Pc valt uit zodra ik wat inspanning verg

Pagina: 1
Acties:

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:31

R-B

Blokkert

Topicstarter
Goedendag,
sinds vanmiddag doet mijn pc ZEER raar.. Hij valt elke x uit..

Ik dagt dus mooi shit.. Elke x als aangaat valt ie uit

Dus ik 1 hdd, cd-rom, dvd-brander, floppy losgehaalt

pc start nu door tot windows en ik kan msn doen.. maar zodra ik was wil gaan doen (Ftd openen, Iets inpakken met winrar) valt ie weer uit..

En met kappen erop is het nog erger? OF het lijkt Alleen maa zo..

Ik denk dus dat de voeding is, maar heb op moment geen andere voeding om te testen. Dus iemand nog een idee wat ik kan proberen op dit moment?

Ik ga iig vannacht me pc uitzetten en spanning eraf. En dan kijken wat ie morgen doet. Ik denk dat me voeding gewoon op zen flikker heeft gekregen.. :(

Alvast bedankt
R-B

[Edit:
Mobo: A7N8X-E Deluxe rev 1007
2x 512 GEIL dual Channel 400 mhz
Be Quiet 520 WATT voeding
Ati 9800 pro
1x 30 GB
1x 120 GB
1x 160 GB]

[ Voor 10% gewijzigd door R-B op 01-10-2004 22:20 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat zijn de specs van het systeem?
Zijn dat je sig specs?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wijst zeker op de voeding, aangezien je met lichte belasting iets verder komt.

Heb je tijd genoeg om je voedingslijnen eens te testen?

Haal bijvoorbeeld ook eens al je CCFL's ED er eens vanaf.

[ Voor 20% gewijzigd door Roamor op 01-10-2004 22:22 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
klinkt als een brakke voeding ofzo.
eerst doet ie niks, minder aparaten doet ie het weer. load zetten = meer stroom nodig en PC weer uit..

download MBM5 of een ander monitor programma en post de voltages

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Temperaturen posten zou wel verhelderend werken

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
RoamoR schreef op 01 oktober 2004 @ 22:21:
Wijst zeker op de voeding, aangezien je met lichte belasting iets verder komt. Heb je tijd genoeg om je voedingslijnen eens te testen?
testen zeg je he? Ik had iig met speedfan wel de lijnen gecheckt

+3.3 = 3.42
+5 = 5
+12 = 12.10

wat bedoel je met testen?

edit:

ff temps gecheckt

CPU: 44 graden ZONDER kappen
Case: 22
HDD'S: 24

en CCFL had ik gewoon uit staan trouwens :)

[ Voor 18% gewijzigd door R-B op 01-10-2004 22:27 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak eens een multimeter en meet die voeding daar mee door, dat is echt een heel stuk betrouwbaarder dan de software (hoewel het er tot nu toe wel goed uitziet moet ik zeggen).

Controleer ook eens op brakke elcos, die kunnen hier ook moeilijk mee gaan doen namelijk.

• Roamor
  • Niet online
Dat bedoelde ik ja ;)

En vriend van mij had ook eens zoiets; dit vond hij een handig topic: voeding knalt uit?

Verwijderd

Wat zijn de temps bij belasting? Als ie te warm wordt, schakelt ie uit. Als de voeding niet goed is, reset ie.

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Ik zet hem vannacht eerst uit. En kijk wat ie morgen doet..

Tja anders andere voeding testen zodra ik die heb..

elco's in de voeding bedoel je? Kan die moeilijk openmaken zonder dat me garantie naar de maan loopt :P

• Roamor
  • Niet online
R-B schreef op 01 oktober 2004 @ 23:00:

elco's in de voeding bedoel je? Kan die moeilijk openmaken zonder dat me garantie naar de maan loopt :P
Nee, op je moederbord. Kijken of daar bruin spul uit druipt. Dan is de conclusie makkelijk neem ik aan ;)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/HT/PM7000/Elco.JPG

Weer lekker plaatje uitgekozen 8)7 , maar ja, die dingen dus op je mobo :)

[ Voor 19% gewijzigd door Roamor op 01-10-2004 23:10 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

R-B schreef op 01 oktober 2004 @ 23:00:

Elcos op je mobo, die dingen kunnen dit soort dingen namelijk nog wel gaan veroorzaken is mijn ervaring.

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Nee, geen lekkende alco's geconstateerd.

Verwijderd

Elco's? Op een Asus bord? Dat ben ik nog nergens tegengekomen. Zijn meer de NF-7's die daar last van hebben. Bovendien valt ie niet uit door vage elaco's maar loopt ie vast of geeft ie BSOD's. Eerst maar even naar de temperaturen onder belasting kijken. Mijn ervaring zegt dat daar de meeste kans is. Bovendien zou een 520W voeding het makkelijk moeten trekken. Heb hier hetzelfde bord met een XP1800+@2200MHz en een ATI9800SE @XT + 3 HDD's en een DVD-ROM. Dat alles op een Enermax 350W voeding die het op z'n sloffen trekt. Post je temperaturen onder belasting eens

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
temps onder belasting toen ie het nog (goed) deed weet ik nog

CPU: 55 met kappen
mobo: zo een 23
hdd: 26

als ik nu ga tressen zal wel uitvaller worden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door R-B op 01-10-2004 23:42 ]

Verwijderd

Wil eigenlijk weten onder welke temp hij uitvalt. Stressen is wat langer dan een paar minuten. Gebruik eens Prime95 om 'm lang te laten stressen op de CPU.

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 23:43:
Wil eigenlijk weten onder welke temp hij uitvalt. Stressen is wat langer dan een paar minuten. Gebruik eens Prime95 om 'm lang te laten stressen op de CPU.
welke test in prime95 is dat ?
gewoon options --> CPU

Maar hoe kanik me temp nou weten als ie uitvalt dan.. :P in bios. maar als ik slaap dan is ie allang afgekoelt :P

[ Voor 24% gewijzigd door R-B op 01-10-2004 23:48 ]

Verwijderd

Je CPU is 55 graden. Heb je niet in je BIOS staan dat ie bij een bepaalde temperatuur uitschakelt/herstart?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:03
R-B schreef op 01 oktober 2004 @ 23:46:
[...]

welke test in prime95 is dat ?
gewoon options --> CPU

Maar hoe kanik me temp nou weten als ie uitvalt dan.. :P in bios. maar als ik slaap dan is ie allang afgekoelt :P
Asus probe ook in je scherm zetten tijdens de test, dan zie je je temp vanzelf oplopen :)

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
ik ga nu stressen

maar ik snap niet dat jullie me stressed temp willen weten waarneer die uitvalt

want gewoon in idle stand valt ie ook uit.. (hoewel die nu wel weer beetje normaal lijkt te doen)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:03
R-B schreef op 01 oktober 2004 @ 23:59:
ik ga nu stressen

maar ik snap niet dat jullie me stressed temp willen weten waarneer die uitvalt

want gewoon in idle stand valt ie ook uit.. (hoewel die nu wel weer beetje normaal lijkt te doen)
Tja, als je je cpu meer belast vraagt hij meer stroom, vandaar denk.
Ik weet het ook nie zeker, maar het lijkt me beter om de voltlijnen neer te zetten in stressed stand :)

Verwijderd

Als je temp idle al 55 graden is, is de kans groot dat je systeem uitschakelt door een te warme CPU. Wanneer je 'm lang stresst, zal de temperatuur steeds verder oplopen. Schakelt ie bij een lage temp uit, dan ligt het niet aan de koeling maar mogelijk aan een brakke voeding.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 23:31:
Elco's? Op een Asus bord? Dat ben ik nog nergens tegengekomen.
offtopic:
K8V Deluxe heeft er ook last van ;) http://www.asus.com.tw/support/faq/answer.aspx?KB_ID=88098

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Ik denk dat ik ietswat met hetzelfde probleem zit, maar het begint met strepen door het windows-bootscherm en je komt dan niet meer in het scherm om je aan te melden. Heb dan ook eens wat apparaten uitgetrokken en dan ging ie gewoon 8)7 . Voeding denk je dan en ben alvast aan het sparen voor een tagan... :+

Ik denk dat het hetzelfde probleem is, maar met andere symptonen. Temp is alvast geen probleem en de voltages lijken redelijk stabiel en binnen de marges.
Enkel men V-core vind ik niet echt stabiel: moet 1.65 zijn, maar schommelt tussen 1.63-1.68 en de 12 volt kent na kwartiertje stressen ook al drop tot 11.61

Pc spec's:
amd xp 2600+ (barton)
abit kd7a
fx 5900xt
1 hd
2 writers
4 kleuren fans, waarvan 1 met blauw cathode erop
coolermaster aerogate 2
voeding. Aopen 300 watt

1 writer, 2 fans afgesloten lijkt voorlopig te werken.

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Ik heb nu weer 1 dvd-brander en 1 hdd erop gezet trouwens. Hij lijkt weer normaal te doen na nacht rust 8)7

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Elcos kunnen op IEDER bord brak zijn, is redelijk merk onafhankelijk. Sommige series zijn er echter om berucht, terwijl andere er sporadisch last van hebben, maar het is altijd zinnig om te testen.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 02 oktober 2004 @ 12:35:
[...]

Elcos kunnen op IEDER bord brak zijn, is redelijk merk onafhankelijk. Sommige series zijn er echter om berucht, terwijl andere er sporadisch last van hebben, maar het is altijd zinnig om te testen.
dat ligt gewoon aan de batch waarin ze gemaakt worden daarom hebben ook bepaalde series moederborden er meer last van.
Pagina: 1