Toon posts:

Driver gezocht voor oude scanner

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik ben op zoek naar een driver voor een oude (grote) FlatbedScanner.
Het is een Eager PC IIIsp met een parallel en een SCSI ? aansluiting.
Echt een oudje dus !
OS win98 tweede ed.nl

Groeten
Peter

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Het is hier geen "gooi je probleem neer en we geven de oplossingen" forum, als ik dat even mag opmerken.

Wat heb je zelf al geprobeerd??? heb je al gezocht op google door het merk en type in te typen??? heb je al gezocht op de site van de fabrikant. of www.driversguide.com ??

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al bijv. op
http://members.driverguid...ex.php?action=search&sm=e gekeken?
User name is drivers
en het wachtwoord is all... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zeg beste Jealma,
met alle respect maar denk je dat ik een debiel ben of zo ?
Ik heb me al suf gegoogled, maar ik kon niets vinden.
Graag een reactie waar ik iets mee kan! Dank u

Verwijderd

Misschien kun je even exact aangeven welk merk scanner het is, want ten eerste kan ik nergens jou genoemde scanner vinden en ten tweede is dat volgens mij een type.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Wat ik denk houdt ik voor mezelf, maar dat ten zijde.

Als je niet vermeld dat je op google hebt gezocht, o.i.d. dan kan ik dat toch niet weten, en is het m.i. logisch dat ik dat voorstel??? of ben ik nu zo achterlijk??? :?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Unknown Device Identifier 4.00
Identify unknown devices not recognized by Windows in your system especially after you reinstall your system and cannot figure out what all those yellow question mark labeled devices really are. Help you search for workable drivers on the Internet and contact hardware manufacturer or vender directly. Driver backup is optional after you have all your device drivers installed. USB 1.1/2.0 Device, IEEE 1394 Device, ISA Plug and Play Device, AGP Bus Device and PCI Device can all be identified. Driver backup is optional. English and French interfaces.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 20:58:
Zeg beste Jealma,
met alle respect maar denk je dat ik een debiel ben of zo ?
Ik heb me al suf gegoogled, maar ik kon niets vinden.
Graag een reactie waar ik iets mee kan! Dank u
"beste" Professor Pipi, het is handig als je zelf even aangeeft wat je al gedaan hebt :) Als je zelf aangegeven zou hebben dat je al op google gezocht hebt zou dat iig niet meer als idee worden aangedragen. Misschien ben jij geen "debiel", maar er komen hier genoeg "debielen" als iedereen die niet googled een debiel is... 8)7

Eager PC IIIsp? Hierop is echt niets te vinden, je weet zeker dat dit het merk is en niet het type ofzo? Eager PC is voor mij iig geen bekend merk.
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 21:00:
Misschien kun je even exact aangeven welk merk scanner het is, want ten eerste kan ik nergens jou genoemde scanner vinden en ten tweede is dat volgens mij een type.
Ja... dat dus ;)
"USB 1.1/2.0 Device, IEEE 1394 Device, ISA Plug and Play Device, AGP Bus Device and PCI Device can all be identified." lijkt niet te werken bij scsi apparaten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
=Het is hier geen "gooi je probleem neer en we geven de oplossingen" forum, als ik dat even mag opmerken=

Dit is een aanmatigende opmerking, de persoon gaat er dus op voorhand van uit dat ik nog niets zelf gedaan heb en anderen aan het werk zet.

Er staat op de scanner geen merk, of het moet Eager PC zijn !?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip over dat progje ik zal het proberen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 21:19:
=Het is hier geen "gooi je probleem neer en we geven de oplossingen" forum, als ik dat even mag opmerken=

Dit is een aanmatigende opmerking, de persoon gaat er dus op voorhand van uit dat ik nog niets zelf gedaan heb en anderen aan het werk zet.

Om iemand te antwoorden met de oude post erboven, moet je op de Quote ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif) knop drukken of de quote tags gebruiken (zie daarvoor bovenaan het linkje Faq).

Ik denk dat het juist wel handig is om te vermelden dat je wat gedaan hebt en vervolgens ook verteld wat precies. Dan kunnen wij sneller en doelgerichter zoeken en heb jij eerder je antwoord.

Edit: En een aanvullig op je post doe je met de Edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) bovenaan, net zoals ik dus nu doe. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 21:26 ]

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 13:57

Xanax959

relax...

Ik denk trouwens dat het twee scsi aansluitingen zijn, centronics en eh, die andere. Die centronics lijkt op een printeraansluiting. (heb ik ook bij mijn HP 4P scanner)

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 21:21:
[...]
Om iemand te antwoorden met de oude post erboven, moet je op de Quote ( [afbeelding]) knop drukken of de quote tags gebruiken (zie daarvoor bovenaan het linkje Faq).

Ik denk dat het juist wel handig is om te vermelden dat je wat gedaan hebt en vervolgens ook verteld wat precies. Dan kunnen wij sneller en doelgerichter zoeken en heb jij eerder je antwoord.

Edit: En een aanvullig op je post doe je met de Edit knop ( [afbeelding]) bovenaan, net zoals ik dus nu doe. :)
Zijn er hier nog meer wise guys/girls

• Xander
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 21:39:
[...]

Wie weet...
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 21:19:
Ook geen etiket met typenummer ofzo? Er staat behalve "Eager PC IIIsp" geen tekst op ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas, een rotklusje

Verwijderd

Heb je geen digitale fotocamera, zodat je de scanner even van alle kanten kan digitaliseren? Misschien zie je toch wat over het hoofd.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Staat er niet ergens een label, met de FCC-id erop?
If so, dan kan je daarop zoeken...
http://members.driverguid...ex.php?action=search&sm=e

Is zo'n search page... En Google kan natuurlijk ook... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas alleen de naam die ik al genoemd heb en een sticker met een serienr.
Een printer aansluiting een soort printer aansluiting maar dan breder en een com poort aansluiting

Verwijderd

Topicstarter
OK ik stop.
Bedankt allemaal !

Verwijderd

Noem dat serienummer dan eens. Alle informatie is welkom.

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

via google en altavista en driverguide:

http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/scanners/25567.htm
eager pc scanner 111sp

http://chat2.computeridee.nl/messages/9/1708.html
(en zoek in deze page het goede topic op Eager PC)
Het gaat om een EAGER PC SCanner IIISP
n-tek mo.nr: SB 1200
fcc id: mrs-600E3

Bij http://members.driverguid...ex.php?action=search&sm=e
de fcc id invullen geeft 3 resultaten. o.a. 1 voor winXP (1e) en 1 voor Win98SE.

Probeer die 98se driver eens en als dat niet werkt evt. die XP driver op een XP pc
als je daar bij kunt (en als die een scsi kaart heeft) en post je resultaat.
Als alles puin is, kijk is of je contact op kan nemen met die persoon op marktplaats
die zo'n scanner verkoopt. Vraag of ie een driver heeft.
Als ook niets of tegelijkertijd: Driverguide noemt van 2 vd 3 drivers de maker.
Misschien weten/hebben die iets.

edit: fix verklooide layout door heelal-lange URL

[ Voor 15% gewijzigd door alx op 01-10-2004 22:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 21:39:
[...]

Als je de faq had gelezen had je kunnen weten:

1. Dat verwacht word, dat je eerst de search gebruikt. Meld dat ook in je post.

2. Dat je een post niet hoeft te openen met hey, hallo etc etc.

3. Dat je een post niet hoeft af te sluiten met groeten peter blabla.

4. Dat je de Edit functie moet gebruiken indien jij zelf de laatste poster bent.

5. Dat je niet hoeft te verwachten dat wij jou gaan helpen indien je loopt te flamen

Kan nog wel even doorgaan maar dat lijkt mij vrij zinloos, zo komen we niet tot een oplossing.

Die zogenaamde SCSI poort waar jij het over hebt, is gewoon een aansluiting voor de LPT | printerpoort lijkt mij.

Veel printers / scanners hebben zo'n aansluiting, als je ons een FCC nummer geeft oid kunnen we je verder helpen.

-edit: Eraser is wise

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 22:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 22:09:
[...]
4. Dat je de quote functie moet gebruiken indien jij zelf de laatste poster bent.
offtopic:
Je bedoeld vast de Edit functie. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 22:12 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 22:09:
Die zogenaamde SCSI poort waar jij het over hebt, is gewoon een aansluiting voor de LPT | printerpoort lijkt mij.
Uh, waarom zou een scanner geen SCSI poort kunnen hebben? Ik heb ook een scanner met SCSI poort (HP Scanjet 4P)

Verwijderd

Eager, Highscreen, Microtek, Mustek, Paragon zijn veelal synoniemen van elkaar.

P staat dan voor Parallel, S voor SCSI, de III voor het modelnummer en het evt. voorloopnummer voor het oplossendvermogen (DPI).

Afbeeldingslocatie: http://www.pcworld.com.cn/98/9824/pics/982406_01_01.jpg
Mustek IIISP Win9x: ftp://ftp.mustek.com.tw/pub/driver/A4SII600SP/MA/3sp15.exe

jealma en de andere Policy-inwrijvers: maak voortaan gewoon een TopicReport aan ipv te blaten in het topic zelf. ;)
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 22:05:
OK ik stop.
Bedankt allemaal !
Helaas, maar als jij dat wil... Neem even op je gemak de forumFaq door, daar staan een boel handige richtlijnen die situaties als bovenstaande voorkomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 07:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.