[php] variabelen uit containers halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Mij is gevraagd een scriptje te maken, wat uit een xml-achtig vormgegeven bestand het een en ander in een database te zetten. Tot zover geen probleem, eitje eigenlijk :)

Alleen, ik weet niet goed hoe ik het beste het volgende probleem aan kan pakken.
Alle data is vormgegeven op de manier:
code:
1
2
<city>blabla</city>
<date>datum</datum>
en zo nog 16 blokken.

Wat ik nu nodig heb, is simpelweg een manier om dit rijtje af te lopen, automatisch de variabele $city en $date (in dit geval) aan te maken, en deze dan de waardes "Blabla" en "Datum" toe te kennen.

Misschien ligt het aan het tijdstip, misschien aan het bier, maar ik kom er niet uit. Of ben ik te onervaren :+ Magoed, in welke richting moet ik gaan zoeken?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:31

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan het beschouwen als een XML bestand en dit als zodanig parsen :) Andere opties is met regular expressions aan de gang te gaan :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
gorgi_19 schreef op 01 oktober 2004 @ 22:56:
Je kan het beschouwen als een XML bestand en dit als zodanig parsen :) Andere opties is met regular expressions aan de gang te gaan :)
eensch

ander mogelijkheid: exploden op < vervolgens weer exploden op > en dan heb je ook de gegevens en de labels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaamteloze zelf-quote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd leuk als er iets wordt uitgelegd door mensen die het zelf nog maar net snappen en de dingen niet bij naam weten te noemen. Dat zoekt zo lekker makkelijk...

Goed, je hebt dus gewoon een XML parser nodig, en die zijn er in de smaken SAX en DOM. En dan is SAX met name geschikt om snel data in te lezen, het is ook zeer geschikt voor de wat grotere bestanden. En DOM is weer wat meer geschikt als je iets met de document tree moet gaan doen. Maar het analyseren van niet al te grote bestanden gaat erg eenvoudig.

Het is niet zo handig om XML bestanden op een andere manier te gaan analyseren dan met een XML parser. Dan is het nut van XML een beetje weg.
Pagina: 1