Mijn voorkeur van foto's gaat altijd uit naar vreemde structuren, patronen, materialen, voorwerpen, vooral binnen architectuur en natuur. Hier past natuurlijk ontzettend veel in. Deze serie Roest is een van de showcases in wording. Met deze post wil ik kijken of er tussen al mijn opeengestapelde foto's showcase waardig materiaal zit. Als dit bevalt en ik wat kan leren van de kritieken, volgen wellicht anderen. Wees dus aardig doch eerlijk 
1. Een willekeurige ring in de muur in een huisje in Italië. 30-05-2003.

2. Een kunstwerk voor een atelier in Amsterdam Oost, tegenover het Tropenmuseum. 18-05-2004.

3. Een kunstwerk van de expositie Strandmerk. 13-08-2004.

4. Een ander kunstwerk van de expositie Strandmerk. 13-08-2004.

5. Ketting aan een materiaalwagen in gebruik voor de aanleg IJtram in Amsterdam. 12-09-2004.

6. Nog een ketting aan een materiaalwagen in gebruik voor de aanleg IJtram in Amsterdam. 12-09-2004.

7. Stuk gewapend beton onder de Jan Schaeferbrug in Amsterdam. 12-09-2004.

Foto 1 is gemaakt met een Fuji Finepix 3200, alle andere foto's zijn gemaakt met een Konica Minolta Z2. Alle foto's zijn, op een resize naar forumgrootte na, vooralsnog volledig onbewerkt, ook geen crop. Ik ben geen tegenstander van photoshop, maar deze en een aantal andere series zijn naar mijn mening nog niet volledig genoeg om ze helemaal uniform te maken. Van deze serie weet ik dat de foto's, en dan vooral 3 en 4, door de weersomstandigheden niet allemaal even helder en stralend zijn. Helaas had ik daar geen mogelijkheid om terug te keren. Het meer uniform maken van de serie is nog work in progress.
1. Een willekeurige ring in de muur in een huisje in Italië. 30-05-2003.

2. Een kunstwerk voor een atelier in Amsterdam Oost, tegenover het Tropenmuseum. 18-05-2004.

3. Een kunstwerk van de expositie Strandmerk. 13-08-2004.

4. Een ander kunstwerk van de expositie Strandmerk. 13-08-2004.

5. Ketting aan een materiaalwagen in gebruik voor de aanleg IJtram in Amsterdam. 12-09-2004.

6. Nog een ketting aan een materiaalwagen in gebruik voor de aanleg IJtram in Amsterdam. 12-09-2004.

7. Stuk gewapend beton onder de Jan Schaeferbrug in Amsterdam. 12-09-2004.

Foto 1 is gemaakt met een Fuji Finepix 3200, alle andere foto's zijn gemaakt met een Konica Minolta Z2. Alle foto's zijn, op een resize naar forumgrootte na, vooralsnog volledig onbewerkt, ook geen crop. Ik ben geen tegenstander van photoshop, maar deze en een aantal andere series zijn naar mijn mening nog niet volledig genoeg om ze helemaal uniform te maken. Van deze serie weet ik dat de foto's, en dan vooral 3 en 4, door de weersomstandigheden niet allemaal even helder en stralend zijn. Helaas had ik daar geen mogelijkheid om terug te keren. Het meer uniform maken van de serie is nog work in progress.
[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 01-10-2004 23:14 ]