winXP sp2 & norton antivirus 2004 vergrendeling

Pagina: 1
Acties:

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-04 10:52
Ik heb de search al gebruikt maar ik kom er niet echt uit

voor de duidelijkheid ik heb niet dat WMI probleem waar NAV 2004 niet door security center wordt herkend.

na de installate van winxp sp2 kwam windows met de melding of nav gebruik mocht maken van andere programmas binnen windows (of zo iets)
ik heb hier dus nee op gedrukt waardoor NAV wel aanstaat maar email scanning dus niet werken en de actieve scan ook niet. dit heeft volgens mij niet met het Execution prevention gebeuren te maken.

heeft iemand een idee waar ik NAV weer globale toegang tot het systeem kan verlenen?

/edit: zit nog ff te twijfelen of dit nou in sectie WOS of software algemeen moet staan?

[ Voor 8% gewijzigd door rico_fxp op 01-10-2004 17:26 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Haal je Program Exceptions in je Firewall weg of bij DEP (sysdm.cpl > advanced)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rico_fxp
ik maak geen gebruik van de windows firwall maar die van kerio
en daar heeft het niks mee te maken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*kuch* als je daar op block douwt runt nav ook niet hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rico_fxp
kerio stond als default firewall in voor en na de installatie van sp2
norton ook. ik weet 100% zeker dat kerio niet met een bepaald scherm kwam dat er iets geblocked moest worden met bettrekking tot NAV

windows kwam zelf met een bericht (waarvan ik de exacte melding niet meer herrinneren kan) dat NORTON als beschermd of open programma gestart moest worden.

in het scherm van execution prevention kom ik ook nergens iets tegen van een blokkade op NAV. alleen dat ie voor essentiele windows programmas execution prevention doet

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar heb je nou ook gekeken bij de Windows Firewall?

omdat die namelijk standaard draait met XP SP2 in stand-alone mode/workgroup ook al heb je al een firewall

• rico_fxp
die firewall staat uit

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Heb hier hetzelfde probleem..

Screenshots
http://www.356porsche.nl/nav/screenie_1.JPG
http://www.356porsche.nl/nav/screenie_2.JPG

DEP (zoals hierboven stond) heb ik geprobeerd in te stellen , maar daarna werkte NAV nog niet :( En de update WMI installen (zie screenie 1) geeft aan dat er eerst WMI Updated aanwezig moet zijn op de PC ..maar geen idee waar die te verkrijgen is?

Via NAV LiveUpdate is er niets meer te downloaden :X
Hoe krijg ik NAV weer werkende :)

(SP2 installed / firewall staat uit)
..is idd een oud topic , maar leek me beter dan nieuwe te openen?

Defunctus Deo Juvente

Pagina: 1