Toon posts:

Geen geluid uit rechter box

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n beetje alle topics over ac'97 onboard geluid gelezen, maar ik kon geen antwoord op mijn vraag vinden.

Ik heb het volgende systeem:

Asus A8V Deluxe/Wifi socket 939
Amd 64 3500+ 2.2Ghz (gekoeld door Zalman 7000B-CU :))
Asus AX800Pro 256MB TVD
Maxtor 200Gb Sata
1024Mb DDR pc3200 400Mhz
en dat was het geloof ik....

En nu mijn probleem!:

Op de A8V zit 7.1 geluid van AC'97.
Ik heb speakers van Creative (4.1) die het op mijn oude systeem nog perfect doen.
Op mijn nieuwe systeem komt er uit de rechter speaker voor echter geen tot minimaal geluid uit. Als ik in het programma van dat AC'97 zo'n speakertest doe, dan geeft hij een fout voor de voorspeakers.

What the hell?????

Ik weet zeker dat het niet aan mijn boxen ligt, want ze doen het op mijn oude systeem dus wel. En als ik de rear speakers aansluit aan de "voor output", dan geeft ie dezelfde fout en komt er geen geluid uit mijn rechter achter speaker....

Betekent dit dat mn onboard geluidskaart kapot is, of is het hopelijk iets anders. Ik heb mn systeem pas drie dagen en heb er niets vaags mee gedaan.

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:04

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

al je drivers geinstalleerd van geluid en chipset?

kijk eens bij windows of je boxen wel goed zijn ingesteld..

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb alles, maar dan ook alles geinstalleerd....en wat bedoel je met in windows kijken of mn boxen goed zijn geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry ingesteld, ja ze staan op quattro en de rechter voorbox doet het niet :(

Verwijderd

heb je de balans wel goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen balans kiezen in dat progje en ik denk niet dat het aan zoiets zou kunnen liggen. Tijdens de speaker test geeft het progje namelijk een fout aan voor de front speakers, ook als ik de rear speakers op de front speaker output aansluit.

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:27
Schop HARD...
Ik heb het ook... ik had het ook met mijn K8N moederboard...(die heb ik omgeruild met mijn A8V) die ook AC '97 heeft.

Kan iemand mij dit verklaren, want meerdere mensen hebben hier last van die ik ken!

Verwijderd

ik heb hier ook last van
ik had gister met me neef me computer gebouwd en het geluid doet het gewoon niet
en ik heb ook un ASUS K8N

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 10:46:
ik heb hier ook last van
ik had gister met me neef me computer gebouwd en het geluid doet het gewoon niet
en ik heb ook un ASUS K8N
wel gekeken bij apparaatbeheer of je alle goede drivers wel hebt geinstalleerd en er geen apparaten meer staan bij het gele vraagteken? 8)7

• Steph Kai
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:03:
wel gekeken bij apparaatbeheer of je alle goede drivers wel hebt geinstalleerd en er geen apparaten meer staan bij het gele vraagteken? 8)7
:/

Nou ik iig wel... maar ik wordt er ook helemaal geel van... heeft misschien iemand zijn stekkerconfiguratie? Misschien doe ik wel iets heel simpels fout... alhoewel me dat sterk lijkt, ik heb zn beetje alles geprobeert

Verwijderd

ja ik heb alle drivers geinstalleerd

Verwijderd

doethet bij mij nog steeds niet :(
ik ga morgen un aparte geluidskaart kopen
waarschijnlijk doet ie ut dan wel of niet? 8)7

• Steph Kai
Allonso, results??

Verwijderd

neej doet het nog steeds NIET!
ik weet ook zeker dat het niet aan de boxen kan liggen want als ik ze om de beurt op me stereosysteem aansluit doen ze het wel...
ik word er echt neit goed van :(

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb ook een A8V Deluxe, en het geluid werkt hier PRIMA. Gewoon de bijgeleverde drivers installeren, dan werkt het allemaal prima. Daarnaast, ik Windows kan je eventueel ook nog even 5.1 of wat anders, ik de geluidsopties instellen, probeer dat eens.
Maar ach, dit was even een test, geef mij maar Creative SoundBlaster Live! 5.1.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

heb ik al eens gedaan
werkt niet :(

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Wat gebeurt er als je hem op 2 kanaals geluid zet? Dan komt er alleen maar geluid uit de groene aansluiting en niet uit de grijze. En spdif out staat wel op "Output digital and analog"? En wat zegt de Connection sensing gebeuren?

Verwijderd

ik begrijp je niet helemaal denk ik maar hij doet 't gewoon niet
ik laat 'm binnenkort nakijken door iemand dus ik hoop dat ie het erna wel doet :|

• DA_MELKMAN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07-2024
Hier had ik ook last van, met mijn MSI Neo2 platinum moederbord. Toen ik echter de NForce3 drivers installeerde, was het verholpen. De Asus A8V werkt echter op de VIAK8T chipset... heb je die drivers al geprobeerd?

Verwijderd

mn boxen doen het eindelijk! wel met die andere geluidskaart
iig doen de ''achter'' boxen het van m'n 5.1 systeem
nu nog ff nakijken of dat allemaal nog goed komt
als dat niet zo is dan zeg ik het nog wel ff...

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik opeens ook geen geluid meer met mijn a8v deluxe. Ik snap er niets van, dat heeft hier meer dan een maand gewerkt en ineens valt het geluid uit. 8)7 Zelfs een herinstallatie van windows lost niets op. :(

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 22:24

sjirafje

No inspirational quotes here

Even een rotschop tegen dit topic.
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:19:
Sinds gisteren heb ik opeens ook geen geluid meer met mijn a8v deluxe. Ik snap er niets van, dat heeft hier meer dan een maand gewerkt en ineens valt het geluid uit. 8)7 Zelfs een herinstallatie van windows lost niets op. :(
Hier heb ik sinds vandaag ook last van. Gisteren werkte het geluid nog prima, en vandaag krijg ik op alle jack alleen maar geluid uit het linker kanaal.
Ook ik heb de drivers van asus al opnieuw geinstalleerd. Helaas geen resultaat. Hierna de nieuwste drivers van realtek gedownload en geinstalleerd, maar ook dit mocht niet baten :(
Links werkt nog steeds prima, maar uit het rechter kanaal is met geen mogelijkheid geluid te halen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Pagina: 1