[XP] Rechter muisknop menu aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11
Hallo, ik heb al een tijdje gezocht op google en hier maar ik kon nog geen topic vinden die de volgende vraag beantwoord:

Hoe pas ik het menu van mijn rechtermuisknop aan als ik op een bestand/map klik?

Ik wil hier namelijk een aantal dingetjes uithalen die dit menu onnodig groot maken.

Alvast bedankt.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33

Asteroid9

General Failure

Onder C:\Documents and settings\%userid% vind je in ieder geval de 'Send to' folder waar je dingen in aan kan passen.
Onder andere handig om bijv. notepad in op te nemen.

Niet geheel het antwoord op je vraag maar wel handig, zal wel kijken of ik het nog kan vinden.

Edit: verder zijn het grotendeels registry entries, dan zou je wat 3rd party spul als TweakUI kunnen gebruiken.
Hoe dan ook een vraag met een fors Google-gehalte :)

[ Voor 26% gewijzigd door Asteroid9 op 01-10-2004 20:34 ]

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Hercul3s schreef op 01 oktober 2004 @ 19:21:
Hallo, ik heb al een tijdje gezocht op google en hier maar ik kon nog geen topic vinden die de volgende vraag beantwoord:

Hoe pas ik het menu van mijn rechtermuisknop aan als ik op een bestand/map klik?

Ik wil hier namelijk een aantal dingetjes uithalen die dit menu onnodig groot maken.

Alvast bedankt.
je zult hier bepaalde tweaks voor moeten toepassen, zoek ff op google voor tweaks
Of je moet een polecy toepassen, hoe dit presies werkt weet ik nog niet (ben in de leer) maar daar zal ook wel wat over op staan op het grote gooooooooogle

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

In je register in "HKEY_CLASSES_ROOT\*" kunnen ook een aantal entries waarmee je het context-menu bij alle files soms onnodig vergroot. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 22:11

pistole

Frutter

In HKLM\Software\Classes\*\shellex staan alle Shell Extensions die globaal gelden.

Wellicht dat je deze zoekt en hier iets kan knippen?

Tip:
IMPORTANT: This article contains information about editing the registry. Before you edit the registry, make sure you understand how to restore it if a problem occurs.
Maak dus een backup en/of exporteer deze subkey voordat je gaat knippen ;)

Ik frut, dus ik epibreer

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11
Oke, bedankt voor de reacties! Ik dacht dat er misschien wel een programmatje voor was of zoiets, maar het blijkt dus een reg. tweak klusje te zijn. Ik heb nog even verder gezocht en kwam het volgende tegen:

Klikje!

Er staat onderaan het programma "ContextEdit" genoemd, hier te downloaden.

Les: zoek op "context menu" in google en niet op "right mouse button menu".... }:O

Ervaring: ContextEdit werkt goed, mijn Context menu heeft weer een 'normale' kleine grootte en ik is weer blij :)

[ Voor 54% gewijzigd door Hercul3s op 02-10-2004 01:26 . Reden: Laatste verbeteringen en aanpassingen, nu antwoord 1.0 final :P ]

Pagina: 1