Difusion 17' TFT

Pagina: 1
Acties:

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Iemand ervaringen met deze monitor? Ik kan er voor een hele leuke prijs aankomen... De specs:

Afmeting: 17 inch
Native res: 1280 x 1024
Contrastratio: 350:1
Helderheid: 350 cd/m2
Kijkhoeken (H/V): 160 - 120
Dot size: 0.264
Videoimput: Analogue
Speakers: Ja
Kleur: Black / Silver
Garantie: 3 Jr on-site
Responsetijd (ms): 14
Max. Sync. Rate (VxH): 56-76Hz - 22 - 82Khz
Pixel - policy: > 5 pixels kapot

Ik heb het scherm zelf kort gezien, best leuk dingetje, scherp beeld, hoge lichtopbrengst... De pixel policy maakt me dus niet uit aangezien ik het scherm toch van tevoren kan testen op dooie pixels.

Geen DVI, maar wat wil je voor de prijs :P Maakt me op zich ook niet zo uit, hij was scherp genoeg op analoog en m'n huidige 15' TFT heeft ook enkel analoog...

Hier nog een pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.di-fusion.com/img/product/ea17/EA17_big.jpg

(Foto op site is mooier, mijn resize skills zijn nie best :P )

Hier de site van de fabrikant, het gaat dus om de EA17.

Iemand in het bezit van zo'n ding? Wat zijn de ervaringen?

Hier stond een dode link.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Wouw, dat ding heeft een turbo knop :?

Maar, ik ken het merk absoluut niet, lijkt rebranding. Maar als ie je aanstaat, kun je 'm dan niet uitgebreid zelf testen?

|>

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
De turbo knop heb ik niet geprobeerd om eerlijk te zijn... wel beetje met het menu zitten spelen. Was er 1 die maar heel even aanwezig was, nieuwe zouden besteld moeten worden, dus vandaar dat ik 'm niet uitgebreid heb getest :)

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Schopje... Iemand bekend met het ding?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik zit er nu naar te kijken, had em ook voor een mooi prijsje gekocht en is mij niet tegengevallen. Scherp beeldje na wat instellen.
Nadelen zijn dat er geen DVI opzit en dat het geluid wat ingebouwd zit waardeloos is en dat er geen directe volumeregeling opzit (alleen in een menu).
De turbo knop heb ik niet, heel vaag...

Ik ben zelf geen PC gamer, dus kan je weinig vertellen over die prestaties. Heb een keer mijn PS2 aangesloten via de TV kaart en dat ging prima qua beeld.

Het is bij mij in ieder geval geen miskoop geweest.
Als je meer info nodig hebt hoor ik het wel.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

strandbal schreef op 01 oktober 2004 @ 18:00:

Pixel - policy: > 5 pixels kapot
Rare policy :? minimaal 5 pixels kapot ... LOL :+ .

Maar het scherm kan ik je niks over vertellen, behalve dat ik het niet helemaal vertrouw (ben nogla pro A-merk). Daarnaast vind ik die Turbo knop ook wel vaag, heeft de monitor geen TCO keurmerk (staat iig niks over in het pdfje op de site) en zijn de specs ook niet echt geweldig. Het design ervan (vind ik als ontwerper in spé nogal belangrijk) vind ik heel erg lomp.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
"Geen DVI, maar wat wil je voor de prijs"?

mmmm welke prijs
strandbal schreef op 01 oktober 2004 @ 18:00:
Ik kan er voor een hele leuke prijs aankomen...
aha voor zoveel :9~

Ja, das inderdaad wel een koopie B)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Momenteel wordt er in vrij veel 'budget' TFT monitoren hetzelfde paneel gebouwd. Het betreft hier een nieuwer model van LG/Philips wat ook in de E-Yama 17NE01 monitor voorkomt maar ook in de Acer AL1714 bijv.
Je kunt meestal bij dezelfde panelen herkennen dat er op de doos van de monitor iets van 170nogwat rev. C staat. Meestal is de contrast en brightness 350 en 370 en zijn ze 14ms.
Over het algemeen kan ik zeggen dat het een goed paneel is, maar toch echt alleen maar het beste beeld in de E-Yama geeft naar mijn eigen mening. Ook ik heb de Diffusion getest en kon niet zeggen dat het beeld echt mooi was. Tot nu toe kan ik alleen maar de E-Yama aanbevelen als 'budget' monitor en hij zwart/silver mag zijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
matinez schreef op 04 oktober 2004 @ 22:44:

aha voor zoveel :9~

Ja, das inderdaad wel een koopie B)
250 euro, wijsneus ;) Vond ik toch nie veel voor een 17'.
Ook ik heb de Diffusion getest en kon niet zeggen dat het beeld echt mooi was.
Wat vond je precies aan het beeld mankeren dan? :)

[ Voor 36% gewijzigd door strandbal op 05-10-2004 06:50 ]

Verwijderd

Ik heb persoonlijk minstens 40 van deze modellen verkocht aan klanten en over het algemeen viel dit toestel zeer goed mee ( voor een budget monitor welteverstaan ! ) We hadden toen deze monitor gebundeld met systeemaanbieding omdat we deze niet alleen zeer goedkoop konden aankopen maar ook omdat wij een pixelfree warranty hierop hadden ( we moesten toen een 7 euro meer betalen bij onze leverancier voor deze garantie maar dat deden we standaard omdat ik vind dat de klant geen dead pixels mag hebben )
Persoonlijk vond ik het beeld niet zo kleurvol als bij de duurdere ( en betere ) TFT's en bij het uittesten van enkele FPS's trad er toch "ghosting" op ook al was dit te verwaarlozen. We hebben geen enkele DOA en RMA hiervan gehad wat op zich ook wel positief is. Al bij al een degelijke budget TFT maar niet geschikt voor een gamer of een veeleisende gebruiker.
Pagina: 1