Toon posts:

radeon 9600 se kapot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een radeon 9600 se 128 mb, met die kaart bevroor het beeld heel vaak in games, dus ik dacht: hij is kapot, dus heb heb een nieuwe radeon 9600 se 128 mb gekregen van de winkel. Ik stop hem erin, ga spelen, en na een uurtje bevriest in doom 3, en ook in medal of honor, maar wat valt mij op? Dat zijn allebei open gl games. Ik speel farcry, en die blijft het doen :?

Specs: P4 HT 3.0 ghz, 1024 mb, msi ms 6763, 400 watt fsp group inc, radeon 9600 se.

Mijn vraag:

Hoe komt het nou dat die 9600 se kaartjes vastlopen, vooral in open gl games?
Is het zo dat ze niet voldoende open gl ondersteunen, of een hitte probleem?

Wat heb ik zelf al gedaan:

De radeon 9800 pro van een vriend erin gedaan, en dan kan ik uren zonder problemen spelen.
Op google naar gelijksoortige problemen gezocht en hier natuurlijk.

Verwijderd

Die voeding is nou niet bepaald je van het. Hoe gek het ook mag klinken, het kan aan je voeding liggen, ondanks het negatieve verschil in vebruik naar de 9800 Pro toe. Als je de mogelijkheid hebt, test dan eens met beide kaarten en schrijf de voltages even op. Kijk even in de startpost van Welke voeding heb ik nodig? Deel 7 om te zien hoe dat het makkelijkste gaat (met een multimeter, lees maar). B)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zo snel niet aan een multimeter komen, nog iets anders hoe ik dat kan zien?
Maar 400 watt lijkt mijn tog wel genoeg voor dit systeempje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 21:38:
Ik kan zo snel niet aan een multimeter komen, nog iets anders hoe ik dat kan zien?
Maar 400 watt lijkt mijn tog wel genoeg voor dit systeempje.
Het ligt niet aan de capaciteit, maar aan het merk en type (je hebt een B-merk).

Kijk nou even in dat topic, dan had je die vraag (hoe meten) niet hoeven stellen. Er staan trouwens ook nog wat andere wetenswaardige zaken in. Lees de startpost maar eens door (niet veel hoor).

Verwijderd

Topicstarter
Voltlijnen:

-12v : - 12.03 v
-5 v : 3.5 v
+ 5 vsb : + 5.54

Verwijderd

Is dat nou met die 9600 Se erin? Meet even voor beide als dat kan.

Je meet trouwens de verkeerde waardes. Makkelijkste is dat je even Speedfan installeert (zie dat ene topic voor een download link) en een screenshot maakt van het eerste tabblad (waar de temperaturen en voltages staan). Speedfan hoef je alleen maar te installeren en te draaien. Hij doet alles zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is idd met de radeon 9600 se erin. Maar hoe krijg ik die afbeelding erin? (Jaja Ik weet het een hele domme vraag :?)

Verwijderd

Je zult de foto ergens moeten uploaden en dan middels de [img] tags hier moeten toveren. Via de link Faq bovenaan staan de tags wel uitgelegd.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 22:10 . Reden: Dode link ]

Verwijderd

Topicstarter
De voltlijnen zijn gewoon stabiel, ben ik achter gekomen, en heb ook geen hitte probleem.
Dus: Gewoon te lage voeding, of iets met die 9600 se kaartjes?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 22:22:
De voltlijnen zijn gewoon stabiel, ben ik achter gekomen, en heb ook geen hitte probleem.
Dus: Gewoon te lage voeding, of iets met die 9600 se kaartjes?
Als de voeding slecht of te laag was, had je dat wel terug gezien in de voltages. Aangezien je beweert dat ze goed zijn, is het dus niet de voeding. Hoogst waarschijnlijk dus toch het moederbord vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de 9800 pro werkt er wel op! Dus moet een 9600 se tog ook lukken?
Wat is de oorzaak? Help mij!

Ik ga morge nieuwe voeding kopen, Aopen 4800 watt, dat zal wel helpen.

Heb een nieuwe voding maar dat helpt niet, kan het zijn dat mijn geheugen kapot is? Ik heb 1x samsung 512 mb , en 1x twinmos 512 mb.
Ik had het voor dat geheugen van twinmos ook al, dus mischien dat samsung geheugen kapot?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 10:47 ]

Pagina: 1