Toon posts:

catalyst 4.9 tv-out radeon 9800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist de drivers van me video kaart eens geupdate (had 3.11 geloof ik) nu dus 4.9. Echter in 3.11 kon je de tv-out forceren, anders werkt ie bij mij niet en na het forceren is het prima in orde.
Echter bij de 4.9 drivers zie ik geen optie meer om me tv-out te forceren en automatisch herkennen doet hij niet. Ik zie wel even snel paar lijntjes flikkeren maar dan is het weer gebeuerd binnen de seconde.

Iemand die een tip heeft?
Of terug gaan naar oude drivers????????

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik al doorgelezen het staat er ook in hoe het werkt maar alleen dus met die oude drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Waar het wellicht aan zou kunnen liggen misschien is dat ik een s-video naar composite adapter kabeltje heb met aan de s-video kant 4 pins. De connector op de kaart is voor 7 pins...maar daar hebik nog nooit s-video van gezien.

Daarnaast vind ik het gewoon gek waarom ze in de nieuwere drivers geen tv-out force mee hebben zitten. Inmiddels oude drivers (3.10) maar weer teruggezet en nu werkt het weer dmv force tv-out.

Maar ja zou toch graag nieuwe drivers willen gebruiken.

Verwijderd

Ik had denk ik wat jij mist....

Na install van 4,9 komt elke keer een scherm naar voren of ik mijn tv-out wil instellen.
Het vreemde is dat is de S-video kabel er dan helemaal niet in heb zitten.

Misschien werkt het als je de s-video eruit trekt en de pc opnieuw opstart, krijg je dat scherm vast ook. anders even kabel eruit laten en dan catalyst opnieuw installeren,

Overigens miste ik ook wat opties in de nieuwe catalyst en mijn 3d mark zakte ook een paar honderd punten. Ga anders voor de 4,8 en wacht op 4,10 (die zou wel goed zijn)

Verwijderd

Topicstarter
de tv-out is in versie 4.8 wel te forceren???

Verwijderd

Yep, in alle versies t/m 4.8. Heb 4.9 nog niet geprobeerd, dus dat weet ik niet. Bij 4.8 zit ie op het tabblad 'Displays' achter de knop 'troubleshoot'.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zojuist maar eens 4.8 geinstalleerd na diverse fouten in games op de 3.10 versies.
Echter ook bij de 4.8 geen tv-out te forceren hoor. Ik kan die knop trouble shoot echt nergens vinden. Alleen een knop force om resolutie/kleruen diepte etc te forceren.

Waar slaat dit op dat ze die knop force tv-out weg hebben gehaald???
Dat werkt altijd perfect onder 3.10

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden.
De radeon kaart heeft een uitgang 7 pins ipv de standaard 4 pins s-video uitgang.
Hierop heb ik een verloop stukje 4 pins aangesloten naar composite. Echter een pin van de 7 (welke nu dus niet geconnect is) levert direct een compisite signaal op. Nu worden de signalen van s-video blijkbaar samengevoegd.
Heb dus eigenlijk een andere adapter nodig die dus gebruik maar van het directe composite signaal uit de kaart.
Heb me PC van Dell en daarbij zaten standaard geen verloop-kabeltjes o.i.d. bij.
Dus maar opzoek gaan naar zo'n kabeltje om van 7 pins naar compisite te gaan ipv 4 naar compisite.
Iemand idee waar deze in nederland te bestellen zijn???

Denk dat als ik het juiste signaal gebruik dat dan namelijk de automatische tv-herkenning wel zal gaan werken.....al hoewel ik niet geheel begrijp dat ie dat nu ook niet doet.
Anders zit er voorlopig niks anders op dan het blijven gebruiken van de 3.10 drivers.
Pagina: 1