Toon posts:

Vreemd probleem tv en video: video aan -> storende zenders!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een JVC breedbeeld tv met daaraan een Sony videorecorder. Ik heb er nooit problemen mee gehad (zo'n twee of drie jaar).

Maar nu, opeens, zijn er twee zenders die ontzettend storen zodra ik de videorecorder aan zet (ik hoef alleen maar op het aan knopje te drukken, zonder band te laten lopen, en het gaat mis). Die twee zenders (Yorin op kanaal 7 en BBC 2 op kanaal 13) doen het wel goed als ik ze via het videokanaal bekijk. Als de video uit staat doen de zenders het ook goed. Maar met de video aan geven ze alleen maar ruis weer: je kan gewoon niets zien.

Het probleem is nu dus dat ik GEEN Yorin of BBC 2 kan kijken als de video aanstaat (bijvoorbeeld als ik iets opneem van een andere zender), Da's toch wel erg lastig...

Ik heb alle kabels en instellingen gecontrolleerd en alles ziet er goed uit...

Hoe kan dit...? Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt...? Wat kan ik er aan doen...?

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien zitten er in de buurt van die frequenties nu kanalen die door bepaalde weerstanden in de kabels gaan interfereren. Probeer eens wat verschillende coax kabels uit.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Hoi,

Wat voor kabels gebruik je?
100hz kabels (meestal iets dikker en stevige stekkers)
of het oud type kabels?

Misschien een beetje oxidatie op de aansluitpunten?

Ik heb zelf een soort gelijk probleem gehad, heb toen een splitter bij de hoofdaansluiting gedaan en vanuit daar naar de video en tv toe.
en tussen de tv en video alleen een scart kabel.

Weet niet verder of het bij jou zou werken maar je kan het proberen suc6

Verwijderd

waar woon je?
ik heb afgelopen week, nadat casema op 28/9 de frequenties heeft aangepast, al van 2 personen in de regio den haag eenzelfde verhaal gehoord, al ging het in deze gevallen met name om rtl4

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

eNaSnI schreef op 02 oktober 2004 @ 10:20:
Misschien zitten er in de buurt van die frequenties nu kanalen die door bepaalde weerstanden in de kabels gaan interfereren. Probeer eens wat verschillende coax kabels uit.
Tja, of wijzig eens het videokanaal van je videorecorder.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 10:24:
waar woon je?
ik heb afgelopen week, nadat casema op 28/9 de frequenties heeft aangepast, al van 2 personen in de regio den haag eenzelfde verhaal gehoord, al ging het in deze gevallen met name om rtl4
Klopt inderdaad... Rtl4 is verplaatst naar het standaard kanaal waarop de video uitzendt. Waarom is mij absoluut niet duidelijk, maar het veroorzaakt wel een probleem voor veel mensen. Video stoort op rtl4 en rtl4 stoort tijdens het kijken van een videootje. Vind het vooral een klotestreek van die casema, aangezien er genoeg videorecorders zijn die je niet kunt instellen kwa uitzendkanaal...

en het simpele commentaar van casema: |:( Koop maar een nieuwe |:(

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 05-10-2004 09:48 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
voor zover ik weet kan je alle video's van de afgelopen 10 jaar, de frequentie (modulator instellingen) instellen... tis dan niet altijd even makkelijk, bij de wat oudere types heb je zo'n schroefje in de buurt van de antenneuitgang van de video (die zit zelfs op n 25 jaar oude philips video, die het trouwes nog doet ook :P), bij nieuwere is het via OSD... bij philips/grundig doe je het meestal zo: in standby modus, zonder videoband in de video, dan houd je de system knop op je afstandbediening ingedrukt en dan verschijn er wat op het display voor de modulator :) bij meeste nieuwere is het gewoon in de standaard OSD menu'tjes verwerkt...

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 05-10-2004 13:46 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

aangezien er genoeg videorecorders zijn die je niet kunt instellen kwa uitzendkanaal
Kwestie van verdraaien aan de achterzijde, en als dat er niet zit: een condensatortje omwisselen of binnenin een varicap verdraaien.
Die twee zenders (Yorin op kanaal 7 en BBC 2 op kanaal 13) doen het wel goed als ik ze via het videokanaal bekijk. Als de video uit staat doen de zenders het ook goed. Maar met de video aan geven ze alleen maar ruis weer: je kan gewoon niets zien.
Dan snap ik niet goed waarom je een antennekabel tussen TV en video zou willen doen. Met een Scart heb je beter beeld en heb je gelijk ook dit probleem niet ;)
Pagina: 1