Toon posts:

SATA instellingen in BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil toch nog even terug komen op mijn op slotgezette vraag. Ik heb op jouw advies nog eens gezocht in de FAQS maar het is hier allemaal zo uitgebreid dat ik echt na lang zoeken niet het antwoord heb gevonden. Het gaat niet om hoe ik die SATA schijf moet installeren. Die functioneert gewoon. Mijn probleem is dat ik hem niet zo terug vindt in het BIOS zoals een IDE schijf, waarbij je allerlei zaken kunt regelen. Hij staat er wel in maar alleen bij naam en grootte. Bij een IDE kun je bijv. SMART aan en uit zetten, en bij die SATA vind ik deze functie niet terug in het BIOS. Lijkt een beetje als een stiefkindje behandeld, of en dat is de kern eigenlijk van mijn vraag moet ik iets doen om wel in een speciale BIOS functie te komen voor een SATA schijf? Ik bedoel dus geen raid van twee schijven, gewoon een enkele SATA HD dus....In het ASUS boekje staat daar dus echt niets over, anders kom ik niet hier natuurlijk...en wat moet je als zoek item opgeven??? dat valt ook niet mee...ik krijg dus nul op request..

Green Xeon²

Door BalusC (Moderator PMG/OM) - vrijdag 01 oktober 2004 07:03

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?" en uiteraard in de handleiding van je moederbord.

elbertkok

Door elbertkok - vrijdag 01 oktober 2004 02:25

Wie kan mij vertellen hoe je een enkele SATA HD installeert. Althans hoe je in het BIOS de boel kan regelen. Zit er bijv. een smart toestand op en waar kan je dat dan aan/uitzetten? In ami-bios op een Asus K8V se de luxe mobo. Die schijf staat er wel in maar je kan er verder niets mee. Hitach SATA 250 gig HD

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je vroeg hoe je een SATA schijf moet installeren en niet hoe je het moet instellen 8)7

Nee, helaas, in de BIOS'sen kun je weinig tot helemaal niks terugvinden qua de ouderwetse IDE instellingsmogelijkheden. Veelal gaat het gewoon via Software in Windows. Bij Intel is dat dus bijvoorbeeld de Intel Application Accelerator :)

offtopic:
Quoten kun je het beste doen via of door juist het relevante tekst tussen [quote] en [/quote] te zetten. Een messagelink kan ook: klik op het datum/tijd van mijn reactie en copypaste de URL: BalusC in "SATA HD en BIOS" Dat is wel zo netter dan een slordige copy&paste van de hele post 8)7 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 02-10-2004 08:41 ]