Hoeveel kan een voeding aan?

Pagina: 1
Acties:

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Ik heb een 235W voeding (Inwin Q500). Heb nu 3 disken (7200rpm) en 3 CD/DVD devices, daarnaast heb ik een PIII en een G400 (niet de meest prikvretende cpu en videokaart dacht ik zo). Nadat ik de Pioneer 105S er in heb gezet hoor ik 2 van mijn disken (stripe)wel eens precies hetzelfde geluid maken als wanneer de PC uit wordt gezet, een soort bliep-achtig geluid, waarna de PC volledig vastloopt (onder IE5.0); welke actie ik ook probeer te doen, ik krijg de melding dat het device niet benaderbaar is. De enige optie is stekker er uit. Doe ik 'm weer aan is er niets aan het handje. Overigens gebruik ik W2K. Ik heb het sterke vermoeden dat m'n voeding tegen het randje zit qua gebruik, andere ideëen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Dikke kans hoor, met 3 dikke 7200 tpm-schijven... dat trekt nogal wat stroom.

Wel goede kwaliteit voeding trouwens...

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:35
235 watt --> 300 watt
that must solve the problem i think

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. thinks that too...
Je kan er trouwens relatief makkelijk achterkomen of je PSU aan z'n taks zit: noteer van elke drive het gevraagde amperage, probeer na te gaan wat de kaarten, je moederbord en je CPU verbruiken, tel dat bij elkaar op en vergelijk dat met de specs op je voeding.

Fabrikanten zijn verplicht om van hun apparatuur specificaties bekend te maken, dus met een beetje snuffelen in handleidingen (handleiding = dat pakje papier met de letters H A N D L E I D I N G of Instructions Manual erop ;)) en websites moet je daar makkelijk achter kunnen komen.

/edit: stukkie vergeten.

Verwijderd

Neem 300W, anders trekt ie het niet. Zelf had ik ook 230W en die trok het op een gegeven moment ook niet meer!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Tnx guyz, ik wou het even zeker weten, 't kon ook wat anders zijn. Zal 'ns een leuke 300+ watt (Enermax?) voeding zoeken.

Wat betreft m'n andere thread, m'n verbinding klapte eruit, ik dacht dat 'ie niet gepost was. Excusez.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1