Toon posts:

[Windows Server 2003] website route verkeerd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waar ik niks van snap:

Ik heb een domeinnaam met daarop een website, en heel de wereld kan die zien. De enige die hem niet ziet is ons netwerkje en de server. Als ik op de server het website adres intyp krijg ik "page not found'" terwijl de rest v/h internet het wel doet. Ik vermoed dat het aan de DNS ligt. Dat ons interne domein (.local) de route naar de www heeft. Hoe kan ik de server zo instellen dat er geen www.domeinnaam.nl op de server wordt gezocht, maar direct op het Internet?

Is de vraagstelling een beetje helder? Weet niet echt duidelijk te formuleren :?

Verwijderd

Dat komt doordat je dan naar het externe IP-adres van je router/server wordt verwezen en jouw router/server kan dat neit vertalen naar een intern IP-adres omdat je met een intern IP-adres connect. (Het principe van van binnen door je ramen naar binnen kijken..)

Jouw router/server ondersteunt dus geen NAT-loopback waardoor je je website niet ziet. Daar is niets aan te doen behalve je website op het interne IP-adres te bekijken.

PNS > NT overigens + titel ontcapt.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 08:48

Asteroid9

General Failure

Hmm, is er al weer een duidelijke reactie gegeven :(

Als je locaal wil ontwikkelen en testen met de normale hostname zou ik een entry in de locale hosts file toevoegen.

Deze staat in C:\%WINDIR%\System32\Drivers\etc
File heet 'hosts' - vul daar de domeinnaam (als www.domeinnaam.nl) in met het interne IP adres.
Dan heb je geen problemen meer met absolute links binnen de site....

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus andersom. De website wordt gehost door Planet, en vanuit het interne netwerk kan ik die site niet zien. Maar die hosts file ga ik aanpassen! Kijken of dat lukt met een extern ip adres...

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Zie Asteroid... Wat je ook kunt doen is een Primary Zone op je DNS Server aanmaken met domeinnaam.nl In die zone zet je dan een record www en dat laat je naar het interne IP Adres van je server wijzen. Zo kan je eigen server intern je eigen interne IP Adres resolven.
Op deze manier hoef je niet op elke PC een HOSTS file aan te maken/bij te houden

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
En het werkt!!! Ik maar moeilijk lopen doen met dns enzo...

Thanks!
edit:

dit moet dus op elke pc.....

Ik ga nog ff knutselen in de dns...

edit 2:
Dat is gelukt!! Thanks!!!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 20:53 . Reden: progress info :) ]

Pagina: 1