Toon posts:

Audigy 2 ZS, maar welke koptelefoon nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil binnenkort een Audigy 2 ZS geluidskaart gaan kopen en nu heb ik ook een nieuwe koptelefoon nodig(die ik had is kapot). Maar nu is natuurlijk de vraag welke koptelefoon aan te schaffen. Ik heb zelf al rond gekeken en kwam Plantronics Audio 90, Philips HP890, Zalman ZM-RS6F, Sennheiser HD 477 en de Sony MDR-RF820R (is een draadloze). Ik heb een €60 te besteden. In eerste instantie zou ik geen draadloze koptelefoon willen omdat ik denk tenminste dat deze toch wel iets zullen storen. Als dat niet zo is dan is draadloos geen probleem. ik wil de koptelefoon vooral gaan gebruiken om te gamen(America's Army). Dus wie heeft er hier een advies voor mij. Je hoeft je niet te houden aan degene die ik genoemd heb hier aangezien ik niet veel van audio weet frequentie en dergelijke wat ik eigenlijk nodig heb. Die ik hier genoemd heb zijn alleen degene die mij opvielen op het internet doordat er veel over gesproken werd zowel on positieve als in soms in negatieve zin.

Dus graag advies,

bedankt alvast

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zou voor een Sennheiser gaan maar dan niet de HD477, deze is erg klein en is niet echt beweeglijk qua pasvorm (op je hoofd), ik zou de dan de HD210 nemen, stukken comfortabeler. (http://www.hermeselectronics.nl/product.php?Prod=32746)

Philips is een goede tweede keus. Platronics en Zalman zou ik lekker links laten liggen.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 13:06
Ik zou voor de Philips hp 890 welke veel beter geluid heeft dan de sen 477/210.
(alleen de sens: 555/590/595/600/650 zijn interresant maar die liggen buiten je budget)
http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1572

onder de 70 euro is er geen betere koptelefoon dan de philips hp890, boven de 150 euro is dat een ander verhaal.

de hp890 heeft 1 nadeel en dat is dat hij nogal fragiel kan zijn, dus ga er voorzichtig mee om.

zalman is een slap excuus voor een suround hooftelefoon (dolby headphone anyone?, welke met een stereo koptelefoon veel beter klint dan die zalman dingen)
plantronics is ok met games maar niet echt geschikt voor muziek.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders misschien ook nog een advies, aangezien ik er nu achterkom dat als ik de Philips ergens wil halen die toch iet of wat boven mijn budget komt. Zie hem wel staan bij de pricewatch voor 59 € maarja daar komt dan nog 25€ verzendkosten bij en dat wordt me iets te veel.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Ik heb zelf de 497 gehad, die's qua kleur en qua specs nog net wat beter dan de 477. Maar als die 477 hetzelfde op je kop zit als die van mij; mwa, denk dan nog maar eens even na. Ik heb nu de Philips hp890, en ik heb 'm bij een lokale electronicaboer gehaald (dus wel duurder dan jouw pricewatch - kun je trouwens niet vooraf betalen ipv onder rembours?) maar voor langere sessies wint de hp890 echt grof van de 497.

Zeker omdat ik een bril draag, en de 497 had de neiging om die tegen m'n kop aan te klampen. De hp zit stukken prettiger, en qua geluid ga je er echt niet op achteruit. Ik had origineel de 497 uitgekozen voor studiogebruik (neutrale frequentierespons) en bij games hoef je daar iig al niet meer op te letten, maar het draagcomfort sleurde me toch naar de hp890 :). Die is misschien wat minder neutraal, maar bij games maakt dat toch niks uit. De kabel is ook prettiger wat dat betreft.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Je heb van zalman zo'n mooie 5.1 koptelefoon.
Dat lijkt me ook wel interessant als je toch een dikke 7.1 kaar heb :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Neem die Philips. Is bij Correct (Rotterdam) voor een zacht prijsje (meen EUR 49 of iets in die zin) te krijgen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 11:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb zelf onlangs ook de Audigy2ZS aangeschaft (was een goede keuze voor alround en muziek klinkt mooier dan over mijn Live!). Ook heb ik laatst een headset aangeschaft dus niet alleen een koptelefoon... Mijn keuze is gevallen op de Plantronics Audio 90. Het geluid is goed, niet zo goed als mijn speakers ;) maar het klinkt mooi, dynamisch... lage tonen komen lekker door en de koptelefoon zit redelijk lekker op je hoofd. Ook de microfoon doet het erg goed.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik heb 2 weken geleden op een lanparty de speed-link medusa 5.1 headset gekocht. Werkt echt als een trein. In games/movies hoor je dus echt iemand bijv. van achteren komen en het bijbehorende versterkertje zorgt ervoor dat je het geluid een aardig eind kan boosten :)
http://www.speed-link.com...&pb_id=8&prod_num=SL-8790
Pagina: 1