Nieuwe headset nodig voor gamen. Tips/ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik ben helaas toe aan een nieuwe headset, omdat mijn lieve dochtertje deze heeft gesloopt. ( Sennheiser m@b 30 )

Nu is dit type alweer wat ouder, en was ik eigenlijk benieuwd wat er nu op de markt is qua goede headsets.

Ik gebruik hem om te gamen, en moet dus duidelijk geluid hebben, en als het kan nog mooi geluid ook. Uiteraard moet ook de microfoon van goede kwaliteid zijn voor gebruik op TeamSpeak.

Heeft er iemand tips, of ervaringen met de nieuwe generatie headsets, wat juist niet te kopen, of wat wel interesant is om te gamen?

Geef maar een gil.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
wat heb je zelf al uitgezocht?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Plantronics A90 (http://www.plantronics.co...035/cat1430032/prod440020)

Sennheiser PC-150 (http://www.sennheisercommunications.com/pr-pc150.html)

My 2 cts

[ Voor 68% gewijzigd door BN op 01-10-2004 21:41 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de sennheiser pc150 en die is echt super!!Mooi helder geluid..erg goede bass weergave...hiervoor had ik de altec lansing ahs-202 maar die was lang niet zo goed als deze

Dus die zou ik echt aanraden

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het met surround geluid in die sennheiser pc150, kan je in games goed bepalen waar geluid vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

men heeft het hier doorgaans over stereo headsets, niet?:

ik zelf ben de trotse eigenaar van een zalman 5.1 dolby surround theather blabla
headset. en het geluid is echt magnificent..

had hem net een uurtje, en dacht laat ik ff een potje unreal tournament ermee proberen.. na 2seconden hoorde ik al dat er iemand achter me liep.
Precies op het moment dat ie naar me hoofd richt, schiet ik z'n kop eraf..
ik wist gelijk dat dit een headset is die ik nooit meer kwijt wil.

deze headset kost inc. een zuiver klinkende microfoon om en nabij de 50 tot 60 euro.

(50 zonder mic. met 55, of 60 zoiets iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, want voor een gamer is vooral de surround sound belangrijkt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:44

Zeror

Ik Henk 'm!

iig geen trust headset nemen. Heb in het afgelopen kwartaal 3x een headsetje van 25 euro verspilt. Heb nu een wat duurdere gekocht en nergens geen problemen mee. Heb nu de Sennheiser PC 130. En die is toch stukken beter.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Logitech Premium Stereo USB Headset 30 gebruik ik inmiddels enkele maanden met volle tevredenheid. Tijdens het online vliegen met Flight Simulator 2004 waarbij atc aanwezig is die met voice te woord moet worden gestaan ben ik altijd super te verstaan. Ook het luisteren naar anderen gaat zonder gekraak, ik ben er heel happy mee.

Ook ideaal is de bediening op het snoer en plug en play door de usb plug waardoor je van het gezeik met twee geluidskaarten (indien je geluid van game en voice apart wil) af bent.

Afbeeldingslocatie: http://217.77.130.186/pictures/406010.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Laatst online: 14:40
Heb zelf zo'n 6 maanden geleden de Sennheiser PC 150 gekocht, en hij bevalt echt hartstikke goed. Hij zit fijn, heeft een lekkere lange draad (vind ik persoonlijk handig) en natuurlijk het volume knopje aan de draad zelf. Er komt prima geluid uit en de microfoon bevalt me ook prima.

Ik kan je deze headset zeker aanbevelen :9
Rakkerzero schreef op 01 oktober 2004 @ 22:01:
iig geen trust headset nemen. Heb in het afgelopen kwartaal 3x een headsetje van 25 euro verspilt. Heb nu een wat duurdere gekocht en nergens geen problemen mee. Heb nu de Sennheiser PC 130. En die is toch stukken beter.
dit is toch zowat bij elk Trust product :+

[ Voor 38% gewijzigd door Superseb op 02-10-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eenmaal een SennHeisser altijd tch een SennHeisser ? Beter is er gewoon iet op het moment, zeker niet in die prijsklasse, of je moet voor AKG willen gaan, maarjah, dat voel je in je eurie's :)

Heb zelf een HD212Pro van Senn en die bevalt me prima. Goeie verhoudingen in de hoog/midden.laag sectie's en is voor zowel gamen/films en muziek zeer goed. Kosten : 50 Euro bij de media markt, nu alweer zo een 6 maanden geleden.

Vroeger vond ik het merk Koss het beste, helaas is dit merk er niet meer, die was namelijk als enigste het beste, destijds, in zijn laag weergaven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb sinds kort ook de Sennheiser PC-150 en het geluid is gewoon heel erg goed. Maar heb toch wel een nadeel kunnen vinden. Zo zijn de pads voor tegen je oren aan de kleine kant. Mijn vorige philips koptelefoon had van die lekkere grote die helemaal om je oren zitten en dat vind ik toch wel prettiger zitten. Zeker als je hem langere tijd op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou gaan voor de Logitech Extreme PC Gaming Headset, gebruik deze al enige maanden en zit heel comfortabel :) voordeel is dat dat ding achter je hoofd langs gaat en dus niet over je hoofd. Dat zit veel comfortabeler.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3xhaas schreef op 02 oktober 2004 @ 00:19:
Ik heb sinds kort ook de Sennheiser PC-150 en het geluid is gewoon heel erg goed. Maar heb toch wel een nadeel kunnen vinden. Zo zijn de pads voor tegen je oren aan de kleine kant. Mijn vorige philips koptelefoon had van die lekkere grote die helemaal om je oren zitten en dat vind ik toch wel prettiger zitten. Zeker als je hem langere tijd op hebt.
Waar heb je deze bestelt dan?
In de tweakers.net pricewatch kan ik hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
3xhaas schreef op 02 oktober 2004 @ 00:19:
Mja van die grote oorpads zijn wel nice maar ik vind die van de PC 150 echt niet tegen vallen om eerlijk te zijn :)

@Winnetour
Sennheiser PC 150 in Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
danke superseb, ik kon de goede categorie niet vinden :o :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
offtopic:
tis al "laat" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
0siris schreef op 01 oktober 2004 @ 21:32:
wat heb je zelf al uitgezocht?
Ben maar niet bang hoor, ik heb heus wel gekeken.

Maar wilde toch ervaringen horen van GoT'ers
Dat is net wat fijner als een revieuw ;)

Bedankt voor de huidige reacties, Ben idd erg te spreken over de Sennheiser, dus zal waarschijnlijk weer zoeits worden _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Shaggy op 02-10-2004 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor gamez zou ik voor de plantronics dsp-500 gaan.
Deze geeft "digitaal"geluid en de kwaliteit hiervan is een stuk beter dan van zijn analoge broertje de .90.
Ik speel nu al een paar jaar counter-strike en heb al verschillende headsets gehad oa logitech en sennheiser.
maar toch zou ik geen andere koptelefoon willen :)
suc6 met het kiezen ;)

O btw, de mic's van plantronics zijn ook erg goed.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het grote verschil in kwaliteit tussen de plantronics audio 90 en de logitech extreme gamer.

persoonlijk lijkt het mij vreselijk irritant dat gehang op je oor van de backphones. Of valt dit zoverre mee dat het beter uit te houden is dan de audio 90 ( over je hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recentelijk ook een nieuwe headset gekocht.

Voor zeer mooi geluid / goeie kwaliteit zou ik aanraden om een plantronic .audio 90 te kopen... je bent er wel wat voor kwijt maar je hebt wel een degelijke headset. Maarjah ik zag dat je een sennheiser had en die zijn ook niet goedkoop.

Ik gebruik hem trouwens met de creative audigy nx 7.1 (usb)

works like a charm ;)

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sennheiser HD212 pro vind ik stukken beter dan mijn oude pc150.. en is goedkoper.
Je moet echt eens wat reviews lezen over die HD212 pro, een echte aanrader ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Mmhh, ik zit zo nog een beetje te twijfelen tussen de PC-130 en de PC-150.

Niet om het geld, maar het formaat van de set. Ik vind de 130 wat slanker ogen, ik weet niet of er veel verschil in zit ( qua gewicht, comfort, en natuurlijk geluid en spraak? )

Iemand hier een vergelijk van toevallig?

[ja het word weer een Sennheiser _/-\o_ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:15
ja ik zit ook te twijfelen inderdaad, ik vind zelf de 150 net wat te duur, de 130 is 35 in de pricewatch, dat vind ik toch net wat aangenamer.... maar ik kan de planatronics .90 nergens vinden *ook niet in de pricewatch* iemand een adresje waar hij betaalbaar is?

weet iemand hoe de 130 zit? want die heeft wel weer platte doppen....

[ Voor 13% gewijzigd door stevenP op 19-10-2004 21:12 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
standaard desktop microfoontje à 5,99 en een sennheiser hd555, aangesloten op een marantz sr4400 receiver, die weer in verbinding staat met mn putertje. Heerlijk geluid, tevens voor muziek etc.

Uit mijn boxen (2 paar q7's en 2 paar q4's komt tevens perfect geluid om te gamen, maar iets uit de prijsklasse denk ik :P )

[ Voor 25% gewijzigd door Euc- op 19-10-2004 22:51 ]

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:35
Ik heb zelf ook de plantronics, en hij zit erg lekker en het geluid is perfect. Hier een linkje naar de pricewatch:
pricewatch: Plantronics Audio 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben zelf best een audio freak en ben uiteindelijk voor de Plantronics audio 90 gegaan. Geluid is goed zeker voor het geld. Microfoon is gevoelig en geeft een zeer goede weergave van het geluid. De koptelefoon zit redelijk lekker alleen je haar gaat er wel compleet van door de war ;)

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 19-10-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
Ik had nog een vraagje wat volgens mij wel in dit draadje past, en omdat het draadje nog niet zo oud is durf ik het wel ;)

Iemand ervaring met die nieuwe gameproducts van plantronics?
http://www.plantronics.com/gaming/en_GB/index.html

Als dit niks is koop ik waarschijnlijk de plantronics A90 omdat hij goekoper is als de sennheiser pc150 en ik kan hem in mijn woonplaats kopen dus het scheeld wachttijd en verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:15
oeh, die headsetjes zien er inderdaad ook erg gelikt uit! alleen die pro is usb, dus dat zal een lap geld kosten :X maar die ander ziet er ook zeker netjes uit! iemand ervaringen al?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:57
beetje laat maar ik reageer omdat ik geen topic wil maken wat vinden jullie van dese headset http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=KH%23S13&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Welke headsets zijn nieuw deze jaar en hebben vrij grote luidsprekers die bijna om je oren sluiten?

Ik ben op zoek naar goede usb headset, maar omdat ik hoorhangers draag, zijn headsets met kleine speakers of veel te dikke kussens niet prettig, het drukt tegenaan en dat voel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf al een aardig tijdje de Gaming Precision Headset van Logitech, en
deze bevalt mij goed om hij licht van gewicht is, een lang snoer heeft, en lekker op
de oren 'hangt', het is een all-size-all-fit headsetje, je kan er niets aan verstellen, behalve
de mic waarmee je praat, hij is geen USB headset, dus ook niet teveel gedoe en moeilijkheden
bij het installeren of aan de praat krijgen van de headset, en hij kost zo'n 35 euro.

De kwaliteit van de microfoon is goed, er zit een anti ruis op, en die werkt goedt, je
bent verstaanbaar en helder en zonder ruis, het geluid is ook goed voor een Logitech
headset, het is geen Senheiser, maar goed, enig nadeel kan zijn dat het geluid zelf
van de headset niet al te hoog kan, maar die kan je verhogen door het geluid van je
'pc' te verhogen.

Verder kunnen mensen zich nog storen aan de ligging van de headset, en
de vorm, want hij hangt op je oren, en de steun gaat dus achter op je hoofd (die voel je niet)

Afbeeldingslocatie: http://www.itmagasinet.dk/images/logitech_gaming_headset.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Heb deze ook en hij bevalt erg goed. Had hiervoor zo'n goedkope van 15 euro ofzo. Maar je voelt deze echt niet. En je kunt hem uren op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:14
Sennheiser PC150 is echt heel erg goed... Wil je wat goedkoper dan kom je inderdaad bij zo'n logitech setje die hebben doorgaans hele goeie stevige mics vooral..

Wil je surround dan heb je zalman nodig maar dan heb je een losse mic..

[ Voor 21% gewijzigd door Makkelijk op 29-07-2006 01:32 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier zelf een Logitech USB Headset 250. Ik gebruik hem zelf ook voor muziek ( als m'n ouders slapen ), teamspeak en gamen. Ik heb er zelf óntzettend goeie schik mee, zeker omdat hij USB is, en je dus alsnog ( mocht het nodig zijn ) een microfoon en speakerpaar op de groene en roze poort aan kan sluiten ( tenzij je er 2 hebt, maargoed... ). Ik vind dat er voor zo'n klein headsetje ontzettend goed geluid uit komt ( nou moet je geen supergeluid verwachten, maar voor de prijs is het geluid erg goed :D ). De microfoon is ook duidelijk en de headset zit niet strak om je kop ( wat ik eerst vervelend vond als je 6 uur aaneen loopt te spelen ). Alles is makkelijk te verstellen ( microfoontje enzo ), en voor mijn doen is het een ontzettend goed ding. Nou is het wel dat je er geen "positional audio" mee krijgt als bij een 5.1 headset, maar in ieder geval hebbie een review over de Logitech USB Headset 250 :D
Pagina: 1