Als ik mijn computer te lang aan laat staan zit hij helemaal vast en als ik op de knop reset druk staat er primary hard disk fail en ik had dan de computer later uit laten staan en weer opgestart maar dan werkt die weer maar als ik hem weer lang aan laat staan loopt hij weer vast en krijgt hij weer zo'n error
klinkt als warmte en dat dat ding zichzelf uitschakelt ofzo. is hij erg warm (voelen)
maar als ik hem voor paar seconden uitzet en dan weer aanzet kan hij gewoon weer door, maar over een half uur of zo zit hij weer vast
Misschien de Southbridge (tenminste als IDE0 en IDE1 daaraan zijn gekoppeld) die te warm wordt?
ik heb zelfs de computer al paar keer geformateert maar steeds dezelfde error
Verwijderd
Je zou kunnen overwegen om er tijdelijk een andere harde schijf in te stoppen (als je die bij de hand hebt). Gewoon om te testen waar het aan ligt.
ik heb geen andere harde schijf dat is het probleem, maar kan het niet de batterij in de moederbord liggen dat is leeg is of zo?
Verwijderd
Niet de CMOS batterij als je die bedoelt, mischien wat rotte condensatortjes ofzo. Maar dat weet ik eigenlijk niet ook.bla_bla schreef op 01 oktober 2004 @ 19:23:
ik heb geen andere harde schijf dat is het probleem, maar kan het niet de batterij in de moederbord liggen dat is leeg is of zo?
je kan ook de hd op een andere controller zetten en kijken wat hij doet
Mogelijke oorzaken:
1. Warmteprobleem (wat mij betreft nr. 1 met stip! @TS: controleer nou es of die disk heet wordt...)
2. Defecte IDE controller (komt niet zo vaak voor)
3. Rotte elco's op het moederbord. Maar dan verwacht je wat meer vastlopers en wat minder IDE-specifieke problemen.
4. Gewoon een rotte schijf. Kan zijn dat die schijf het na een tijdje voor gezien houdt, maar dat een resetje hem wat langer door kan pushen.
1. Warmteprobleem (wat mij betreft nr. 1 met stip! @TS: controleer nou es of die disk heet wordt...)
2. Defecte IDE controller (komt niet zo vaak voor)
3. Rotte elco's op het moederbord. Maar dan verwacht je wat meer vastlopers en wat minder IDE-specifieke problemen.
4. Gewoon een rotte schijf. Kan zijn dat die schijf het na een tijdje voor gezien houdt, maar dat een resetje hem wat langer door kan pushen.
ik heb al gecheckt of de harddisk heet word maar dat word die niet
Draai een diagnose tool over je harddisk, mischien is die wel aan het overlijden. De links er naartoe vind je in de FAQ bovenaan in dit subforum.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
Check je harrdisk eens op Bad-Sectors... Waanschijlijk gaat hij het binnenkort begeven. Dit omdat je Primary Harddisk Fail krijgt.
Pagina: 1