Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Ok, nu de twee volgende extreem vervelende situaties.

Vorige week heb ik de pc van mijn vader (A7V8X-X met XP2200+) via de laatste versie van AsusUpdate geflashed. Na het flashen van de laatste officiele(!) bios van de AsusUpdate service, geeft hij aan dat de EEPROM verify failed is. Raar.... dan nog maar een keer flashen met de losse bios van de site. Vreemd.... zelfde error. Ik heb 3x gekeken, goeie bios, goeie bord, dit moet goed zijn dacht ik...

NOT!. PC boot niet meer, geen Award scherm, niks, geen piepje, helemaal noppes. Leuk, nieuw bordje gehaald, oude niet meer te repareren, ook buiten garantie toevallig. Ach... kan gebeuren toch?

Nu heb ik op mn eigen pc (P4S533) ook de laatste versie van AsusUpdate staan, en tja... laat ik nu net even het bios willen updaten. Downloaden via AU, hoppa, en flashen maar. En WEER dezelfde error als bij het andere bord. Dit is overigens net 5 minuten geleden gebeurd. Het gebeurde bij het oude bios, het nieuwe bios, eigenlijk elk bios van de P4S533 van de ftp van Asus. NEEEEEEEEee..... aub... nu is dit bord ook vergald. Als ik hem nu reboot, weet ik 100% zeker dat hij het NIET meer doet. Wat is dit voor vreemds??? Asus??? Damn...

Nu is er nog iets meer vervelends, namelijk; AsusUpdate doet het niet meer op mijn pc. Biosinfo.dll fout. Bestand bestaat niet eens. Dit na het flashen van het originele bios. AU Uninstall werkt prima, helaas niet meer te installeren, Biosinfo.dll fout.

Nu vraag ik mij toch af wat hier fout is. Deze pc kan dus niet meer gereboot worden, dan kan ik het bordje weggooien. Iemand nog een mogelijke oplossing?

:X

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik gebruik ook AsusUpdate en heb nog nooit problemen gehad. Maar als ik dat berichtje van jouw lees dan denk ik dat je Mobo dood is :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Sorry hoor maar vind het behoorlijk dom om het dan nog maar eens te proberen...Maar asus heeft toch een crash free bios toch je kunt dan toch de cd er in doet dat hij em terug flasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
almar schreef op 02 oktober 2004 @ 13:02:
Sorry hoor maar vind het behoorlijk dom om het dan nog maar eens te proberen...Maar asus heeft toch een crash free bios toch je kunt dan toch de cd er in doet dat hij em terug flasht?
Nog maar eens te proberen??? Waar heb jij het over...
Maargoed; deze versie heeft helaas geen CrashFree bios.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_357
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-03-2023
SgtStrider schreef op 02 oktober 2004 @ 13:52:
[...]

Nog maar eens te proberen??? Waar heb jij het over...
Maargoed; deze versie heeft helaas geen CrashFree bios.
Welke versie van AsusUpdate gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Blade_357 schreef op 02 oktober 2004 @ 14:51:
[...]

Welke versie van AsusUpdate gebruik je?
5.30.01 gebruikte ik. Nu werkt hij dus helaas niet meer vanwege een BIOSINFO.DLL foutmelding. Ook via DOS flashen kan niet, want dan moet ik rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:07
heb je het al met een oudere versie van asus update geprobeerd of doet die het ook niet meer.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Helaas heb ik geen links van oudere versies van AsusUpdate. Wel de 5.28.xx , maar die is nog redelijk nieuw. Ik zoek zeg maar een hele oude dan, waar je nog mee kan flashen, maar internetfunctionaliteit hoeft er niet persé op te zitten.

Wie ó wie ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48

RedFox

Heb je een OV ofzo?

SgtStrider schreef op 02 oktober 2004 @ 18:28:
Helaas heb ik geen links van oudere versies van AsusUpdate. Wel de 5.28.xx , maar die is nog redelijk nieuw. Ik zoek zeg maar een hele oude dan, waar je nog mee kan flashen, maar internetfunctionaliteit hoeft er niet persé op te zitten.

Wie ó wie ? :P
hoe oud heb je nodig? ik heb hier V3.29.08 op cd staan.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Ach... alle hulp is welkom. Als je die kan uploaden.. graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48

RedFox

Heb je een OV ofzo?

SgtStrider schreef op 02 oktober 2004 @ 18:36:
Ach... alle hulp is welkom. Als je die kan uploaden.. graag :)
voila: http://home.quicknet.nl/q...oekstra/asusupdv32908.exe

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

AsusUpdate heeft mijn mammaplank ook eens vernaggelt. Heb het BIOS opgestuurd naar FlashBios.org en ik heb geleerd om NOOIT meer in Windows te flashen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Helaas, mobo is dood. Ik heb een mailtje gestuurd naar Asus Nederland, kijken of er wat te regelen valt.

offtopic:
[zwaarofftopic]God wat haat ik Asus nu, dit is dus ECHT niet waar ik op zit te wachten...[/zwaarofftopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Je hebt 3 jaar garantie op je bordje alleen is de vraag valt bios flashen daaronder.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Kleine kick, ik heb hem vandaag op mijn werk geprogrammeerd via een chip-programmeer interface. Alleen heb ik geen idee of dit goed is gegaan, heb de biosfile geflashed via de optie 'formatted binary'. Nu hoort dit niet helemaal hier thuis, maar misschien zijn er mensen die zelf ook hun chip hebben geflashed via deze weg, en kunnen bevestigen of dit de goede manier is?

Vanmiddag kan ik hem testen, dus dan weet ik of het goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PC startte laatst ook niet meer op na een BIOS update met AsusUpdate versie 5.28.01. Het clearen van mijn CMOS geheugen verhielp het probleem gelukkig, maar ik denk ook, net als de topicstarter, dat de nieuwere versies van AsusUpdate niet helemaal feilloos werken. Voortaan inderdaad maar vanuit DOS updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Bioschip geflashed, geen resultaat. Heb het ook fout gedaan denk ik :)

Ik heb zojuist de chip opgestuurd naar de eigenaar van www.flashbios.org voor herprogrammeren, alleen reageert hij niet op het mailtje wat ik heb gestuurd van tevoren, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb ooit eens een bios van een Asus A7M naar flashbios.org gestuurd nadat de stroom uit viel tijdens het flashen. Ik had binnen een week een nieuwe chip in huis.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sa1

man o man wat een kut ding die asusup-date.. had m'n bios naar 1014 geflasht, krijg ook verify error.. pats.. doet niets meer... WTFFFF alleen wat waze piepjes.. bios clearen helpt niet.. NIETS..

WTF..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:43
Ik begrijp niet waarom iemand überhaupt het risico neemt om de bios te flashen met een stuk software dat nou niet echt te boek staat als betrouwbaar. Het updaten van een bios is immers wat anders dan even een drivertje installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Nu online

Sa1

biobak schreef op 14 oktober 2004 @ 21:24:
Ik begrijp niet waarom iemand überhaupt het risico neemt om de bios te flashen met een stuk software dat nou niet echt te boek staat als betrouwbaar. Het updaten van een bios is immers wat anders dan even een drivertje installeren.
wat is dat nu weer voor een totaal zinloze reactie. Natuurlijk is het iets anders dan een driver...

ECHTER, wanneer je een officiele release (geen beta bende) van de officiele site haalt, met een officieel bios welke ook geen beta is, plus de eerste paar reacties van meuktracker zijn positief

komop, dan ga je der toch vanuit dat het goed is, k had die biosupdate der al opzitten totdat ik de reactie last van de topicstarter..

sorry dat ik een b'tje pissed reageer, maar dit is dus echt een super super zinloze reactie van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 14 oktober 2004 @ 21:14:
man o man wat een kut ding die asusup-date.. had m'n bios naar 1014 geflasht, krijg ook verify error.. pats.. doet niets meer... WTFFFF alleen wat waze piepjes.. bios clearen helpt niet.. NIETS..

WTF..
Ik heb een tijdje geleden precies hetzelfde gehad, na een update met AsusUpdate, 1005 naar 1008, deed mijn PC niets meer. Ik heb toen mijn BIOS gecleared, en daarna startte mijn PC gelukkig weer op. Waarschijnlijk heb ik heel erg geluk gehad als ik de berichten zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
Ditzelfde heeft me dus een tijdje terug 2 moederborden gekost.. de 2de was net een paar uur oud. Dus ik meteen terug naar de winkel, en net doen alsof ik uit mijn neus bloedde, kreeg ik meteen een nieuwe.
Nu flash ik dus niet meer, tenzij ik mijn oude MB weer aan de praat krijg.
Misschien en beetje offtopic: Weet iemand hoe ik een Bios Reset moet uitvoeren op een Asus A7A-266 ? .. Heb al gezocht kan alleen niet echt iets vinden wat dat bord betreft.

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:43
Sa1 schreef op 14 oktober 2004 @ 21:39:
[...]

wat is dat nu weer voor een totaal zinloze reactie. Natuurlijk is het iets anders dan een driver...
Volgens mij tel ik in deze thread alleen al 5 mislukte flashes door Asus Live Update. En dan ga je mij vertellen dat ik uit mijn nek klets dat flashen vanuit het OS een stuk gevaarlijker is dan flashen vanaf een flop of cd (evt met Asus EZ Flash).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blanc16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01-2022
Misschien en beetje offtopic: Weet iemand hoe ik een Bios Reset moet uitvoeren op een Asus A7A-266 ? .. Heb al gezocht kan alleen niet echt iets vinden wat dat bord betreft.[/quote]

dat wil net ook weten ik heb het probleem ook
heb em ge flash en ja hoor heb bij het starten een zwart beeld en veel piep tonen.
ik heb ook een asus ipanel er bij zitten die geef een code 08 en daar na 91 mijn flopie drive reageer wel als ik een flopie er in doet maar wat hij doet weet ik niet.
mensen HELP wat moet ik kan ik nog maken of op staat zeten leeg natuurlijk |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op 14 oktober 2004 @ 22:58:
[...]

Volgens mij tel ik in deze thread alleen al 5 mislukte flashes door Asus Live Update. En dan ga je mij vertellen dat ik uit mijn nek klets dat flashen vanuit het OS een stuk gevaarlijker is dan flashen vanaf een flop of cd (evt met Asus EZ Flash).
Ik denk niet dat het puur komt omdat het vanuit Windows gebeurt, er zit vast iets fout in dit programma, en dat zou ook met een DOS flasher kunnen gebeuren. Met eerdere versies heb ikzelf ook nooit last gehad, het lijkt iets te zijn wat voorkomt bij de nieuwere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Nu online

Sa1

ik heb iig gemailtnaar support@asustek.nl ofzo, en k ga zo even de support lijn van asus BE bellen... ik hou jullie wel op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met Asus Live update.

Ik heb toendertijd op mn asus A7V600 een XP mobile gezet en werd niet helemaal lekker herkend. moetderbod was 3 dagen oud en er was inmiddels een nieuwe bios uit zag ik via live update, heb in het verleden met MSI liveupdate ook al vaker bios-en geflashed en dacht: dat moet goed gaan.

Ik flashen, en kreeg verify error, nog een keer checken of ik de goede bios had, ha ik dus gewoon, en nog een keer flashen, ook dit ging fout.

Toen bedacht ik mij dat er een zogenaamde Crash-free bios opzat (stond ook groot op de doos) (en dat heeft mij in het verleden de bios gered van mijn Asus P4S800 P4 mobo.) Dus ik reboot en zoals je wel voelt aankomen.....mamaplank dood, geen piepje een reddingsactie van de crash-free instructie in het bios. niks. toen baalde ik wel ff flink, was ff bang dat ik zo 75 euro in de prullenbak kon gooien. :(

toen ben ik op zoek gegaan, en kwam uit bij flashbios.org. mn bios heengestuurd tesamen met 10 euro en binnen 3 dagen lag mijn geflashde bios weer op de mat. weer op mobo geprikt en werkt weer perfect! >:)

wat ik hiervan geleerd heb: Ik flash voortaan gewoon weer in dos, dan zit er minder software tussen en heb je veel minder kans op het verknallen van de bios.

ook een nieuwe versie van de biosflashtool kan mijn vertrouwen niet meer terugwinnen.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Asus P4P800 Deluxe zonder problemen geflashed met Asusupdate V5.30.01. In het verleden ook nooit problemen gehad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Nu online

Sa1

nou, die suffe service lijn gebeld, blijkt zowel in BE als in de notebookhotline puur en alleen voor notebooks te zijn... lekker suf weer, nog steeds geen antwoord op m'n mail.. ook lekker kut..

mijn vertrouwen in windows flash dingen is b'tje gone ook. maarjah heb ik nu echt niets aan.

zondag eerst is ff een weekje naar ibiza daarna zien we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:41
Van de week nog met v 5.30.01 de bios van ASUS A8V van 1006 naar 1007 geupdate.... zonder problemen, behalve de eerste restart, moest nog weer even in het bios duiken en opnieuw restarten. Kreeg toen de melding dat ik een nieuwe cpu had en de pc bootte vervolgens verder..... nu loopt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Nu online

Sa1

Ghost81 schreef op 16 oktober 2004 @ 10:23:
Van de week nog met v 5.30.01 de bios van ASUS A8V van 1006 naar 1007 geupdate.... zonder problemen, behalve de eerste restart, moest nog weer even in het bios duiken en opnieuw restarten. Kreeg toen de melding dat ik een nieuwe cpu had en de pc bootte vervolgens verder..... nu loopt alles perfect.
sjah, dat klinkt als de normale procedure. Maar in ons geval zie je dus nix meer, hij reageert nog wel op een floppy die er in gaat, maar als je een bootflop maakt met het bios er op, .. je hoort wel dat ie begint in te lezen

daar houdt het echter mee op. Helaas. K ga volgende week m'n bios wel gewoon opsturen. en lekker uit protest geen asus mobo meer kopen, niet dat zij dat erg vinden ofzo :D, puur voor m'n eigen geluk :)

asus a7v8x-x in m'n server draait overigens perfecto, ook m'n andere 2 asus mobo's. Maar ga dus nooit meer m'n bios updaten via windows :D, alleen van m'n brander dan nog.
Pagina: 1