Toon posts:

Lattitude C840 beeldscherm problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn laptop die ik 3 dagen geleden heb (mis?) kocht. Sinds gister worden mijn witte kleuren op willekeurige momenten roze en zwart wordt groen bijna over het hele scherm.
Er zit een nvidia 64 mb videokaart verder is ie standaard. Weet er iemand iets over dit probleem?

Cathelijne

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 15:01
Klinkt als een kabeltje dat niet lekker vast zit.. of een rot scherm
Heb je de laptop nieuw gekocht of 2e hands? als deze nieuw is.. meteen teruggaan.. anders ff iemand naar laten kijken

PS: Rutger vd Vleuten = Cathelijne?

[ Voor 10% gewijzigd door stfn345 op 01-10-2004 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij is tweedehands, ;( word er niet blij van.

----------------------------------------
PS: Rutger vd Vleuten = Cathelijne?
----------------------------------------

Das mijn vriend :>

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 22:37 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Terugbrengen, dit hoort niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Ah een dame in nood, hier is de ridder op het witte paard :P

Wordt je laptop misschien erg heet? Download eens een tooltje van google.nl, genaamd "SpeedFan". Hiermee kun je de temperaturen uitlezen van je pc.

Ook zou het kunnen zijn dat het scherm gewoon niet lekker vast zit (draadjes intern niet goed verbonden).

Woeps, tweede hands. Sja, heb je de laptop niet van tevoren geprobeerd?

kans dat je scherm gewoon gaar is. Ben je een beetje handig, of heb je iemand ind e buurt die handig is, schroef die laptop eens open, en kijk of er wat los zit. Zo niet, dan is denk ik je scherm gewoon kapot.

Dat is flink balen...

[ Voor 34% gewijzigd door Nik op 01-10-2004 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat als ik op het scherm druk of hem een aantal keer beweeg er geen verandering komt. Start ik opnieuw op of wacht ik even dan worden de kleuren weer goed. De kleuren veranderen overigens tijdens de startup ook gewoon dus zal wel niet aan de geinstalleerde software liggen denk ik??

• Nik
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Zodra je de laptop even uit hebt staan, duurt het even voordat het scherm weer gaat verkleuren?

Dan zou ik toch even kijken naar je temperaturen. Misschien zit de heatsink van je videokaart ookw el los (zomaar eensuggestie). Best lastig te zien bij laptops...

• Yonix
  • Laatst online: 06:43
Ik heb dit probleem ooit gehad met een normaal CRT-Monitor. Die had ook zijn kuren, dat ie op bepaalde momenten roze of rood enz. kleurde. Je moest dan even aan met de kabel die dus van je Monitor naar je vid-kaart loopt bewegen, en dan was het porbleem weg (maar niet echt voor lang). De monitor heeft dit maar even vol gehouden, want een paar dagen later was ie stuk. Dus het lijkt met wel een Monitor probleem. :?

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op 01 oktober 2004 @ 22:44:
Zodra je de laptop even uit hebt staan, duurt het even voordat het scherm weer gaat verkleuren?

Dan zou ik toch even kijken naar je temperaturen. Misschien zit de heatsink van je videokaart ookw el los (zomaar eensuggestie). Best lastig te zien bij laptops...
Ik heb Speedfan geinstalleerd helaas loopt deze na het starten vast. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. :'(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:31
Je heb hem 3 dagen geleden gekocht? Eerst maar eens contact opnemen met de vorige eigenaar, dit hoort niet namelijk...

Afhankelijk van hou oud je laptop is heb je wellicht nog garantie, Laptops met 64 mb nvidia videokaarten zijn betrekkelijk nieuw, ik gok minder dan een jaar wellicht zelfs. In dat geval kan je met de bon garantie claimen. Ik zeg er maar bij 'wellicht', sommige fabrikanten hebben maar 1 jaar, andere langer (mijne 3y volgende dag onsite). Sommige fabrikanten doen heel moeilijk en leveren alleen support aan de 1e eigenaar, andere aan de houder van de bon.

Overigens lijkt het me slim eerst contact op te nemen met de vorige eigenaar, want netjes is het namelijk niet.
Pagina: 1