Toon posts:

Windows 2000 installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem bij het installeren van windows 2000 (in dual boot met linux). Ik probeer windows 2000 op mijn s-ata schijf te zetten, maar ik krijg de error "This disk does not contain a Windows 2000-compatible partition." Hoewel de partities door windows zelf zijn aangemaakt.

Ik heb nu een 30 gig hardeschijf met daarop linux staan met een ide aansluiting. Linux ziet wel de harde schijf, maar kan daar verder niets mee (ik heb hem immers niet ge-mount).

Bij het installeren ziet hij wel de 200 gig hardeschijf en de drivers zijn ook aanwezig. De partities zijn allemaal FAT32 of NTFS.

Zelf heb ik geen idee meer.

Alvast bedankt, Arphetic.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 18:21 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

iets met BigLba

[ Voor 92% gewijzigd door PipoDeClown op 01-10-2004 19:03 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 18:18:
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem bij het installeren van windows 2000 (in dual boot met linux). Ik probeer windows 2000 op mijn s-ata schijf te zetten, maar ik krijg de error "This disk does not contain a Windows 2000-compatible partition." Hoewel de partities door windows zelf zijn aangemaakt.

Ik heb nu een 30 gig hardeschijf met daarop linux staan met een ide aansluiting. Linux ziet wel de harde schijf, maar kan daar verder niets mee (ik heb hem immers niet ge-mount).

Bij het installeren ziet hij wel de 200 gig hardeschijf en de drivers zijn ook aanwezig. De partities zijn allemaal FAT32 of NTFS.

Zelf heb ik geen idee meer.

Alvast bedankt, Arphetic.
Humm ik denk dat windows je sata schijf niet kent en daar dus geen drivers voor heeft, in dit geval moet je aan het begin van de instalatie op F6 drukken, na een minuutje zal windows om drivers vragen, handig als je deze dan al op een diskette hebt (cd-rom zal niet werken)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows 2000 SP3 + EnableBigLba = support voor harddisks >128 137GB
Enige nadeel: je moet de registry waarde zelf aanmaken, en dat kan niet tijdens installatie.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 01-10-2004 23:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33

Asteroid9

General Failure

BigLBA klopt, maar ik neem aan dat hij een OS partitie van minder dan 128Gb gebruikt, en dan verwacht ik dat het toevoegen van de juiste driver (S-ATA controller) met F6 de oplossing is.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:12

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

BackSlash32 schreef op 01 oktober 2004 @ 20:50:
Windows 2000 SP4 + EnableBigLba = support voor harddisks >128GB
Enige nadeel: je moet de registry waarde zelf aanmaken, en dat kan niet tijdens installatie.
Ahum.. En dat kan dus wel als je zelf een slipstream SP4 Bootable CD-Rom maakt en de Boot Registry bestanden aanpast.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ik had het nog niet gezegt, maar de drivers zijn er bij gebruikt. Ook is de schijf ingedeelt in partities van 30 gig ong. en hij ziet alles al bij de post. Ik heb al eerder op een <beschadigde> S-ATA schijf (ook 200 gig) XP geinstalleerd dus stiekem denk ik dat het niets uitmaakt. Ik zal het proberen, maar het lijkt mij vrij onlogisch.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaRealRenzel schreef op 01 oktober 2004 @ 21:26:
Ahum.. En dat kan dus wel als je zelf een slipstream SP4 Bootable CD-Rom maakt en de Boot Registry bestanden aanpast.
Ik zeg niks verkeerds :P
nou ja..
Eigenlijk is de grens 137GB en qua support in windows 2000 heb je SP3 nodig.

http://www.48bitlba.com/faq.htm

Ik zeg dat je het niet tijdens de installatie kan doen.
Dat je via de hivesys.inf de registry key kan toevoegen is voor de installatie ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33

Asteroid9

General Failure

BackSlash32 schreef op 01 oktober 2004 @ 23:13:
Ik zeg dat je het niet tijdens de installatie kan doen.
Dat je via de hivesys.inf de registry key kan toevoegen is voor de installatie ;)
Hij is scherp.... 8)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Pagina: 1