Lettertype programma's zoek

Pagina: 1
Acties:

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo!
Ik heb een probleempje met de pc van mn vader..
In een aantal programma's (MSN Messenger, Mediaplayer, Paint Shop Pro, -) wordt namelijk een bepaald lettertype weergegeven als blokjes (open rechthoekjes)

Nu vraag ik me af of iemand enig idee hoe dat kan?
Zelf heb ik het idee dat er een lettertype niet bestaat (duh?), maar heeft iemand dan een idee welke dat is?

ik heb een screen van een aantal voorkomens:

Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door ekkoper op 28-10-2015 19:54 ]

Verwijderd

Dat is een instelling ergens in Windows. Ik weet alleen zo even niet waar het te veranderen is. Ik zal even voor je kijken.

Edit: Ik ga er tenminste vanuit dat het Windows XP is. Je hebt dit namelijk niet vermeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 20:06 ]

• ekkoper
Het is Windows 98..

(m'n vader's PC he :))

Verwijderd

Met Windows XP (de machine die ik bij de hand heb) kun je heel simpel via de Help functie zoeken naar lettertype. Uit de lijst selecteerde ik 'Lettertypen bekijken', maar er zal vast ook wel iets bij staan zoals Lettertypen installeren. Misschien dat Windows 98 dat ook doet als je in de map 'Lettertypen' van het Configuratiescherm zit. Bij Windows XP is het in ieder geval Start > Instellingen > Configuratiescherm > Vormgeving en thema's en dan links bovenin de link Lettertypen. Bij Windows 98 zal dit in grote lijnen overeenkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 21:06 . Reden: Misgedrukt.. ]

Verwijderd

installeer eens een goede printer die veel lettertypes ondersteunt... is het dan weg?

• ekkoper
Op zich kan ik dit wel allemaal vinden, het enige probleem is dat er dus waarschijnlijk ene lettertype mist. Ik weet dan dus niet welke, want deze staat niet in de lijst met geinstalleerde lettertypen..

Toch bedankt voor je reactie!

Verwijderd

Dat lijkt op Verdana (screenshots nachecken). Staat die in de lijst van Lettertypen? Als dat niet zo is, even erbij voegen. Als dat wel zo is, even voor de zekerheid vervangen.

Verwijderd

ekkoper schreef op 01 oktober 2004 @ 21:37:
Op zich kan ik dit wel allemaal vinden, het enige probleem is dat er dus waarschijnlijk ene lettertype mist. Ik weet dan dus niet welke, want deze staat niet in de lijst met geinstalleerde lettertypen..

Toch bedankt voor je reactie!
als dit de oorzaak is daarom een goede printer installleren want die ondersteunt de meeste lettertypes en zeker Verdana...
Maar ik weet niet of het aanroepen van zulke tekens op die manier gebeurt of dat dit nog een aanvullend bestandje nodig heeft naast de lettertypes, bijv een bepaald dll-letje oid.
Pagina: 1