Geen beeld bij boot!

Pagina: 1
Acties:

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Ik heb gisteren een nieuw mobo gekocht (Gigabyte GA-7IXE4), een nieuwe processor (Duron 700), en een tijdelijke videokaart (TNT2 Vanta 16MB). Ik zet alles in elkaar, zet het ding aan en... geen beeld :( De monitor gaat niet eens van standby af. Toen nog een keer geprobeerd met een andere videokaart (Viper 550, 16MB), en nog steeds niks. Andere monitor werkt ook niet |:( Kan iemand me helpen???

Verwijderd

Het kan zijn dat je mobo/proc kapot is.
Ik heb dit ook gehad, en toen had ik mijn tnt2-tjuh gewoon niet ver genoeg in het AGP slot gepropt... Probeer er eens hard op te drukken, en als dat niet het probleem is, probeer eens de BIOS te resetten met het jumpertje. Misschien dat dat nog helpt.

Anders zou ik een keer een andere proc/mobo proberen, en kijken of het dan wel werkt.

Ow jah, het kan ook nog zijn dat je FDD stroomkabel verkeerd zit. Dan krijg je ook geen beeld...

GreetzZ MaSsiE + Suc6

• Dirk J
Zou misschien inderdaad wel eens de processor kunnen zijn, die gast deed net alsof het een sleutelhanger was, en ik kreeg dat ding gewoon in een anti-statisch zakje mee, en er zaten nog wat restjes koelpasta of iets dergelijks op...

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
HOOR je je pc WEL booten? alstie niet boot wordt het een ander verhaal natuurlijk.. dan moet je es naar je geheugen enzow kijken...
en hoor je je pc speaker piepen?

• Dirk J
Hij boot wel: FDD test, HDD test, speakertje weet ik niet want daar kon ik geen aansluiting voor vinden op het moederbord?
De bios wissen helpt trouwens ook niks...

Verwijderd

Hey,

Ik heb hetzelfde probleem gehad, moet je even controleren of je mamaplank ook sluiting maakt met je case.

Succes.

Verwijderd

wel een hd test enzo? dus je processor is goed, anders komt ie niet zo ver.

/me denkt dat het je mobo is, misschien ook het geheugen

• Dirk J
hoe controleer je of de mamaplank kortsluiting maakt met de kast?

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
kijken oftie tegen de kast aan zit... en of alle plastic dopjes eronder zitten...
ik had dit probleem ook met een oude p133.. gwon ff goed checken oftie ergens tegen je kast aan hangt/ligt

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 13:44 schreef AMDude het volgende:
hoe controleer je of de mamaplank kortsluiting maakt met de kast?
Moet je even kijken aan de achterkant van je mobo, misschien een schroefje verkeerd? Dat had ik namelijk. Kijken of een schroefje je mobo aanraakt.

Succes.

• Dirk J
THX
Pagina: 1