Geforce fx 5700 Overclock probleem

Pagina: 1
Acties:

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 23:51
Hey, Ik heb een Asus V9570/td Asus geforce fx 5700 256 mb graka maar hij wil niet overclocken. Speeds 425/500

Als ik bij Rivatuner enable overclocking aanzet dan kan ik overclocken maar ik krijg negatieve prestaties.

Ik heb ook geprobeerd om alleen die vakje enable oc aangevinkt zonder te overclocken maar als nog gaan alle spellen sloom
Weet iemand hier het probleem?

Mijn specs:
AMD :Athlon XP 2400+ @ ~2,1 ghz
Mobo : Asus A7V333 (heeft 4x agp)
voeding :Aopen 300 watt

Temparatuur:
cpu = 34
vga = 31

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Waarschijnlijk geeft je voeding problemen. Omdat deze te weinig watts levert (door je overgeclockte systeem) heb je nog weinig juice over voor je graka. Probeer je CPU eens op standaard speeds te draaien en dan over te clocken.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• com2,1ghz
Ik heb mijn pc ff op 1,5 ghz gezet en alle coolers uit (fancontroller) en nog steeds heb ik de zelfde probleem.

Ik kan niet eens de standaard waarden van mijn vga gebruiken als "Enable overclock" aanstaat.

Morgen ga ik kijken voor een 400/450/500 watt voeding

Verwijderd

Keb hier percies het zelfde probleem met een asus 5700 128mb, als ik overclock gaat het juist 150fps minder:) 8)7

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:10

Thandor

SilverStreak

Via de drivers van nVidia oc'en werkt ook niet :?
Met behulp van Coolbits de regkeys veranderen zodat je via het menu'tje van nVidia kunt oc'en
Tweakers.net - Software Updates [ Coolbits 3D ]

Als je een nieuwe PSU gaat kopen, neem dan ook een A-Merk. Een Q-Tec 420 watt mag wel 420 watt in de naam hebben, hij is veel slechter dan een SweeX 300 Watt.
Een Sweex 300 watt is slechter dan een AOpen 300 Watt, zegt genoeg :)

De Q-Tec 550 schijnt beter te zijn als ik sommige reacties mag geloven ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• com2,1ghz
coolbits komt al vanzelf als je bij riva tuner die overclock aan zet.

Verwijderd

com2,1ghz schreef op 02 oktober 2004 @ 20:10:
dat is toch normaal of niet?

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 06:34

BNX

com2,1ghz schreef op zaterdag 02 oktober 2004 @ 20:10:
Ik zit nu met HETZELFDE probleem. Via een leverancier een Asus V9570 (5700FX) gekregen ter vervanging van mijn defect geraakt ti4200 128M. Mijn core\mem zijn 425/500 (welke 550 moet zijn bij andere merken!). Als ik ook maar enkele MHZ-en overklok en alleen als Rivatuner of Powerstrip start, krijg ik b.v. in 3Dmark2001 i.p.v. 157 beginframes, rond de 30 a 40. Ik kan trouwens NIET low-level hardware overklok aanvinken bij RivaTuner...

Iemand al een oplossing of deze kaart uberhaupt over te klokken is of niet???

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

Heeft iemand ooit nog een oplossing gevonden voor het niet kunnen wijzigen van de memory clock van een Asus v9570?

Heb het internet afgezocht en enige plaats waar dit bekend leek is hier... maar geen oplossing.

Exacte omschrijving van probleem (na veel testen):

Wijzigen van de memory clock (of zelfs gewoon opnieuw initialiseren, maakt niet uit waarmee, coolbits, smartdoctor, rivatuner etc) heeft tot gevolg dat snelheid in 3D (frames) minstens gehalveerd wordt (elk programma). Opnieuw instellen van core clock heeft echter geen gevolgen.

Zelf heb ik de 128 MB versie maar schijnbaar heeft de 256 hetzelfde probleem.

Instellen van een snelheid (andere, hoger of lager) in de bios van de kaart met Nibitor en dan flashen maakt niet uit. De snelheid blijft vast op 425/500.
Heb ook al met biossen van http://www.mvktech.net/ geprobeerd. Resultaat: andere merken kan je wel de snelheid in bios varieren (echter niet in windows!), flashen naar de asus kaart geeft echter artefacts met 3D tests en uiteindelijk vastlopers.

Wie heeft er nog een idee (en ja, in andere systemen getest met zelfde resultaat)? Het lijkt of de hele geheugenaansturing in de war is na het instellen van een andere mem clock.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik ben totaal niet bekend met overclocken van gpu's.. maar ik heb diezelfde kaart wel. Hebben jullie dat tooltje van Asus zelf wel eens geprobeert, SmartDoctor? Daar zit ook een overclock tabje in. Ik heb het wel aanstaan (maar meer om de fan-speed terug te brangen), maar weet niet of het qua performace wat uitmaakt..

iRacing Profiel

Verwijderd

Ja Smartdoctor geeft hetzelfde probleem. Als je daar de clockinstelling hebt veranderd wordt de kaart de helft langzamer, terugzetten heeft geen zin, alleen opnieuw opstarten. De snelheid van de ventilator kan wel goed geregeld worden.
Als het bij jou wel werkt ligt het misschien aan de bios versie? Kan je die misschien kopieren met NVflash?

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:13

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Eerst even een vraag, voor een antwoord.

Welke drivers gebruik je?

Mr. T.

Verwijderd

Al verschillende drivers geprobeerd, Asus' eigen drivers, NVidia WHQL en geen whql. Zelfs de Omega drivers. En zoals vermeld dus ook op verschillende systemen en nieuwe installaties... (dus geen corrupte drivers).

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:13

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

HHmmm, ok.

Ben ook tegen dit probleem aangelopen toen ik die had.
Ben nu de gelukkige eigenaar van een 6800, een wereld van verschil by the way.

Maar goed om terug te komen op fx5700.
Ik kreeg problemen met drivers die hoger waren als 6x.xx .
Dan stortte 3dmark in als een kaartenpakhuis bij OC'n.

De beste resultaten behaalde ik met de (dacht) 56.72 van Nvidia zelf,
dus niet van de site van Asus. De core was iets van 500 geloof ik en het geheugen 625.

Succes

Edit: Post idd de resultaten, ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door TTommie op 22-02-2005 15:07 ]

Mr. T.

Verwijderd

Ah bedankt, ik zal eens kijken of oudere drivers verschil oplevert. Kan me niet herinneren of ik die drivers al eens geprobeerd heb (kans wel aanwezig, al VEEL drivers geprobeerd). Ik zal het resultaat hier weer even posten!

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde kaart en hetzelfde probleem, en mijn conclusie is dat ik hem op standaard laat staan.
Hoe graag ik er ook extra prestaties uit wil persen.
En je tempsensor geeft gewoon normale waardes aan zeker.
En bij mij hebben andere drivers niet geholpen, ook coolbits, rivatuner en co deden ook niks.
Succes iig.

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18
dit riekt gewoon duidelijk naar een driver probleem, wat ook nog kan is dat de kaart in het bios heeft staan dat ie bij een afwijkend aantal MHZen (of als er een prog zich toegang verschaft tot de Corespeed en Mem speed) dat hij uit veiligheid naar een lager aantal MHZ springt om te voorkomen dat je de kaart opblaast, misschien een keer proberen een ander bios erop te flashen??

Adjust non olet, plerumque...

Verwijderd

Ha, de 56.72 drivers van NVidia lossen dit dus op. Bedankt!
Alles wat erboven komt geeft dus problemen met overclocken van memory.

Toch niet genoeg drivers geprobeerd dus... wel vaag dat hogere versies problemen gaan geven btw.

• com2,1ghz
Ik ga het ook ff proberen

Damn ik ben hier ook een tijdje niet meer geweest:P
Ik d8 dat mijn account verwijderd was

----------edit----------

Overclock succesvol!!!
425/500 stock

520/635 oc'ed

Ik scoorde met 3dmark03 2830 en nu 3543

[ Voor 39% gewijzigd door com2,1ghz op 22-02-2005 21:42 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:10

Thandor

SilverStreak

Zie GeForce FX 5600, clocked beter over met oude drivers

Met de nieuwere drivers kun je minder ver oc'en.
Echter is het wel zo dat de nieuwe drivers on-geoc'ed ongv. evengoed presteren als de oude drivers geoc'ed

In het topic heb ik een grafiek gemaakt waarin te zien is dat 56.72 geoc'ed ongv. evengoed presteert als 66.81

Beide drivers zijn van goede kwaliteit. 53.06 steekt bovenuit qua prestaties. Echter zal mij het niets verbazen dat daar optimalisaties inzitten.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1