(XP) hoe krijg ik azureus aan de praat?

Pagina: 1
Acties:

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:13
Ha, ik ben sinds een week bezig om via een bittorrent iets te downloaden. Ik wist dus vorige week nog niks van van deze mogelijkheid om iets te downen, dus vergeef me als ik niet helemaal duidelijk ben of zelfs onjuist.
Ik heb uiteraard eerst alle forums, faqs en vele googles geprobeerd. Na wat zwerven kwam ik dus bij Azureus. Maar het is mij toch niet helemaal duidelijk hoe het werkt.

Geinstaleerd, en alles lijkt goed te gaan. Een site gevonden met torrent links, copy paste, opslaan en dan start azureus eigenlijk pas op. Tot hier is alles ok volgens mij. Maar dan gebeurt er verder niks, er staat een rode regel met een fout bij status en een grijze smiley die aangeeft dat er geen download of upload is.

Nu dacht ik misschien dat het een vervallen link was, echter is dit bij alle links die ik probeer, ook bij links die het wel doen bij een maat van mij (hij snapt het ook niet).

AL de andere azureus en bittorent topics, evenals de faq op de azureus pagina brengen mij helaas niet verder.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen of wellicht heeft iemand de oplossing.

Alvast bedankt.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53
Wat staat er juist in die foutmelding?
Staan je poorten open voor Azureus?

• Yonix
  • Laatst online: 22:24
Kijk anders hier even: Azureus @ GoT

Verwijderd

heb je poort 6881 in je router of firewall opgezet...:?

edit:spuit 11 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 18:17 ]

• Turfschipper
Ik heb reeds alle topics doe ook maar iets te maken hebben met dit onderwerp doorgespit. Ook de azureus faq, maar kom er niet aan uit.

ik zal ff de preciese foutmelding opzoeken

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
stalscu schreef op 01 oktober 2004 @ 18:19:
Ik heb reeds alle topics doe ook maar iets te maken hebben met dit onderwerp doorgespit. Ook de azureus faq, maar kom er niet aan uit.

ik zal ff de preciese foutmelding opzoeken
XP Firewall blokt azureus niet??? Meestal werkt azureus niet op de standaard poort. Ff checken. MOet je niet stieken inloggen op de server waar je probeert te downloaden?

[ Voor 12% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 01-10-2004 18:24 ]

• Turfschipper
Fout I/O -fout

geeft ie aan.

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 13:22
Ehm misschien domme reactie maar heb je wel genoeg schijfruimte enz? Azureus slaat namelijk vantevoren het bestand op zodat hij altijd genoeg ruimte over heeft en de download niet halverwege stopt door schijfruimte tekort. Kijk trouwens ook eens of er niet een probleem is met de tracker, als die offline is dan kan je ook vrij weinig doen.

• Turfschipper
ja, heb nog 80 gigabyte aan ruimte.

• Turfschipper
Hoe kan je zien of je tracker off line is.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:53
Die I/O fout krijg ik ook al een paar dagen bij een uhh, bekende torrent site. Zal iets met de tracker te maken hebben, want de torrents die ik elders vandaan haal, doen het gewoon.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Ik heb ook problemen met Azareus. standaard gebruikt azareus poort 6881. Deze poort heb ik open gezet in mijn router. Daarna ff router ff gereset, tevens azareus opnieuw opgestart.

Maar bij het testen van de poort binnen het programma, zegt het: onmogelijk om deze poort te testen. Pak ik andere poorten zoals 6880 of 6882, is er niets aan de hand?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53
Al eens wat .torrent files van verschillende sites gehaald in plaats van telkens dezelfde site?

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:53
Ik heb het probleem gevonden. De firewall.... Deze zal wel weer iets blokkeren. Nadat ik de mijne had uitgeschakeld gaf het geen problemen meer(zonealar heb ik)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Turfschipper
Bij mij maakt het niet uit. firewaal aan of uit. Lukt nog steeds niet.

• ThronVM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 16:43
Probeer dit eens:

In order to use use our tracker you must configure your client to use any port range that does not contain those (6881 - 6889) ports (a range within the region 49152 through 65535 is preferable)

De faq op http://www.torrentbits.org is erg behulpzaam!

[ Voor 3% gewijzigd door ThronVM op 02-10-2004 06:32 ]

Pagina: 1