[XP] Remote beheer

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet dat er al aardig wat topics zijn (geweest) over deze vraag, maar toch opnieuw bij deze.

Ik gebruik(te) een tijdje de standaard functionaliteit in Windows XP (remote desktop) voor beheer op afstand, maar deze functionaliteit werkt niet stabiel. Soms (zoals zonet) kom ik wel voorbij het inlogscherm op afstand, maar knalt daarna de verbinding eruit. Even in de logs kijken is er niet bij, omdat ik daarvoor ingelogd moet zijn :*)

Kortom: ik ben op zoek naar een alternatief. Nu ben ik bekend met wat andere oplossingen als VNC en bijvoorbeeld Remote Administrator, maar die doen niet helemaal wat ik zoek.

Stel: ik wil op afstand inloggen (over het internet) om wat zaken na te lopen, waar ik alleen als local admin bij kan. VNC en radmin laten me wel op afstand inloggen, maar standaard zit ik dan in de sessie van de gebruiker (die geen local admin is), en als ik dan wat als admin wil doen, kan de gebruiker meekijken naar alles wat er gebeurd (niet wenselijk).

Zijn er alternatieven/uitbreidingen voor de remote desktop functionaliteit (gescheiden sessies) die wel stabiel is?

Zaken als thinsoft's winconnect XP server of Terminal services zijn niet aan de orde, het gaat hier om simpele werkstations op remote locaties.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat heb je aan een alternatief pakket als je een instabiele verbinding hebt

als RDP nu al niet goed werkt vanwege de verbinding heb je niks aan andere pakketten die zullen het niet beter doen

er zijn bij mij weten geen 3rd party pakketjes die het net zo goed doen als RDP, al die andere tools nemen de console ook over en starten ook geen nieuwe virtuele sessie

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Elke remote control tool is afhankelijk van de betrouwbaarheid van je verbinding.
TS/RDP5.1 is redelijk hufter-proof wat dat betreft...5 seconden dropped packets is geen bezwaar.

Als het je gaat om remote management van losse werkstations zou je ook kunnen kijken naar het opzetten van een Dial-in verbinding en dan via management console te gaan werken of Remote Assistance.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

In dat geval zou ik eerst beginnen met je netwerk probleem aan te pakken.

Het vervangen van rdp door vnc of gelijk wat gaat hetzelfde resultaat geven. Ofwel heb je te weinig bandbreedte maar dat zou me verbazen aangezien je spreekt van uitklappen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Spacecowboy

XBL: Biggmans

RDP is Imho een van de stabielste remote beheer gevallen die er zijn, in ieder geval in vergelijking met VNC en dergelijke dingen. :) En zoals hierboven mij ook al wordt gezegd, zal elke client afhankelijk zijn van je verbinding...

Ik weet eigenlijk niet eens of het mogelijk is wat jij wilt (gescheiden user/remote sessies)

HENG HENG

• B-Man
  • Niet online
Het ligt helemaal niet aan de verbinding, die is goed. Ik kon eerder zonder enig probleem inloggen, en nu niet meer, terwijl er aan de verbinding niets is veranderd. Dat is nu juist het hele 'stabiliteits' probleem.

-- Ik ga er komende week wel even langs. De pest met van dit soort spul is dat het me zo een halve dag kost, omdat de werkplekken niet 'om de hoek' staan, maar sommige aan de andere kant van het land.

[ Voor 34% gewijzigd door B-Man op 02-10-2004 00:40 ]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Spacecowboy

XBL: Biggmans

B-Man schreef op 02 oktober 2004 @ 00:18:
Het ligt helemaal niet aan de verbinding, die is goed. Ik kon eerder zonder enig probleem inloggen, en nu niet meer, terwijl er aan de verbinding niets is veranderd. Dat is nu juist het hele 'stabiliteits' probleem.
Heb je enig idee waar het wel aan zou kunnen liggen??

HENG HENG

• B-Man
  • Niet online
jeroen1001 schreef op 02 oktober 2004 @ 00:40:
[...]

Heb je enig idee waar het wel aan zou kunnen liggen??
Nee, dat is de 'grap' dan ook. De remote users kunnen verder niets aan het systeem veranderen (geen admin rechten), dus tot op heden is het me een raadsel waarom het ermee ophoud. Komende week (als ik op een van de werkplekken zit die het nu niet doet) loop ik het systeem een keer helemaal na.
Pagina: 1