Toon posts:

Sapphire 9800 pro - doom 3 doet raar bij deuren en gangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb net een nieuwe pc en ik denk, ik ga doom 3 spelen. Nu heb ik de volgende configuratie:
- AMD 64 3200+
- 512 MB RAM pc3200 400DDR Corsair (2x 256)
- 160GB WD S-ATA HD
- Sapphire ati Radeon 9800 Pro 128 MB
- Windows XP Pro

Het spel is opstart en ik heb de instellingen gezet op:
- High Detail
-1024 * 768

Nu ga ik spelen en loopt alles lekker maar dan, zodra ik bij een deur kom, staat het beeld even stil (freeze) het geluid gaat gewoon door en dan flop gaat de deur open. In sommige gangen als ik een draai maak, doet ie dat ook. Heel frustrerend, want nu lijkt het net of het systeem het niet aankan.

Nu heb ik ook de catalyst drivers 4.9 geinstalleerd, maar nog doet ie zo raar. Ook als ik de resolutie lager zet, doet ie zo raar. Ik heb verder alle drivers van mn moederbord geinstalleerd. En ik weet niet of er dingen anders of niet geinstalleerd moeten worden.

Ik heb de Videokaart niet overklockt of iets dergelijks, dus kan het ook niet zijn. En mn kast heeft 3 fans, dus koeling genoeg.

Heeft iemand van jullie tips ideen of dezelfde ervaring hiermee?

Deel het met me als je wilt.

Thnx

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 16:17

SNEAK-NL

galloooooooooooo

lijkt me de chipset drivers
die wel/niet gedaan ?

Verwijderd

Topicstarter
Roytjuh schreef op 01 oktober 2004 @ 18:44:
lijkt me de chipset drivers
die wel/niet gedaan ?
Volgens mij heb ik die wel geinstalleerd. Die zitten toch op je cdtje van je moederbord?

kep bytheway een ASUS K8V SE Deluxe moederbord

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Lijkt me een typisch geval van: niet genoeg geheugen. Bij het openen van de deur moet de volgende kamer van hdd komen en dat duurt even

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Nvidiot schreef op 01 oktober 2004 @ 18:51:
Lijkt me een typisch geval van: niet genoeg geheugen. Bij het openen van de deur moet de volgende kamer van hdd komen en dat duurt even
Hmm, Daar valt wat voor de zeggen ja. Ik vind het ook vreemd dat mn hdd lampje om de 2 seconde licht geeft. Is ie constant aan het laden. Klopt dat wel met doom?

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Doom 3 loopt toch wel lekkerder bij 1 GB Geheugen ;)

Verwijderd

Vind ik vreemd, want ik speel Doom III gewoon soepel met 512 MB geheugen. Dus dat mag volgens mij het probleem niet zijn. Moet ik wel bij vertellen dat ik de Config tweak gebruik, maar daarvoor liep Doom III ook zonder te stotteren

Verdere specs

P4 2,8
MSI 865 PE Neo2
512MB pc3200 400 DDR Kingston geheugen (2x256)
160 GB WD S-ATA HD
Terratec Geforce FX 5200
Windows XP Pro

Misschien moet de TS de ATI tweak die in dit draadje voorbij gekomen is eens proberen? Want aan zijn geheugen zal het toch echt niet liggen, want dan had ik een dia voorstelling moeten spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 20:21:
Vind ik vreemd, want ik speel Doom III gewoon soepel met 512 MB geheugen. Dus dat mag volgens mij het probleem niet zijn. Moet ik wel bij vertellen dat ik de Config tweak gebruik, maar daarvoor liep Doom III ook zonder te stotteren

Verdere specs

P4 2,8
MSI 865 PE Neo2
512MB pc3200 400 DDR Kingston geheugen (2x256)
160 GB WD S-ATA HD
Terratec Geforce FX 5200
Windows XP Pro

Misschien moet de TS de ATI tweak die in dit draadje voorbij gekomen is eens proberen? Want aan zijn geheugen zal het toch echt niet liggen, want dan had ik een dia voorstelling moeten spelen.
Zou het nog uit moeten maken dat jij kingston geheugen hebt en ik corsair? Verder kwam ik erachter dat ik de bepaalde controllers van mn S-ata-schijf nog niet heb geinstalled en aangezet in mn bios. Zou dat misschien dat blijven lezen van mn schijf tijdens het spelen van Doom3 verklaren?

Nog meer mensen met tips of ideen? Van harte welkom

p.s. Waar kan ik bepaalde Ati tweak dingen vandaan halen en wat zijn de gevaren van die tools?

Verwijderd

echte gevaren zijn er niet met tweak programma`s, en echte voordelen heb je er ook niet echt. Ik zou eens kijken of je hetzelfde probleem ook hebt op 800*600. Als je het probleem dan ook hebt, ligt het waarschijnlijk aan je drivers van je videokaart. Kijk dan of je geavanceerde instellingen voor schaduwen en belichting aan kan passen (nieuwere directx functies werken niet even goed voor iedere videokaart).
Pagina: 1