Toon posts:

[ASP/ASP.NET] Variables meegeven in url

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk om in asp of asp.net, net zoals dit forum, de variables meegeven in de url.

Ik heb even uitgezocht hoe PHP dit doet. Volgens mij werkt deze met een aangepaste 404, die er vervolgens weer een 200 OK van maakt.

Hoe dit allemaal precies werkt kan ik dus niet achterkomen. Kan iemand mij dit vertellen?

Dennis

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 14:37

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

RewritePath method eens bekijken (ik geloof een method van Context-class) en alle request door de asp.net parser (in IIS) gooien.

Andere optie is met ISAPI-filters voor IIS aan de gang te gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door gorgi_19 op 01-10-2004 17:39 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Als je zaken als pagina.aspx?id=1 wilt veranderen in pagina_1.aspx dan kun dat heel eenvoudig in de global.asax doen. In application_beginrequest kijk welke url's wordt opgevraagd, als dat dan pagina_1.aspx is voeg je "id" met de waarde "1" toe aan de request-collectie en dan server.transfer je naar pagina.aspx.

edit: inderdaad gorgi_19, RewritePath is beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 22:37 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 14:37

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Server.Transfer == Eng.. :X

Met een beetje pech vernaggel je je viewstate; en serverside redirects lijken me ook niet echt om blij van te worden. Gebruik dan RewritePath.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 14:15
Toevallig ben ik er ook aan het uitzoeken hoe url rewriting toegepast kan worden. Hier staat het wel mooi uitgelegd :)