Toon posts:

[gentoo] Gnome 2.8 nautilus compile error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand bij het compilen van nautilus deze compile error gehad? Ik kan er niet uitkomen namelijk. Heb ook al met de USE variables liggen kutten, maar het wil gewoon niet.
nautilus-image-properties-view.c:133: error: `exif_content_get_value' undeclared (first use in this function)
nautilus-image-properties-view.c:133: error: (Each undeclared identifier is reported only once
nautilus-image-properties-view.c:133: error: for each function it appears in.)
make[3]: *** [nautilus-image-properties-view.lo] Error 1
make[3]: *** Waiting for unfinished jobs....
make[3]: *** Waiting for unfinished jobs....
make[3]: Leaving directory `/var/tmp/portage/nautilus-2.8.0/work/nautilus-2.8.0/components/image_properties'
make[2]: *** [all-recursive] Error 1
make[2]: Leaving directory `/var/tmp/portage/nautilus-2.8.0/work/nautilus-2.8.0/components'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/var/tmp/portage/nautilus-2.8.0/work/nautilus-2.8.0'make: *** [all-recursive-am] Error 2

!!! ERROR: gnome-base/nautilus-2.8.0 failed.
!!! Function gnome2_src_compile, Line 40, Exitcode 2
!!! compile failure
!!! If you need support, post the topmost build error, NOT this status message.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi wijst naar de melding onderaan.
Zijn dit wel de bovenste meldingen :?
En wat voor 'rare' meldingen kwam er tijdens het draaien van ./configure ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
EXIF is toch die standaard om metadata aan foto's toe te voegen?

Zal wel een library missen die dat geacht wordt aan te bieden, maar inderdaad denk ik dat dit niet de bovenste foutmelding is. Zo wel, dan zou je haast denken dat er een dependency mist of iets anders mis gaat met de build...check ook de Gentoo forums eens, 10 tegen 1 dat er al anderen met hetzelfde probleem zijn in dat geval...

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 13:16

Blaasvis

Cidora \o/

nautilus heeft een oudere versie van libexif nog nodig, niet al te lang geleden hebben ze de api gesloopt. Ook compiled nautilus ook zonder libexif prima.
* Blaasvis heeft het probleem ook gehad met het bouwen van gnome 2.8 for arch ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

API-change in de nieuwe libexif, die het nautilus team blijkbaar niet aan heeft zien komen. Er is een patch beschikbaar in de Gentoo Bugzilla, het is even wachten tot die opgepakt wordt door het Gnome team.
In de tussentijd kun je hiermee handmatig aan de slag :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tony Vroon op 01-10-2004 21:57 . Reden: Dat vage UBB taaltje ipv HTML dan maar ]

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen :)
Na lang proberen ben ik er dus achter gekomen...
in je files dir in nautilus staat een bestand nautilus-2.6.3-libexif-0.6.patch
Als je deze kopieert en enkel de versie verandert naar 2.8.0 en als je vervolgens de ebuild aanpast zodat die de patch ook uitvoert wanneer je een libexif versie hoger dan 0.6 hebt, dan gaat het goed. Het schijnt dus dat versie 2.6.3 er ook al last van had.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 00:10 . Reden: extra info ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Houd er wel even rekening mee, dat de patch die hierboven genoemd wordt nautilus laat compileren met libexif 0.6.nogwat, terwijl dingen als gphoto dat volgens mij niet kunnen. Je doet er beter aan voorlopig bij libexif 0.5.nogwat te blijven. Ik geloof dat dat ook weer zo is in portage: bij mij is 0.6.nogwat weer masked (~x86_64)

Even terzijde: is Firefox 1.0PR bij jullie ook zo jankend instabiel?

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-01 21:05
het is dat er security problemen zijn met de 0.9.x maar de find geeft problemen en ik heb geen iconen om mijn bookmark toolbar meer. voor de rest is het wel te doen dus ik wacht wel ff op een upgrade
Pagina: 1