Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Libretto als navigatie in de auto

Pagina: 1
Acties:

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-11 20:24
Hey mede tweakers!

Mijn vraag is of jullie even willen mee denken over het volgende probleem;

Ik heb een mooie nog goed werkende toshiba libretto 70ct
Deze wil ik als navigatie in m'n auto gebruiken.
Ik heb een sinus omvormer voor de stroom, ik heb een GPS muis, ik heb navigatie software.
Ja dan heb je toch alles zou je denken?

Nee want nu komt het bevestigen nog, omdat ik wil dat ik die libretto in meerdere auto's gebruikt kan worden en ik geen gaten in m'n dashboard wil ben ik gaan denken hoe ik dat zou moeten doen.

Nu kreeg ik de volgende hersen spinsels:
Je hebt van de grote zuignappen waarmee ze ramen kunnen vast pakken, tegels in een server-ruimte kunnen optillen (weet iemand de naam van zo'n ding?)
Aan zoiets kan je dan een standaard ofzow maken waaraan de Libretto hangt.

Verder had ik een idee om gewoon een grote antieslip mat aan de onderkant te plakken en dan dat ding maar op het dashbord te pleuren, met het gevaar dat hij eraf valt bij een grote bocht of bij een keer goed remmen ofzo.

laat aub jou idee weten! evt met tekening ofzo!

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://home.datacomm.ch/psumesgutner/libretto/img/pic_50.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nbook.ru/nb/tl-70ct.jpg

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

BreeeZe

Devt

Je zou eventueel ook met klitteband kunnen werken.
2 stroken op je dashboard plakken en 2 onder de libretto b.v.

Hoort dit trouwens niet in [rml][ CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2[/rml] ipv in een apart topic :?

• EEKthecat
BreeeZe schreef op 02 oktober 2004 @ 10:33:
Je zou eventueel ook met klitteband kunnen werken.
2 stroken op je dashboard plakken en 2 onder de libretto b.v.

Hoort dit trouwens niet in [rml][ CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2[/rml] ipv in een apart topic :?
klitteband is een goede maar ik wil niks achterlaten in de auto's

Verwijderd

Zo'n tegeltrekker (om tegels van de serverruimte op te pakken) is nogal fors en volgens mij zitten die zuignappen verder uit elkaar dan de Libretto groot is.
Tevens vereisen die nappen een echt helemaal vlakke ondergrond anders lukt het niet. Je loopt in de auto met zuignappen echt een risico, zelfs je ramen zijn niet echt vlak (altijd wel ergens een buiging, tenzij je een daf of trabant hebt).

Als je nou je dashboardkastje opendoet en daar (toch met wat schroefjes) een solide beugel in maakt? Dat dashboardkastje doe je toch dicht als je de Libretto niet meeneemt dus de gaatjes/beugel zie je dan niet.
In het ergste geval zitten er dan bij verkoop ofzo van de auto 4 kleine gaatjes aan de binnenkant van dat kastje, dat lijkt me niet zo erg.
Sowieso hebben heel veel 2dehands auto's tegenwoordig wel ergens een gsm-houder gehad (vooral leasebakken). Die gaatjes maken ze in de garage eventueel met wat warmte weer redelijk dicht als het in het kunststof zit.

Vraag aan jou: ik heb een 100ct.
Welke software gebruik jij (vanwege de trage processor) en wat voor gps-muis (vanwege ontbreken van usb)? Ik heb wel al een tomtom op m'n ipaq maar experimenteren met m'n ouwe Libretto lijkt me best tof! (Wardriven?) :9~

Verwijderd

Mischien een houdertje maken dat ja in/aan een van de ventilatieroosters kunt hangen...

• EEKthecat
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 10:39:
Zo'n tegeltrekker (om tegels van de serverruimte op te pakken) is nogal fors en volgens mij zitten die zuignappen verder uit elkaar dan de Libretto groot is.
Tevens vereisen die nappen een echt helemaal vlakke ondergrond anders lukt het niet. Je loopt in de auto met zuignappen echt een risico, zelfs je ramen zijn niet echt vlak (altijd wel ergens een buiging, tenzij je een daf of trabant hebt).

Als je nou je dashboardkastje opendoet en daar (toch met wat schroefjes) een solide beugel in maakt? Dat dashboardkastje doe je toch dicht als je de Libretto niet meeneemt dus de gaatjes/beugel zie je dan niet.
In het ergste geval zitten er dan bij verkoop ofzo van de auto 4 kleine gaatjes aan de binnenkant van dat kastje, dat lijkt me niet zo erg.
Sowieso hebben heel veel 2dehands auto's tegenwoordig wel ergens een gsm-houder gehad (vooral leasebakken). Die gaatjes maken ze in de garage eventueel met wat warmte weer redelijk dicht als het in het kunststof zit.

Vraag aan jou: ik heb een 100ct.
Welke software gebruik jij (vanwege de trage processor) en wat voor gps-muis (vanwege ontbreken van usb)? Ik heb wel al een tomtom op m'n ipaq maar experimenteren met m'n ouwe Libretto lijkt me best tof! (Wardriven?) :9~
Ik draai windows 98 op dat ding en dat gaat perfect, navigatie software: Route 66 2005, je hebt een beetje geduld nodig af en toe maar het werkt perfect, verder moet ik nog even een PCMCIA naar USB kaartje kopen om mijn GPS muis aan te sluiten en evt een WLAN USB stick eraan te hangen :P

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Hmm, misschien kun je hem met een klemmechanisme vastklemmen in de auto? Dus een soort kingsize-krokodillenbekjes...

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 10:39:
. Je loopt in de auto met zuignappen echt een risico, zelfs je ramen zijn niet echt vlak (altijd wel ergens een buiging, tenzij je een daf of trabant hebt).
Ook een Trabant heeft geen volledig vlakke voorruit. Er staat er hier eentje op de oprit en die voorruit is ook rond hoor.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sorry, die oude Libretto is écht té langzaam voor navigatie oplossingen.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:58
SymbianFan schreef op 03 oktober 2004 @ 12:42:
[...]

Ook een Trabant heeft geen volledig vlakke voorruit. Er staat er hier eentje op de oprit en die voorruit is ook rond hoor.
Mijn Seat Marbella heeft een volledig vlakke voorruit, dus die is nog minder dan een trabant :)

Waarom verkoop je de libretto niet en neem je een PDA, de libretto is erg populair.
Pagina: 1