Nieuwe videokaart + Catalyst 8.07 beta probleem

Pagina: 1
Acties:

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 20:44
Ik heb net een nieuwe videokaart in mijn systeem gestopt (X800 pro) en mijn oude (9800 pro) eruitgehaald. Nu wil ik de nieuwste drivers installeren, maar als ik daarna opnieuw opstart zegt ie nieuwe hardware gevonden en daarna harware onbekend. Ik kan de kaart dus niet installeren, handmatig selecteren gaat ook niet want dan krijg ik een windows blauw scherm.

Ik heb wel bij mijn geinstalleerde software nog de radeon drivers staan van de 9800 pro, maar deze zijn eraf gehaald (via uninstall) en daarna is driver cleaner er nog overheen geweest. Toch blijven ze staan met een grootte van 0,00 Mb.

Hoe los ik dit op?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

catalyst 8.07 beta :?

• JTB81
zo worden ze genoemd op tweakers frontpage, maar bedankt voor de hulp!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Meestal is het handig als je een Nieuwe video-kaart installeert om dan eerst een Fresh-Install van Windows uit te voeren. Zo weet je namelijk zeker dat alle resterende bestanden eraf zijn.

• JTB81
ben ik idd met je eens, maar dat heb ik twee weken terug ook al gedaan en ik ben eigenlijk een beetje te lui om weer 220 gig aan data te installeren. Daar ben ik dagen mee bezig.

• Yonix
Als dit de eerste driver is die je installeert voor je X800, kun je misschien nog andere drivers proberen. (4.9, 4.8 enz.)

Edit: Hoe installeer je de drivers trouwens? Via Windows ''Hardware Setup'' of voer jij gewoon het gedownloade .exe bestand uit?

[ Voor 36% gewijzigd door Yonix op 01-10-2004 21:53 ]

• JTB81
ik voer het exe bestand uit, als ik handmatig probeer te installeren krijg ik een mooi blauw windows scherm, volgens mij wordt het toch windows opnieuw installeren. Ik heb windows op een aparte partitie staan, kan daar gewoon een nieuwe overheen kopieren zonder dat ik mijn programma's op andere partities ook kwijt ben?

• Yonix
Er is dacht ik een mogelijkheid om je Windows XP installatie te repareren, maar ik durf niet te zeggen wat er dan met je bestanden gebeurd, waarschijnlijk (met nadruk op waarschijnlijk, blijven ze ongedeerd).

Misschien kun je dit ook nog een proberen:

- Andere Drivers: Omega bijvoorbeeld of Catalyst 4.8, 4.9 enz.
- Misschien je X800 verwijderen van je PC, en opnieuw installeren, maar niet handmatig maar gewoon met het .exe bestand.
- Windows Controleren op Fouten (Met bijvoorbeeld, Windoctor van Norton).

Als dat niet helpt, kun je toch even proberen je Windows Installatie te repareren.

• JTB81
dat zal ik maar even doen dan

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Yonix schreef op 01 oktober 2004 @ 21:47:
Meestal is het handig als je een Nieuwe video-kaart installeert om dan eerst een Fresh-Install van Windows uit te voeren. Zo weet je namelijk zeker dat alle resterende bestanden eraf zijn.
Of je draaid even een driver cleaner programma... :)

@ TS: als je die melding krijgt, dan moet je als het goed is zelf de driver zoeken. Dan browse je naar waar je de driver uit hebt laten pakken (meestal C:\Ati\nogwat\Driver\JE_OS_HIER\) en dan bij JE_OS_HIER een .inf bestand selecteren should do the trick ;)

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2004 22:21 ]

• JTB81
ik heb dus een driver cleaner gebruikt, zoals ik overigens ook vertel in mijn TS, en als ik de driver handmatig installeer krijg een blauw windows foutmeldingsscherm, zoals ik ook in mijn TS vermeld heb.

Pagina: 1