[Pocket Pc][VB.NET] Database en sync van data naar pocket PC

Pagina: 1
Acties:

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Topicstarter
Beste Allemaal,

Even een vraag je want ik wil jullie mening.
Ik wil graag een programmatje maken voor de pocket PC waarin ik een stuk of 10 velden kan opslaan en later syncen met een progje op de PC.

Nu luidt mijn vraag waar begin ik.
Ik heb het met .net studio al voor elkaar gekregen om een formuliertje te maken op de pocket PC..verder het PC progrje zal geen probleem worden.
Nu is mijn vraag. Hoe sla je data op op een pocket pc zodat deze ook uitwisselbaar is met de gewone PC.

Ik dacht eerst aan pocket Access...maar dat bestaat helemaal niet (..zucht)
(Wel een paar access DB alternatiefje voor pocket PC gevonden trouwens)
Dus dan blijven er een paar dingen over.
.dat files
.xml files

Heeft iemand hier ervaring mee enzo ja hoe doen jullie dat...vooral het feit dat het te syncen moet zijn lijkt me het moeilijkste.

Bedankt voor jullie reactie

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Pocket SQL CE heet die database geloof ik. Zie http://www.ondotnet.com/p...2002/07/08/compactce.html

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 00:06
vorlox schreef op 01 oktober 2004 @ 21:30:
Ik dacht eerst aan pocket Access...maar dat bestaat helemaal niet (..zucht)
Wel degelijk! Ik weet niet helemaal wat de actuele status is, maar het is er zeker (Pocket Access dus :)). Synchronisatie verloopt via ActiveSync en daar hoef je zelf in principe weinig aan te programmeren (alleen bidden dat het goed gaat, maar dat heeft meer met ActiveSync te maken dan met Pocket Access).
Met de komst van het Compact Framework (.NET) is de focus wat meer op SQL Server CE komen te liggen. Ook hiermee kun je synchroniseren. De manier waarop je gaat synchroniseren moet je hier wel zelf programmeren en is er ook een Sql Server CE serverapplicatie vereist. Voordeel is wel dat het via HTTP gaat en dat je geen last meer hebt (hoeft te hebben) van ActiveSync.
Verder zijn er (zoals je ook zelf al een beeje aangaf :)) ontelbare productjes op de markt die voor weinig geld leuke oplossingen bieden.

Cuyahoga .NET website framework