Toon posts:

HELP, last van kut vastlopers op nieuwe comp!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn net nieuwe aangeschafte peecee. Ik heb een be6-2 van abit, een creative annihilator pro, en the usual 128mb, sb live! value, 3com netwerk kaartje en een realtek netwerk kaartje, maxtor 30gb hd 7200rpm. Nu het probleem, hij blijft telkens vastlopen in spellen enzo als quake 3, swat 3, quake 2 etc. dan blijft hij hangen met zo'n irri piep uit me speakers. Ik heb al van iemand begrepen dat een creative annihilator niet echt samengaat met een be6-2 en dat die udma/66 controller ook niet zo top is, hij raadde me aan om een p3b-f te kopen, iemand ander sook last van dit probleem? het si namelijk nogal frustrerend.

Plz help!!!!????!!!???

Groeten,

SinC

Verwijderd

Ik had probs met mijn tnt2 in 16 bit kleur, nu draai ik op 32 bit en loopt hij nooit meer vast. Kun je proberen, misschien werkt het.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Installeer eens een proggie dat de T van je cpu in de gaten houdt. Meestal duidt die piep op een hitte probleem.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb bijna hetzelfde systeem als jij, alleen een gigabyte moederbord. Dit probleem heb ik ook GEHAD en zal dit voor jou oplossen :) Jouw geforce wordt veel te warm, waardoor je vastlopers krijgt. Eerst gaat dat kreng piepen. Je moet geen nieuw moederbord kopen want dat is niet nodig. Dit moederbord gaat wel goed met de geforce, dus hier ligt het niet aan. Wat je moet doen is zorgen voor een of twee 8x8 coolers. Kosten iets van 15 a 20 piek. Doordat hij zo warm wordt, dalen de voltages die normaal op 3.3v staan. Een simpel coolertje lost dit probleem op.
Succes verzekerd!

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

yep...temperatuur checken. Welke processor heb je?

(zet je kast anders even open om te kijken wat ie dan doet..)

Verwijderd

Het kan toch ook aan de voeding liggen.
Kan beter een 300 watt voeding gebruiken

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:37
Ik heb zoiets dergelijks ook gehad met mijn BE6 Rev.2 en een Asus V6800. Steeds ook van de irritante flikkeringen door mijn beeld...
Tijdens de install van Smartdocter (een cpu meter voor de Asus) gaf 'ie aan dat het voltage te laag zou zijn. Wat bleek, ik had in het BIOS op user define het voltage op 3,3 staan en de default voor mijn combo was 3,5V.
Nadat ik het voltage dus heb opgeschroeft waren de flikkeringen pleite en de vastlopers ook!!

By the way, mijn cpu is een P3 500@620

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
als ik zo'n cooler koop, moet ik er dan een kopen die in een pci slot past of onder mijn harde schijf moet komen te hangen? of mag ik gaan knutselen om dat ding op me kaart zelf te plakken?

SinC

• Sheik
Je vraagt gewoon om een 8mm 12volt cooler. Deze zet je gewoon ergens op een goede plek in de kast, zodat je geforce lekker gekoeld wordt. Meestal zit er zo'n plastic kapje aan de voorkant van je kast (binnenkant) deze klik je los en daar kun je ook de cooler inklikken. Is er voor gemaakt. Vervolgens kun je dit ophangen (zitten inkepingen in) aan je geforce kaart. Je kunt ook een slot cooler halen die twee pci sloten in beslag neemt. Heb ik ook gedaan, maar volgens mij helpt deze optie iets minder goed. Hij zuigt namelijk de warme lucht uit je kast.

Verwijderd

80mm denk ik toch , 8 is wel heel klein . :)

• Sheik
Eh ja, inderdaad doe maar 8 cm ;)

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:27
Ik heb ook een be6-2 en een 3com netwerkkaartje. Eerst had ik ook regelmatige vastlopers en een niet functionerende netwerkkaart (Windows zei dat hij goed werkte, maar dat deed hij niet).

* IRQ van netwerkkaart gewijzigd --> netwerkkaart deed het goed
* Power Management uitgeschakeld --> geen vastlopers meer

Probeer dus eerst eens je netwerkkaart eruit te slopen en alle fancy dingen in je BIOS, e.g. power management, USB IRQ, opgefokte processor uit te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik weer van iemand gehoord dat je speciale drivers moet hebben voor geforce met een coppermine processor?!?!
Pagina: 1