 : The executable program that this service is configured to run in does not implement the service
Verder heb ik in men event log de volgende melding :
Event Type: Warning
Event Source: MSExchangeMTA
Event Category: X.400 Service
Event ID: 290
Date: 2-10-2004
Time: 4:15:35
User: N/A
Computer: SERVER1
Description:
A non-delivery report (reason code unable-to-transfer and diagnostic code unrecognised-OR-name) is being generated for message C=US;A= ;P=KRT EMAIL;L={64E62341-B951-4-041002021535Z-1. It was originally destined for C=US;A= ;P=KRT EMAIL;O=Exchange;DDA:SMTP=info(a)krt.nl; (recipient number 2), and was to be redirected to . [MTA DISP:RESULT 16 136] (12)
For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ??
Alsik een email stuur naar men testdomein, dan krijg ik geen bouncers.
In de event log staat dat de pop3 connector goed werkt maar dat er geen email is.
Ik denk dus dat er toch email ergens verdwijnd binnen exchange.
Als ik kijk bij services dan zie ik dat Microsoft Exchange Routing Engine niet gestart is, maar volgens mij moet deze wel draaien. Handmatig starten gaat niet want dan komt er de volgende melding :
Error 1083 : The executable program that this service is configured to run in does not implement the service
Verder heb ik in men event log de volgende melding :
Event Type: Warning
Event Source: MSExchangeMTA
Event Category: X.400 Service
Event ID: 290
Date: 2-10-2004
Time: 4:15:35
User: N/A
Computer: SERVER1
Description:
A non-delivery report (reason code unable-to-transfer and diagnostic code unrecognised-OR-name) is being generated for message C=US;A= ;P=KRT EMAIL;L={64E62341-B951-4-041002021535Z-1. It was originally destined for C=US;A= ;P=KRT EMAIL;O=Exchange;DDA:SMTP=info(a)krt.nl; (recipient number 2), and was to be redirected to . [MTA DISP:RESULT 16 136] (12)
For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ??
Alsik een email stuur naar men testdomein, dan krijg ik geen bouncers.