Toon posts:

[C++] decrypting script blijft errors geven

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
het volgende script blijft errors geven met compilen

telkens error value adrie wordt niet gebruikt in functie main ( geld ook voor de andere 4 waardes in de vermenigvuldiging??? wat kan dat zijn hij wordt toch wel degelijk gebruikt ??

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
    {
        long counter=0;       // initialization

int max;
         cout << "what number to back calculate ?";
         cin >> max;
         for (;;)          // a for loop that doesn't end
         {

int adrie=97;
    int belg=97;
    int cisco=97;
    int disco=97;
    int emmie=97;       

if (counter == max)       // test
            {
              cout << adrie  << endl;
              cout << belg  << endl;
              cout << cisco  << endl;
              cout << disco  << endl;
              cout << emmie  << endl;
        break;
            }
            else {

if ( emmie = 123) { 
            emmie=97;
            disco++;
            }

if ( disco = 123) {
            disco=97;
            cisco++;
            }

if ( cisco = 123) {
            cisco=97;
            belg++;
            }

if ( belg = 123) {
            belg=97;
            adrie++;
            }               

if ( adrie = 123) {
            break;
            }
        long waarde=0;

counter=adrie*belg*cisco*disco*emmie;  // <---
        emmie++;

}       
         }
        return 0;
 }

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2004 00:00 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
• gebruik a.u.b. [code] tags
• Waarvoor zo'n ranzige for-loop en allerlei breaks? Waarom geen while ofzo?
• Gebruik a.u.b. gewoon variabelenamen die iets zinnigs betekenen. Ik zie de problemen al opduiken tussen cisco en disco.. Daar kijk je tijdens het debuggen écht wel over heen en zoek dan je probleem maar eens voor de deadline :Y)

Verder zie ik zo 1 2 3 het probleem niet, maar dat is ook omdat het nut van de code me compleet ontgaat en je de "foutmelding" nogal vaag omschrijft.

Oh, en wat .Oisyn zegt hieronder natuurlijk ook: Al je if's gaan de mist in enzo :X

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 01-10-2004 23:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi
P&W FAQ - de "quickstart"

Ik adviseer je om even een manual door te lezen, want dit lijkt nergens op. Al je if's gaan fout omdat je een assignment doet ipv dat je de waarden op gelijkheid controleert (wat je met == doet, niet met =). En a++ verhoogt a al met 1, je hoeft dus niet a=a++ te doen (wat ook fout gaat, omdat je dan de waarde van a voor het ophogen weer toekent aan a, waardoor de ophoging dus voor niets is geweest).

Waar de error nou precies vandaan komt zie ik overigens niet echt.

Daarnaast moet je code tussen [code=c++]...[/code] tags zetten. Ik heb het nu even voor je gedaan, maar denk daar voortaan aan. Wat betere indenting (gebruik van tabs e.d.) zou ook wel handiger zijn, voor jezelf met name. Bovendien is het een programma, geen script, maar dat terzijde.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2004 00:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry is weertijdje geleden dat ik met code bezig ben

dit zou een heel simple snel scriptje moeten worden om een encrypted password terug te rekenen volgens het princype dat:

a=97
b=98
c=99
enz.

password is encrypted op de manier letter 1 x letter 2 x letter3 = code

dus aaa = 97 x 97 x 97

wat ik in het script wil is dat hij allemogelijk combinaties terug rekent om zo je passw te achterhalen als je dat kwijt bent.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 00:04 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 00:01:
dit zou een heel simple snel scriptje moeten worden om een encrypted password terug te rekenen volgens het princype dat:

a=97
b=98
c=99
enz.

password is encrypted op de manier letter 1 x letter 2 x letter3 = code

dus aaa = 97 x 97 x 97

wat ik in het script wil is dat hij allemogelijk combinaties terug rekent om zo je passw te achterhalen als je dat kwijt bent.
Dude, zit jij effe op het verkeerde spoor dan :X

Ik zou toch echt even op zoek gaan naar een ander algoritme... Als je wil schud ik wel wat pseudo code uit mijn mouw, maar ik ga het je echt niet voorkauwen.

Overigens, je beseft dat je met lange woorden ("codes") al snel de mist in gaat met integers dan? En dat het wel eens heel lang zou gaan kunnen duren om alle verschillende mogelijkheden te berekenen? En dat er wel eens zoveel uit zou kunnen komen dat het waarschijnlijk zinloos is?

Ter illustratie: De code van "AAAAAAAAAAAAAAA" = 1562069488955406402587890625 en da geu nie in een int passuh ! :+

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 02-10-2004 00:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 02 oktober 2004 @ 00:03:
[...]

Dude, zit jij effe op het verkeerde spoor dan :X

Ik zou toch echt even op zoek gaan naar een ander algoritme... Als je wil schud ik wel wat pseudo code uit mijn mouw, maar ik ga het je echt niet voorkauwen.
daar vraag ik momenteel ook nog niet om dat je een alternatief poste , ging mij nu alleen er om wat er fout ging en dat is dus al beantwoordt = moet == zijn

Verwijderd

Topicstarter
enige sites of zo waar ik meschien dan meer info can vinden over het zelf schrijven van zulk soort algorithmes

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is het niet handiger om je eerst te verdiepen in de taal C++ voor je met dergelijke dingen aan de slag gaat?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 02 oktober 2004 @ 00:29:
Is het niet handiger om je eerst te verdiepen in de taal C++ voor je met dergelijke dingen aan de slag gaat?
en de kat heet minoes

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Flikker dan maar lekker op
Als je onzin gaat posten, dan hoeven wij ook geen tijd er in te steken om je te helpen

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2004 00:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.