Toon posts:

no partitionable media were found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de testing debian te installeren via een bootfloppy (is de enige manier), maar wanneer hij overgaat naar het partitie gedeelte, komt hij opeens met de error:

"no partitionable media were found"

please check if you have a hard-disk attached to your computer.

Ik heb dit met andere Linux varianten nog nooit gehad, en ik kan er ook niet veel informatie over vinden.

Wie o wie kan mij hier ff bij helpen.

stuf:
abit nf7
2600+ barton
2x 256mb kingston cl 2,5 ( in dual channel )
maxtor 80gb 8mb cache
club3d 5900xt
asus 40x cdrom speler
floppy drive

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 00:56 ]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

en wat je er dan weer niet bijverteld is wat voor IDE-controller en hardeschijf-configuratie je hebt.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Het is niet direct een oplossing (mede omdat als je zoekt op google met die foutmelding, je waarschijnlijk een hoop sites zal vinden met mogelijke oplossingen), maar misschien dat je het 'ns moet proberen met de nieuwe debian-installer. Deze is al een RC en volgens mij dus veilig genoeg om te gebruiken op een desktop.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Maar hoezo kan het alleen via een bootfloppy? Een modern moederbord nf7 kan toch wel van een cd-rom booten?

Verder denk ik dat je een s-ata schijf en controller hebt. Volgens mij moet je daar minimaal een kernel 2.4.24 voor hebben. Het beste is te booten met de debian-installer die mOrPhie aandraagt en dan, als het 1e bootscherm tevoorschijn komt, 'linux26' intypen, zodat je gebruik kan maken van de recente 2.6 kernel.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Als je de HD direct op je mobo hebt aangesloten, zou ik de BIOS updaten. Als ie op een aparte IDE controller staat aangesloten, moet je eerst drivers daarvoor laden. Dat kan meteen voordat de installer begint. Lees de documentatie van jouw distributie over hoe dat moet.