Interne webpagina's ander netwerk bekijken dmv ssh tunneling

Pagina: 1
Acties:

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
Netwerkschets :-)

Appel -> Router -> st.cs.kuleuven.ac.be -> dendermonde.cs.kotnet.kuleuven.ac.be

Mijn computer is appel, en ik surf via een router. Appel is niet via internet bereikbaar (maar dat is eventueel wel mogelijk). Dendermonde is niet via het internet bereikbaar, maar wel via ssh via st.
Dendermonde heeft toegang tot de interne webpagina's van de kuleuven. Ik wil nu met appel toegang hebben tot de interne pagina's van de kuleuven... Op dendermonde kan ik niets installeren...
Hoe realiseer ik dit met ssh en tunneling?

Als ik bijvoorbeeld
ssh -2 -l kuleuvengebruikersnaam -L 3333:ipinternednsserverkuleuven:53 st.cs.kuleuven.ac.be
ingeef
en dan men dns ook 127.0.0.1 op port 3333 als dns server laat gebruiken, kan ik al de ip's opvragen van de machines waar interne sites op draaien :-) (10.* reeks), ik gebruik de 192.168.123.* reeks

Maar dat was eigenlijk niet de bedoeling... Ik wil de interne websites kunnen opvragen.

Er is geen interne proxy server... Indien deze er wel was, was het eenvoudig :-)

Een oplossing... Maar wel vrij traag :-/
ssh -2 -l gebruikerkul -L 4444:dendermonde.cs.kotnet.kuleuven.ac.be:22 st.cs.kuleuven.ac.be
ssh localhost -p 4444 -l gebruikerkul

mozilla (zo wordt X eigenlijk geforward...)

[ Voor 18% gewijzigd door koentje115 op 01-10-2004 23:47 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Misschien een domme vrag (omdat 'ie wat offtopic is) maar waarom gebruik je geen VPN voor dit soort oplossingen?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
ssh -D 4444 <remotehost>

Vervolgens stel je in mozilla als socks proxy localhost:4444 in, et voila :)

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
VPN kan ik niet gebruiken... Ik kan namelijk niets installeren op dendermonde, dus ook geen vpn :-s
Omgekeerd gaat wel...